Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

akumulator - ładować czy nie ładować?


pietka57

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się ale powstaje tzw. zasiarczenie akumulatora, które ma bardzo duży wpływ na wydajność akumulatora

zgadza się ale to zasiarczenie powstaje wówczas gdy akumulator długo jest niedoładowany lub długo ładowany napięciem wyższym niż 14,4 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś profilaktycznie podłączyłem swoją baterię ze sceniola.(bardzo krótkie trasy i ciągle wiele odbiorników energii) Prostownik własnej roboty, trafo 80W, diody 32A (tak, wiem jest strata około 2V ale diody mają większy współczynnik bezpieczeństwa) w układzie Gretza, napięcie na wyjściu 13V, bez możliwości regulacji natężenia (A). Kable podłączone na masę silnika i zacisk plusowy pod maska sceniola. (aku w środku pod siedzeniem włączone do instalacji auta) Na kontrolnym amperomierzu w prostowniku wskazówka wychyliła się na 5A (aku 74Ah zakupiony 31.10.2006). Jutro rano samo zejdzie do 1- 1,5A. Gdybym zostawił dłużej, zejdzie jeszcze niżej. Od zawsze każde aku tak podładowuję i jeszcze nie było problemów. Oczywiście zachowana kolejność załączania jak pisał kol. gimak.

Każdy ołowiowo kwasowy aku wie ile potrzebuje sobie zassać i choćbyście go karmili nie wiem jakim ustawionym Amperażem to i tak weźmie tylko tyle ile potrzebuje.

(zasadowe mają tak samo, lampy górnicze RC12 miały takie aku. Prostowniki (zbiorcze) były ustawione na jedno napięcie i jeden amperaż, a każdy aku na ładownicy na indywidualnym amperomierzu pokazywał inną wartość w zależności od stopnia naładowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak przy temacie:jest jakaś różnica jak aku żelowy? Taki posiadam ori ze znaczkiem Renaulta i takie tam, jakoś będzie prawie 5 lub 6 lat. W sensie jakieś wskazówki inne niż przy kwasowych aku ? W życiu takiego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, do żelówek raczej powinny być prostowniki o działaniu impulsowym. Ponoć nie lubią prostowników starego typu. Nie tak dawno miałem w łapkach zasilacz- prostownik do żelówki qada. Okazało się, że to zwykły zasilacz niestabilizowany (bez obciążenia napięcie przewyższało to nominalne), o prostowniku jedno połówkowym (czyli jedna połowa sinusoidy prądu zmiennego była obcinana) Chyba właśnie chodzi o takie ładowanie impulsowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ołowiowo kwasowy aku wie ile potrzebuje sobie zassać i choćbyście go karmili nie wiem jakim ustawionym Amperażem to i tak weźmie tylko tyle ile potrzebuje.

To prawda ale nie do końca. Akumulator wie ile ma "zassać" jak jest zasilany odpowiednim napięciem. Jak to napięcie będzie większe niż powinno, to będzie tak jak z kaczkami lub gęsiami w czasie intensywnego tuczu, gdy już nie mogą, ale w nie pchają i albo się udławią albo zwymiotują. Za wysokie napięcie właśnie powoduje początkowo szybkie ładowanie, a później przymusowy "tucz", czyli prąd jest dalej "ładowany" w akumulator chociaż on go już nie chce, ale musi i prąd ten idzie na elektrolizę (rozkład) wody w elektrolicie (na tlen i wodór), co powoduję obniżenie poziomu elektrolitu i automatycznie podniesienie jego gęstości. Obie te sprawy (obniżenie poziomu i podniesienie gęstości elektrolitu) nie są zdrowe dla akumulatora, tym bardziej, że obecnie nie we wszystkich akumulatorach jest możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu i uzupełnienie go wodą destylowaną.

