Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na zimnym a potem na ciepłym.


Rekomendowane odpowiedzi

Megane II 1,6 16V.

Auto odpala i natychmiast gaśnie na zimnym silniku ( wystarczy jednak przegazować zaraz po odpaleniu do około 2000 obrotów i jest spokój). Podobno dość częsta usterka tego silnika.

 

Jak już się rozgrzeje miewa takie dni ze wolne obroty spadają poniżej 500 a czasem nawet gaśnie do zera ( kilka razy w miesiącu). To jest niepokojące

 

Natomiast w zeszłym tygodniu po trasie około 250km - wolnych obrotów nie było wcale. Miałem wrażenie jakby coś wręcz odłączało silnik krokowy. Nie byłem w stanie go utrzymać poniżej 2000 , jak spadały poniżej od razy gasł.

Na drugi dzień rano problem ustąpił.

Oczywiście jak jestem u mechanika megi trzyma 750 obrotów , pracuje bezszelestnie itd.

Sam już więc nie jestem pewien czy to krokowy czy coś innego.

Cewki ok, filtry itp wymieniane ich stan Ok.

Proszę sugestie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pobawię sie tym czujnikiem (jeśli go znajdę). przeryłem cale forum ale jeśli chodzi o czujnik położenia walu i silnik krokowy to niewiele znalazłem na temat MII 1,6. :mrgreen:

No i to co mnie martwi najbardziej czy coś może czasowo odłączać silnik krokowy ( jak we wcześniejszym poście)?

Co z teza ze 1,6 16V gaśnie zimny jak sie go lekko nie przegazuje - też tak macie ?

 

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam silnik 1.6 16V to konstrukcja jest taka jak w MI. Czujnik położenia znajduje sie w tym samym miejscu (góra połaczenia bloku silnika ze skrzynią biegów). Silnik krokowy znajduje sie przy samej przepustnicy. Jeśli jest podobnie jak w 1.4 16V to na samej górae silnika przy samym podszybiu. Dostęp bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza