Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria ręcznego hamulca elektrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem przegląd kilka dni temu i niestety okazało się że mój hamulec ręczny jest za słaby. Pytanie czy to wina tarcz i klocków, zacisków czy samego modułu. Zaciąga i zwalnia hamulec normalnie. Jest jakaś regulacja siły naciągu w module?

Tarcze i klocki wymieniałem dwa lata temu, wyglądają przyzwoicie.

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziękuję aniewa. Na wyjeździe za granicą, ciągnąc przyczepę kampingową, na podjeździe poprostu auto zakomunikowało, że padł hamulec elektryczy - sprawdź hamulec elektryczny. Ja 400 km od domu, ale auto jedzie. Pomyślałem trudno jedziemy dalej. Po powrocoe przewaliłem forum i trafiłem na ten wątek. W trakcie jazdy okazało się, że hamulec działa = zaciska klocki po wyłączeniu silnika, ale nie da się uruchomić ręcznie. Na desce komunikaty SERVICE i P w trójkącie. Zrobiłem najprostszą rzecz, którą proponował aniewa, czyli wyjąłem bezpiecznik 25A po schowkiem pod fotelem kierowcy (nie wiedziałem, że tam są jakieś bezpieczniki :?: ) na ponad minutę i ... :D wszystko działa jak należy. A już odkładałem 2 tyśki na nowy hamulec. Pozdrawiam wszystkich z problemami hamulcowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzisiaj zamontowałem moduł po regeneracji do scenica 2. Po włączeniu silnika moduł po zaciągnięciu parę razy zaczął pracować i cisza. Nic nie reaguje i wyświetla na zmianę 'perking breake of' albo 'check parking breake' albo ' Parking breake fault'. Jedna linka jest luźna przy zacisku. Kontrolka na dźwigni mruga. Co jest nie tak?

Dlaczego linka jest luźna? Dla pewności która linka jest dłuższa?

 

...a co regenerowałeś? Tylko elektronikę czy linki również. Ja zacząłem regenerację od linek, pięknie mi to koleś zrobił, mam teraz linki nierdzewne i nówki pancerzyki, ale po zamontowaniu dalej wywalało błąd, więc zdemontowałem i wysłałem do regeneracji elektroniki. Na bank wymienił czujnik naciągu linek, nie pytałem co jeszcze, ale dostałem FV i 12 m-cy gwarancji. Gdyby ktoś chciał wiedzieć wymiana linek (2 szt)250 zł, elektronika 200 zł + koszty przesyłek. Łącznie prawie 500 zł poszło, ale mam jak nowe, a cena w serwisie nowego hamulca to ponad 2 tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

ponieważ mój problem dotyczy hamulca w Scenicu II, to się podłącze pod ten temat. Kupiłem auto dwa tygodnie temu i mam problem z jednym kołem - mianowicie hamulec ręczny nie puszcza prawego tylnego koła. Wiem, że auto stało na placu ok miesiąca i potem u mnie dwa tygodnie zanim zrobiłem rozrząd i zdecydowałem się go użytkować. Hamulec oczywiście automatycznie zaciąga się przy postoju, ale potem trzyma jedno koło. Czuć to wyraźnie - auto ledwo przyspiesza, siada na tył przy ruszaniu. Czasem kilka dziur albo kopniaków w koło poprawia sytuacje (znacząco na pewno, ale nie wiem, czy do końca). Przy wymianie rozrządu gość popatrzył na hamulec i stwierdził, że uszkodzona jest linka (niestety nie wiem która, bo nie zapytałem, a z lektury wątku wnoszę, że jest kilka). Pytanie czy trzeba kupić cały moduł hamulca (cena z kosmosu, chyba, że używka), czy można wymienić linki? Mechanik powiedział, że on nie wymieni, tylko ew specjaliści mogą to zregenerować. Czy uszkodzenie linki może spowodować takie problemy? Może się coś po prostu od tego stania zapiekło?

 

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może polecić jakiegoś fachowca?

 

http://el-cars.pl/kontakt/ Byłem tam w zeszły piątek. Hamulec zaczął okrutnie piszczeć przy zaciąganiu na stromej górce więc poddałem się teorii spiskowej, że nastąpił koniec świata, hamulec jest zalany i w związku z tym uznałem, że jadę do nich i niech robią porządek. Na miejscu okazało się, że to tylko linki i po wymianie problem jak ręką odjął. Czas wymiany: max 45 minut i naprawdę widać, że nie robili tego pierwszy raz ;) Możesz do nich wysłać swój hamulec, odeślą Ci naprawiony.

