Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczli w Scenic III


artsie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Zawitała do nas zima, chciałem w swoim Scenicu III podnieść na noc przednie wycieraczki aby nie przymarzły.

No i zdziwienie, ramiona są tak głęboko schowane, że bez otwarcia maski nie idzie podnieść wycieraczek więcej niż 5 cm.

Mam pytanie czy w Scenicu II i Megane III też jest taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sceniku II spokojnie możesz podnieść, dzisiaj akurat miałem przyjemność przejechać się kawałek Grandem III i musieliśmy go odśnieżyć, mocno mnie to zdziwiło, ale same wycieraczki jako patent uważam za bardzo fajny, chciaż bardzo jestem przyzwyczajony do układu ze Scenika II z patografową prawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

dzisiaj zaliczyłem dokładnie to samo zdziwienie :-) W instrukcji znalazłem taki zapis żeby na włączonym zapłonie ale wyłaczonym silniku dźwigienkę wycieraczek dać na maksa w dół - wówczas wycieraczki zatrzymają się w takiej pozycji żeby dało się je podnieść.

Z tym że czy po wyjęciu karty i zamknieciu fury nie wrócą one do swojej poprzedniej pozycji nic już nie napisali. Jutro przetestuje,

 

A skoro o wycieraczkach to zauważyłem jeszcze jedną drażniącą rzecz - wycieraczki są tak nisko na szybie "schowane" że nie podlegają niejako działaniu nawiewu na przednią szybę. Efekt był taki że lód i śnieg się topił spływał na dół, na wiecieraczki, na któych ponownie zamarzał. Efekt był taki że wycieraczki praktycznie w ogóle nic nie zbierały z szyby - pióra były cały czas oblodzone. Kupiłem taki płyn do odmrażania szyb i jutro chyba bede je nimi spryskiwał - moze coś pomoże

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubrałem się ciepło i poszedłem przetestować poradę "Tomeko", faktycznie wycieraczki ustawiły się w pionie i pozostały tak po zamknięciu samochodu. Niestety i w tym położeniu nie można ich podnieść, z tym że jest lepszy do nich dostęp, może łatwiej będzie je oderwać czy spryskać odmrażaczem.

Przy okazji zauważyłem, że po ustawieniu nawiewu na zamarzniętą (zaparowaną) szybę zaczęła się odmarzać w 1/3 wysokość tam gdzie skierowane są dysza nawiewu i małymi powierzchniami w równych odstępach na samym dole szyby. Zastanawiam się czy są tam jakieś otwory czy raczej efekt nieszczelności nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artsie te małe miejsca to podejrzewam że specjalne otwory w blacie żeby nawiew szedł nisko, podobne mam w Sceniku I, w Sceniku II za to nie ma widocznych tego typu otworków. Co do obmarzania wycieraczek-niesety stosowane pióra mają pewną niedoróbkę: jak nie ma mrozu zachowują się znakomicie, jednak przy padającym śniegu oblepiają się na końcach co czesto myli mi czujnik deszczu i rozmazując wodę po szybie (nie ma ich odpowiedniego docisku do szyby) powodują szybkie szuranie po często prawie suchej szybie. Za to w przypadku drobnej mżawki/śniegu czujnik nie załapuje bo jest zbyt wysoko umieszczony... Znajomy ma w Xsarze Picasso czujnik u dołu szyby i efekt jest duzo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieraczki są tak nisko na szybie "schowane" że nie podlegają niejako działaniu nawiewu na przednią szybę

 

też to zauważyłem wczoraj, taki płyn pomorze tylko krótkotrwale (przetestowałem) ;-) ja pomagam sobie płynem ze spryskiwaczy jak jest mróz i płyn jest lepki pryska dużo niżej więc pomagało bo trafiał nisko na szybę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!