Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka rezerwy paliwa nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Ja mam taki problem że mi wskazówka i lampka rezerwy nie działa a Mianowice zalałem cały bak i wskazówka podniosła się o 2 kreski po przejechaniu kilka km rezerwa się zapaliła i wskazówka opadła i nie pokazuje ile mogę przejechać. I przy odpalaniu wskazówka podnosi się i opada za jakiś czas. W teście komputera wskazówka działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie! :) Dawno nie siedziałem na forum z nie mojej winy, ale powiem tak jest to fajna sprawa , wszyscy sobie pomagają jak mogą , i to jest fajne , ale do rzeczy , chodzi mi o czujnik paliwa ,,, nie pamiętam kto to był ale jest dobry , śmiało możecie dać zamiennik z NEXII pasuje jak ulał i działa , koszt 19 zł.. Wymiana jest prosta , lutownica jeden lut i jest OK, Pozdrawiam :)
wiesz może jak ten czujnik zamontować u mnie jest nieco inny problem bo cały czas sie pali rezerwa nawet jeśli zaleje do pełna . Wydaje mi się że to jest czujnik zamontowany z pływakiem ... ale jest wszystko wmątowane w pompe . NIe wiem jak to wymienić..dowiadywałem się w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli że mogą mi tylko zamowić pompe bo innej możliwości nie ma . Koleś gdzieś tam wykonał telefon i powiedział że chce czujnik wzkaźnika paliwa do renual megane 1.6 96r. Powiedział ze maja takie coś ale ta cześć kosztuje 1000 zł. Jeśli ktoś by widział w czym tkwi problem to był bym wdzieczny . Przeczytałem cały ten temat ale za dużo sie nie dowiedziałem :)

 

 

Sprawdziłem : czy pływak jest nieruchomy [sprawany]

lampki ,bezpieczniki pierdy [sprawane]

jeszcze jakiś czas temu z wzkaźnikkiem wszystko bylo dobrze ale zrobiła się jakaś zwara ;/ :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam ten sam problem. Kontrolka rezerwy zapala sie po wlaczeniu zaplonu, czyli zaroweczka dobra, ale nie wlacza sie gdy mam niski stan paliwa. Powiedzcie mi prosze co kupic, co wymienic, ewentualnie co naprawic. Mam Megane Scenic I rok 98, silnik 1.6 benzyna.

Na allegro nie znalazlem zadnego czujnika rezerwy konkretnego do tej wersji.

 

Dodam, ze jakas lipa z tym jest, w sklepach wogole nie ma takiego czujnika, nawet w sklepie z czesciami do aut francuskich, natomiast w ASO facet proponuje mi wymiane kompletnej pompy paliwa za 1000zl, a co ma piernik do wiatraka? przeciez to chyba plywak jest odpowiedzialny za poziom paliwa w baku? sprobuje jeszcze jakos sie dostac w okolice baku i sprawdze czy plywak sie nie zawiesil? trzeba jakos fotel wytarmosic z auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ciekaw jestem czy nie dało by się tego przerobić na układ, który z powodzeniem funkcjonuje np. w polonezie. Czyli kontrolka rezerwy jest sterowana po pływaku, bez żadnego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wymieniam czujnik. Ale i tak będę szukał sposobu zastąpienia czujnika jakąś elektroniką. Myślę że dało by się ją wpiąć w wiązkę licznika

 

Dodano: 26 lip 2012 - 01:02

Jestem po wymianie czujnika. Kontrolka działa, lecz mam wrażenie że troche długo trzeba czekać aż się zapali. Może dlatego iż czujnik jest od lanosa.

Przy okazji wymieniłem termistor w starym czujniku i też działa. Mam jeszcze jeden uszkodzony. Jak będę wymieniał w nim termistor, to opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za mocno go wcisnąłeś w tą dziurkę, spróbuj go delikatnie podnieść czymś cienkim od spodu. Manual z wymiany termistora to dobry pomysł, ale większość raczej kupi "gotowca" za 10zł niż będzie rozbierać swój niedziałający(wygoda ludzka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek "długo czekać" tzn. długo się rozgrzewa.

Ale termistor kosztuje 2.5PLN, a wymiana dla każdego kto ma lutownicę jest banalnie prosta

 

Dodano: 31 lip 2012 - 23:38

Czujnik od lanosa prawdopodobnie ma większą średnicę zewnętrzną i dlatego nie mogłem go prawidłowo osadzić w gnieździe. Nie wchodzi do samego końca.

Może komuś to pomoże i dlatego zamieszczam opis wymiany termistora.

 

Potrzebujemy termistor. Czym mniesza oporność tym szybszy czas po którym zapali się kontrolka po opadnięciu poziomu paliwa poniżej czujnika(mniejsza bezwładność)

Ja kupiłem taki 2,2kΩ. Taki jest w lanosie

post-17361-0-01620400-1343770314_thumb.jpg

Potem trzeba rozmontować czujnik

dsc00741.jpg dsc00731.jpg

Następnie wylutowujemy pozostałą część termistora z metalowej obudowy czujnika, a potem wlutowujemy nowy termistor

dsc00751.jpg

Teraz składamy czujnik i dolutowujemy drugą nóżkę termistora do metalowej obudowy

dsc00721.jpg

Czujnik gotowy :)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!