Co do prostowników z bajerami, że się wyłączają po naładowaniu akumulatora, to w celu sprawdzenia tego, proponuję przeprowadzenie następującego testu. Do niepodłączonego do sieci prostownika podłączyć jakikolwiek kondensator imitujący akumulator oraz woltomierz do mierzenia napięcia na jego zaciskach i włączyć prostownik do sieci. Jeżeli woltomierz pokaże napięcie 14.3-14.6V to taki prostownik ma taki próg napięciowy i nie nastąpi przeładowanie akumulatora. Natomiast jeżeli napięcie będzie większe (a przypuszczam, że tak będzie, bo na razie nie spotkałem standardowego prostownika, który przeszedł pomyślnie tą próbę), to trzeba się liczyć z większym lub mniejszym przeładowaniem akumulatora. Efekty kolejnych przeładowań niestety się sumują, jeżeli na bieżąco nie będzie uzupełniania poziomu elektrolitu.

Co doładowania impulsowego akumulatorów żelowych, że jest wymagane w to wątpię ponieważ w samochodach są ładowane prądem stałym lekko tętniącym.

Tyle miałem do powiedzenia na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, Pisałem o natężeniu prądu, nie napięciu, co zresztą widać w przytoczonym przez Ciebie cytacie.

Wracając do mojego aku. Odłączyłem go po 14 godzinach ładowania, amperomierz pokazywał 2A. To dla mnie oznacza ni mniej ni więcej, że aku zaczyna się starzeć, ma już ponad 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, do żelówek raczej powinny być prostowniki o działaniu impulsowym. Ponoć nie lubią prostowników starego typu.
dziękuje fachowa wypowiedź, jednak nie za bardzo mnie obchodzi B) czy to się podoba mojemu AQ czy nie. Ma chyba 6 lat i tak wyzionie ducha lada chwila zatem ani mi w głowie inwestycja w impulsowy , prędzej w nowe AQ więc zaraz go idę podpiąć (bo ma byc koło -25 choć dzisiaj rano pięknie zagadał) i mu powiem , że jak cośnie pasi to może zabierać zabawki i wypad z auta i z garażu B) ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mu powiem , że jak cośnie pasi to może zabierać zabawki i wypad z auta i z garażu

Obyś tego w złą godzinę nie powiedział. Weźmie to, przemyśli i zastosuje się w najbardziej nieodpowiednim momencie, jak Ty będziesz na już auto potrzebował B) heheheh B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozmawialiście o tym że mogą nie zapalić na tych mrozach auta, aż poszedłem z ciekawości zobaczyć czy mój diesel odpali( stał od Piątku) i zagadał od kopa B) więc nie jest żle, raz go ładowałem co padły wtryski i nie chciał odpalić i kręciłem chyba z 10 min i go i tak nie wyładowało, Ja w innych autach, czy to w pracy czy w domu ładuje mały prąd i jak najdłużej, i jest git B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uniknięcia problemów z elektroniką należy podczas ładowania odłączyć akumulator od instalacji. Ładujemy długo i prądem odpowiednio małym zależnym od pojemności akumulatora. Nie ma sensu gotować akumulatora dużym prądem w krótkim czasie. Klemy czyścić z nalotu (zielony syf) i posmarować z zewnątrz po dokręceniu wazeliną techniczną. Uwaga: krótkie trasy w mroźne dni typu -10 -20 stopni to niedoładowany akumulator!Rozruch silnika zmarzniętego- gęsty olej itd. zużywa ogrom prądu. W mroźną zimę trzeba regularnie doładowywać akumulator i nie zaszkodzi zaizolować termicznie oraz na noc odłączyć klemę. A jak mróz się utrzymuje a auto stoi długo, to akumulator wyjąć i do ciepłego.Kto się z powyższym nie zgadza, ten pierdoła:-)Jestem z wykształcenia mechanik i elektronik <boks>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić jakim prądem ładuje a potem dodatkowo obciążyć.

Czyli powiedzmy jak masz Prostownik który ma 10A a chcesz 5A to podpinasz żarówkę 60W równolegle do akumulatora.

Jaką dać żarówkę to sobie możesz obliczyć z prawa Oma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!