Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria ręcznego hamulca elektrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Zdejmujesz osłonę kolumny biegów, ja to robie tak:

tam masz 3 śruby, jedna w pioniei 2 poziomo pod radiem wyciągasz kołki, jeden z nich jest na twojej fotce.

Odchylasz kolumnę i masz jedną śrubę od kokpitu, tę najgorszą.

Teraz lewa strona

Przez otwarte drzwi zdejmujesz bok kokpitu, palcami!! Tam widzisz kolejną śrubę torx.

Teraz wyciągasz schowek przed bezpiecznikami, przez jego maksymalne otwarcie.

Przez tą dziurę wciskasz dłoń i wypychasz panel z pokrętłami regulacji świateł i mocy podświetlenia.

Teraz widzisz kolejne śrubki do wykręcenia, które trzymają włącznik hamulca ręcznego

Chyba jeszcze jedna jest na styku z lewym słupkiem ale nie pamiętam dokładnie, a piszę z pamięci.

Wszędzie potrzebny TORX 20

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

Pojawiły się kolejne problemy, postanowiłem zrobić to na czuja lecz zbytnio nie mam jak się tam dostać. Kolejna sprawa, albo ja jestem ślepy i nie widzę albo mam tylko jeden taki czujnik. Zrobiłem kilka fotek, są one mało wyraźne lecz może coś poradzicie. Próbowałem zdjąć osłonę skrzyni biegów, lecz zbytnio nie chce zejść, a na siłę boje się że coś urwę.

thumb_hosting_zdjec_1414854585__wp_20141101_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1414854620__wp_20141101_002.jpg thumb_hosting_zdjec_1414854743__wp_20141101_003.jpg thumb_hosting_zdjec_1414854772__wp_20141101_004.jpg

 

Było by więcej miejsca, gdyby tego nie było:

thumb_hosting_zdjec_1414854866__wp_20141101_005.jpg

 

Dodano: 13 lis 2014 - 22:55

Dzisiaj podpiąłem pod Clipa. Oto błędy.

 

thumb_hosting_zdjec_1415915592__ham1.png thumb_hosting_zdjec_1415915699__ham2.png thumb_hosting_zdjec_1415915720__ham3.png

 

Proszę o pomoc.

 

Z góry dziękuje.

 

Dodano: 17 lis 2014 - 22:47

Znajomy mi polecił abym zrobił przyuczenie hamulca. Tak właśnie zrobiłem, udało się wyeliminować jeden błąd, pozostał jeszcze jeden DF 045 - "Czujnik zaciągnięcia dodatkowego". Jakieś pomysły jak to rozwiązać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak mam wykasowany błąd to pojawia się on najczęściej w momencie kiedy mam auto na sprzęgle (np. przygotowuje się do ruszania na światłach). Także podejrzewałem któryś z tych czujników sprzęgła ale podobno mi je w ASO sprawdzali i wykluczyli jako przyczynę błędu. Podejrzewam też, że może być problem ze stykiem w którejś z kostek w skrzynce UPC, co też podobno już sprawdzili i były OK.

 

Moja przygoda z ASO była dziwna, bo umówiłem się najpierw na samą diagnozę problemu.

Pierwsza diagnoza ASO to był uszkodzony czujnik hamulca (ten przy pedale) koszt wymiany wraz z czujnikiem 250zł. Zdecydowałem się. Przez 3 dni po wymianie jeździłem i było ok, ale w końcu znów się zapaliło SERVICE z tym samym błędem. Pojechałem z reklamacją. Gość przyjął auto na serwis i miał dać znać jak sprawdzą co jest nie tak. No i sprawdzali prawie wszystko co mogli aby po 7 dniach stwierdzić, że nie wiedzą co jest.

Także odebrałem auto i nic nie płaciłem więcej.

W ASO gość powiedział, że aby to naprawić musiałbym się zdecydować na wymianę całego modułu hamulca postojowego (koszt ponad 2tyś), ale też nie daje ręki uciąć, czy to jest jedyna przyczyna. Powiedział, że może być jakieś zwarcie w instalacji i ono powoduje ten błąd. Na razie odpuściłem i nic nie robię. Jednak zastanawiam się nad przejrzeniem jeszcze wszystkich wtyczek w skrzynce UPC, a jak to nie pomoże to nad sprawdzeniem jeszcze raz czujników sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. U mnie sprawa wygląda w ten sposób, że ręczny w ogóle się nie załącza. Ani ręcznie ani automatycznie. Nie wywala też żadnego błędu na desce. Po prostu przestał działać z dnia na dzień. Co to może być ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem. Dioda na guziku od hamulca też nie świeci się. Oczywiście mówimy o Scenicu II.

 

Dodano: 13 gru 2014 - 20:38

Będzie u mnie auto to sprawdzę. Jak bezpiecznik uwalony to clipem też się nie połączę z ręcznym?

 

Dodano: 15 gru 2014 - 14:46

Sprostowanie. Dioda na guziku miga. Clip pokazał błędy DF046 i DF052. Warunki pojawienia się błędu - zasilanie + po zapłonie brak, prędkość samochodu 326 km/h.

DF052 wyeliminowany. Pozostaje DF046.

Panowie wyczytałem że przyczyną martwego silnika może być przekaźnik w module hamulca. Nie wiecie jaki to jest i gdzie można go kupić.

 

Dodano: 20 gru 2014 - 22:14

Koledzy temat rozwiązany. Przyczyną takiego zachowania się hamulca był uszkodzony czujnik siły hamowania w sterowniku. Teraz śmiga wszystko aż miło. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 20 gru 2014 - 22:14

Koledzy temat rozwiązany. Przyczyną takiego zachowania się hamulca był uszkodzony czujnik siły hamowania w sterowniku. Teraz śmiga wszystko aż miło. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

Z ciekawości jaki koszt naprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam problem z hamulcem elektrycznym w moim grand scenicu 2.0 16 V , hamulec nie do końca działa , nie da się go ręcznie spuścić aby go wyłączyć to trzeba ruszyć. Błędy które wykazał komputer są nastepujące :

post-79085-0-00976000-1424034361_thumb.jpg

 

mam również problem z poduszką kierowcy jak wykazał komputer, ale z tego co znalazłem w internecie to podstawa to sprawdzić taśmę oraz kostki pod fotelem kierowcy. proszę o jakąkolwiek pomoc , z góry dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj zamontowałem moduł po regeneracji do scenica 2. Po włączeniu silnika moduł po zaciągnięciu parę razy zaczął pracować i cisza. Nic nie reaguje i wyświetla na zmianę 'perking breake of' albo 'check parking breake' albo ' Parking breake fault'. Jedna linka jest luźna przy zacisku. Kontrolka na dźwigni mruga. Co jest nie tak?

Dlaczego linka jest luźna? Dla pewności która linka jest dłuższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!