Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym a potem na ciepłym.


Rekomendowane odpowiedzi

Megane II 1,6 16V.

Auto odpala i natychmiast gaśnie na zimnym silniku ( wystarczy jednak przegazować zaraz po odpaleniu do około 2000 obrotów i jest spokój). Podobno dość częsta usterka tego silnika.

 

Jak już się rozgrzeje miewa takie dni ze wolne obroty spadają poniżej 500 a czasem nawet gaśnie do zera ( kilka razy w miesiącu). To jest niepokojące

 

Natomiast w zeszłym tygodniu po trasie około 250km - wolnych obrotów nie było wcale. Miałem wrażenie jakby coś wręcz odłączało silnik krokowy. Nie byłem w stanie go utrzymać poniżej 2000 , jak spadały poniżej od razy gasł.

Na drugi dzień rano problem ustąpił.

Oczywiście jak jestem u mechanika megi trzyma 750 obrotów , pracuje bezszelestnie itd.

Sam już więc nie jestem pewien czy to krokowy czy coś innego.

Cewki ok, filtry itp wymieniane ich stan Ok.

Proszę sugestie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pobawię sie tym czujnikiem (jeśli go znajdę). przeryłem cale forum ale jeśli chodzi o czujnik położenia walu i silnik krokowy to niewiele znalazłem na temat MII 1,6. :mrgreen:

No i to co mnie martwi najbardziej czy coś może czasowo odłączać silnik krokowy ( jak we wcześniejszym poście)?

Co z teza ze 1,6 16V gaśnie zimny jak sie go lekko nie przegazuje - też tak macie ?

 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam silnik 1.6 16V to konstrukcja jest taka jak w MI. Czujnik położenia znajduje sie w tym samym miejscu (góra połaczenia bloku silnika ze skrzynią biegów). Silnik krokowy znajduje sie przy samej przepustnicy. Jeśli jest podobnie jak w 1.4 16V to na samej górae silnika przy samym podszybiu. Dostęp bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No troche informacji dostałem. Zobaczymy jeszcze po wizycie w ASO co sie okaże.

Jesli chodzi o silnik krokowy w M2 1,6 16V to podobno go nie ma.

 

Z tego co mi powiedziano za gaśniecie silnika mogą odpowiadać 3 rzeczy:

- zabrudzona przepustnica

- czujnik położenia wału

- jakiś czujnik dotyczący rozrządu

 

Ale co ważniejsze NIE JEST TO (podobno) przestawiacz faz rozrzadu/kolo zmiennych faz

Bo to odpowiada za tzw. grzechotanie/trekotanie

Moze komuś to pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, megane II 1,6 16 V 2003r. przebieg ok.18 000 km:), a problem identyczny. Byłem w serwisie ok. rok temu z tym,że pomogło czyszczenie lub sprawdzenie czujników silnika( nie wnikałem jakie, ponieważ usterka została usunięta, a być może to nie powinno klienta interesować).I problem pojawił się ponownie, z tym,że dodatkowo podczas jazdy nagle szarpie, pomaga przegazowanie. Ale zdarza się ,że przy podjechaniu do świateł, silnik rozgrzany nagle gaśnie i trzeba odczekać kilka lub kilkanaście minut (!) aby ponownie zaskoczył.Nie wiem czy ponownie jechać do serwisu, jesli będzie to ma być coroczna wizyta to nie miałoby sensu. dzwoniłem do P. Sebastiana na ul. Balicką by się ew. umówić na wizytę, ale poradził jechać do serwisu i zrobić reprog.A jestem sceptyczny co do jazdy do serwisu, ponieważ gdyby mo miało pomóc powinni to zrobić wtedy. Jakie macie pomysły z rozwiązanie tego problemu, ponieważ zdarzało się,że autko nie chciało wogóle zaskoczyć i z powodu rozładowania akumulatora musiałem wracać pieszo.

 

[ Dodano: 2008-12-04, 15:21 ]

Zapomniałem dodać, iż czasem , gdy autko zgaśnie słyszę przy silniku odgłos piszczenia z prawej strony stojąc przodem. Pozdrawiam i mam nadzieję na odzew z Państwa strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem ten sam problem z gasnącym silnikiem rano a po małym pogazowaniu było ok.

 

Więc tak wymieniłem czujnik temperatury wody (koszt 60zł + 10zł wymiana) oraz drugi czujnik temperatury znajdujący się obok (80 zł czujnik + 10 zł wymiana) pali jak złotko za pierwszym razem, czyli komputer dobrze wykazał usterkę w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Przeczytałem wszystko na ten temat na forum, ale nadal jestem w rozpaczy. Od przeszło 2 miesięcy nikt nie jest w stanie mi pomóc. Auto na wolnych obrotach gaśnie a jak jadę to skacze, przerywa. Jak zgaśnie to po kilku/kilkunastu minutach odpala znowu. Podłączany był do komputera 5 razy nigdzie nie wykryło żadnej usterki :mrgreen: Pomóżcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

witam. mama ten sam problem przy rozgrzanym silniku 1,4 16 v. wymieniłem już 4 cewki , włożyłem orginalne fabryczne swiece renault, filtr paliwa, czujnik sterowania ciśnieniem przy kolektorze, silniczek krokowy , poddałem auto analizie 2 różnym komputerom i nic. Auto jest tylko na benzynie. zresetowałem komputer przez odłączenie akumulatora i było dobrze 3 dni ( około 200-300 klilometrów).

nie wiem co robic już !!!

Acha i jest na forum jakiś oszołom Przemo co się wymondrza a nie pomaga. zwraca tylko uwagę !!! olejcie go !!!

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie ;) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach ;)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :P

Nikt was nie goni :P Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas ;) ;)

Za niestosowanie się do uwag moderatora i nieszanowanie jego pracy, przydzielam :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast dokładnie poczytać co inni piszą sam się wymądrzasz.

Przy okazji - włącz sobie sprawdzanie pisowni, walenie takich baboli świadczy o tobie.

A twoje objawy ewidentnie wskazują na problem z czujnikiem wału.

Radzę też powstrzymać się od komentarzy jak powyżej!

Więcej pokory kolego, nie znasz mnie.

PS

Nie wiem po co odkopałeś takie starocie? Jest wiele podobnych, nowszych tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!