Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

głośniki, jakie?


Rekomendowane odpowiedzi

Bez wycinania jak bez wycinania, ale pierścień z MDF-u to warto zrobić i wsadzić, koszt minimalny.

Z głośników to ja bym proponował Helixa HELIX B52C B 52C BLUE, to najtańsza seria co prawda, ale jednak Helix: http://allegro.pl/helix-b52c-b-52c-blue-gwarancja-pl-auto-hi-fi-w-wa-i4084902776.html

Ewentualnie temat obok wskazałem zestawik Clariona za około 200 PLN-ów, podobno super pod samym radiem idą. Sprawdzę jutro bo zakładam.

 

 

EDIT: założyłem dziś zestaw Clariona ten co pisałem w drugim temacie: http://www.mediamarkt.pl/bialystok/glosnik-clarion-sre1322s,id-640153

Jest bardzo, bardzo dobrze. I właśnie na razie poszedłem po małej linii oporu: nie ma wygłuszenia drzwi, głośniki siedzą na tym co już w drzwiach było, grają pod samo radio. Nie ma co mówić o różnicy z fabrycznymi bo to przepaść, ale faktycznie zestaw gra bardzo czysto, nie słychać super negatywnych efektów braku wygłuszenia, a radio daje radę je napędzić. Gra to bardzo czysto. W poprzednim aucie miałem DLS B6 zestaw odseparowany na 16cm i wygłuszone drzwi i szczerze... gorzej nie jest, serio. Może bas mniejszy, wiadomo, ale gra to bardzo czysto. U mnie od basu jest i tak skrzynka z głośnikiem Helix DB :applause:

Edytowane przez Dziekan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałem głośniki i wybrałem hertze, w drzwiach będziesz musiał minimalnie wyciąć plastik co jest za głośnikiem

Jaki efekt tej wymiany, mógłbyś podzielić się wrażeniami? Co do wycinki, nie ma obaw, że głośnik zaleje woda?

 

Dziekan tym zestawem Clarion SRE 1322S mnie zaciekawiłeś. Z tego co czytałem, ich głębokość to 44mm - obejdzie się bez wycinania i dystansu z MDFu (bo dystans do tworzywa raczej nie ma sensu, jedynie do blachy, prawda?)?

I jeszcze jedno - w specyfikacji napisane jest, że tweetery posiadają wbudowaną zwrotnicę - 6dB. W przypadku Hertz DSK 130.3 konieczne jest podpięcie zwrotnic. Czy zmieszczą się one pod tweetami, czy trzeba kombinować gdzieś indziej?

 

Z Helixa raczej zrezygnuję -nie twierdzę, że są złe, ale spotkałem się z opinią, że pod samym radiem jakość jest słaba, dopiero wzmacniacz daje im przewagę. Pytanie czy HERTZ DSK 130.3 czy CLARION SRE 1322S. Nie mam skrzyni w bagażniku, więc trochę basu z drzwi by się przydało.

Rozważam jeszcze opcję tłuminia drzwi matami STP http://allegro.pl/stp-mata-wygluszajaca-butylowa-wygluszenie-drzwi-i4075061177.html , ale najpierw głośniki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja od siebie zaproponuje na sam początek wytłumienie...sam tłumiłem matami stp silver i różnica na seryjnych głośnikach jest tak kolosalna, że zostałem przy stockowych głośnikach i nie mam zamiaru ich narazie zmieniac...wiec proponuje zacząc od wytłumienia drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Tak, tak jak pisałem weszło na to co było i jest na prawdę super. Ja się biłem z myślami, chciałem zrobić Helixa Esprit 13' z wygłuszeniem drzwi, ale na razie stwierdziłem że wezmę te Clariony i jak usłyszałem efekt to już wiem że prawdopodobnie tych Espritów i wygłuszenia w tym aucie to już nigdy nie będę miał potrzeby robić :) To na prawdę dało radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek po wizycie w CA mądrzejszy, albo jeszcze bardziej niezdecydowany..

Jeżeli chodzi o głośniki - problem pojawia się z montażem zwrotnic. I tak:

Clarion - wbudowana zwrotnica tweetera -6dB (przez sprzedawcę z pewnego kosmicznego sklepu Agd określona jako pseudozwrotnica), brak zwrotnicy do "woofera" - montaż prosty. Dziekan, wiem polecasz:) w CA określi ten zestaw jako niskobudrzetowy, że: "lepiej dorzucić 30zł i kupić JBL"

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z radia wychodzi jedna para kabli(+ i -) na lewy i druga na prawy przód. Kable te, gdzieś się rozgałęziają na tweeter i nasze 13 w drzwiach.

Hertz DSK 130 - osobna zwrotnica przed woofer i osobna przed tweeter. O ile przy montażu woofera nie ma problemu, tak zwrotnicy podobno nie zmieścimy pod tweeterem. Trzeba ukryć ją pod osłoną zegarów, a co za tym idzie kombinować z kablami. Z prawej strony na razie pomysłu nie mam gdzie ją upchnąć;/

<><><><><><><><><><>><><><><>

Hertz DSK 130.3 i Helix B52C - jedna zwrotnica na stronę. Od zwrotnicy osobnym kablem do tweetera i osobnym do głośnika w drzwiach. Montując zwrotnicę w drzwiach, należałoby puścić kable do gwizdków (czyli wracamy przez drzwi i dalej kombinujemy do góry;/) lub wiedzieć, które kable w wiązce to głośnikowe i jeszcze przed drzwiami założyć zwrotnicę, co dalej nie rozwiązuje sprawy z wysokotonówką;/

<><><><><><><><><><>><><><><>

Prośba o poradę do osób, które się z tym uporały. A może ktoś się orientuje gdzie rozchodzą się kable na drzwi i tweetery i jak się tam dostać?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak dla mnie najwygodniejszy byłby zestaw - Tweetery Clarion + Helixy albo Hertz 130.3 i zwrotnica schowana przy głośniku w drzwiach podłączona tylko pod ten głośnik, albo kupno mid-bassów GMS + gwizdki Clariona;p

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tweetery opanowane - wystarczy je lekko podważyć. Czy ktoś się orientuje gdzie rozchodzą się kable na drzwi i tweetery i jak się tam dostać?? Zdecydowałem sie na Helixy - a tam jest jedna zwrotnica na stronę i muszę odszukać to miejsce.

Edytowane przez kamakaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście kiedyś Hertze DSK? Nie wiem jak w 130.3 (ale bodajże jest tak samo), ale w 130 masz oddzielną "zwrotnicę" dla każdego z głośników. Mam takie zamontowane, mieszczę się bez problemu jak i w drzwi, jak i pod tweetery. Pozdrawiam, aczkolwiek jak już wcześniej pisałem, nie kupiłbym ich drugi raz, stawiałbym na jakieś gmsy, tylko w 130 tam jest problem bo chyba nie ma zwrotnic, muszą być oddzielne. Hertze mają ten problem, że jeszcze ciut za mocne są na samo radio, ale ogólnie jestem z nich zadowolony, choć ponoć z serjnego radia lepiej można wykorzystać moc i za ostra jest góra, chociaż ponoć w 130.3 już jest git. Co do pana z CA i JBL... JBL nie są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudijr w DSK 130.3 jest jedna zwrotnica, z której osobno idą kable do tweetera i na woofer. Jeżeli chodzi o GMSy - np. model 7500 ma głębokość montażową 60mm;/ Mój wybór padł na Helixy B52C - słuchałem i Hertza i Helixa - zdecydowanie bardziej odpowiadają mi wysokotonówki Helixa, nie są tak metaliczne i jak to niektórzy określają "ostre". Zwrotnica jest jedna na stronę. Jeżeli chodzi o montaż i ktoś miałby takie obawy jak ja - gdzie rozchodzą się kable na tw i wf - dziś sprawdziłem - z kostki ISO na lewą i prawą stonę przodu wychodzą po dwa kable + i dwa -. Montaż zwrotnic banalnie prosty.

Zastawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - nie ma sensu panel z MDF-u nieprzykręcany do blachy, w CA doradzili mi, żeby pod głośnik przykleić Dynamat Speaker Kit - ktoś się z tym spotkał już?

Jak kupię i zamontuję głośniki, podzielę się wrażeniami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Nie mam doświadczenia w car audio, więc chciałbym się poradzić.

Szukam głośników do przodu meganki do 200zł do radia tuner list.

Co sądzicie o takich głośnikach:

 

http://m.mediamarkt.pl/zabrze/glosniki-samochodowe-pioneer-ts-g1331i,id-999085#desc_tab

 

A drugie pytanie jak to jest z montażem, czy te głośniki będą pasować i wystarczy wtyczke przepiąć? Czy coś z wtyczkami kombinować??

 

Myślicie, że będzie to fajnie grało? Zależy mi na basie, ale niestety nie posiadam teraz większych funduszy, gdyż dopiero auto kupiłem. A głośniki z przodu musze wymienić bo "pierdzieć" zaczęły.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przodu standardowo polecam zestaw odseparowany. Trochę poprawi to jakość dźwięku, a potem polecam zbierać kasę na nowe radio, ponieważ to fabryczne nie gwarantuje najwyższej jakości. W razie gdybyś miał więcej pytań o audio to PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!