 

PS: w najgorszej możliwej wersji wymiana zamyka się w ok 650 PLN

Edytowane przez kml_Scenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

U mnie problem polega na tym, że hamulec czasem zwalnia automatycznie podczas ruszania a czasem nie (ostatnio jednak częściej nie), brak jakichkolwiek komunikatów o awarii a za każdym razem daje się go zwolnić ręcznie. Podejrzewam jakiś czujnik ale nie wiem jaki, prośba o wskazówki.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, nie chcę kłaść nowego tematu tylko zapytam się tutaj.

Jestem świeżo po naprawie hamulca parkingowego (wymienione linki). Po założeniu hamulca wszystko działa prawidłowo lecz zrodziła się u mnie pewna wątpliwość natury technicznej. Mianowicie czy poprawnym objawem jest zwalnianie się tego hamulca w momencie ruszania pojazdu z postoju podczas gdy koło zaczyna się już wprawiać w ruch? Przez ułamek sekundy zanim hamulec się zwolni, gdy auto już zaczyna się zbierać do ruchu hamulec jeszcze trzyma i za chwilkę puszcza. Oczywiście obliguje to do delikatnego ruszania spod świateł czy innego postoju. Mam wrażenie, że gdybym musiał dynamicznie ruszyć z zaciągniętego ręcznego to pewnie bym urwał znowu linki. Jak to jest u was? Czy to normalny objaw czy ja jestem przeczulony na tym punkcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, odgrzeję kotleta.

Otóż mój problem z hamulcem ręcznym objawił się zablokowaniem tylnego prawego koła w dniu kiedy scenic musiał jechać w trasę, a do tej pory nigdy nie zawiódł. Po dokładnych oględzinach okazało się że nie cofa się linka hamulca ręcznego. Wyeliminowałem zablokowane klocki hamulcowe, prowadnicę w zacisku, zablokowany tłoczek oraz zablokowane ramie do którego zamocowana jest linka. Wiem, że moduł jest sprawny ponieważ lewe koło blokowało oraz rozłączało się prawidłowo.

Diagnoza: linka lub rozdzielka hamulca na dwa koła.

bardzo pomocny był ten film z linka

Demontaż: na podstawie filmu, zdjęć nie robiłem do tu wszystko bardzo dobrze widać

1 odkręcić plastikową osłonę pod belka kluczem 10: 4 srubki : 2 na srodku i po jednej przy każdym kole. Jest tam też plastikowy kołek który można wyjąć śrubokrętem.

2 wypinamy linki z dzwigni zacisku i wysuwamy je z otworów w tynej belce. linki powinny wystawać z boku auta przed belką

3 odkręcić moduł hamulca kluczem 13=> 2 śruby: jedna z tylu modułu, druga z przodu. Dostęp do drugiej zdecydowanie łatwiejszy kiedy zdejmiemy koło

4 potrzebna pomoc drugiej osoby ponieważ teraz moduł wisi na wiązce elektrycznej: jedna osoba trzyma moduł => należy opuścić moduł i przesunąć do nieco do przodu: druga odpina wiązkę elektryczna od tylu samochodu=> należy przesunąć szarą dźwignie w stronę prawą co spowoduje równoczesne wysunięcie kostki

5 nie odpinałem linki awaryjnego zwalniana hamulca bo mi się nie chciało, a im mniej pracy tym lepiej

6 UWAGA dla posiadaczy aut z LPG=> najczęściej przewody z gazem oprowadzone są z środka auta tam gdzie powinno być koło zapasowe :) następnie przechodzą nad belką i idealnie krzyżują się z linkami hamulca dlatego nie wyjmiecie modułu tak jak mechanik z filmu :(

7 przesuwając moduł maksymalnie do przodu, uda się wysunąć rozdzielkę hamulca w stronę lewą aby ją wyjąć. na filmie 4:12 -> 4:55

mi nie udało się wyjąć rozdzielki przez wcześniej wspomniane przewody od gazu. Cala dalsza operacja była wykonywana na aucie w kanale.

8 po zdjęciu osłony ukazuje się widok jak na filmie 5:53. Osłona jest w przedniej części wsuwana w dwóch miejschach, natomiast z tyłu ma 2 zatrzaski widoczne na filmie jest tylko jeden.

9 wisienka na torcie :) zrozumienie działania tej rozdzielki :) element który mechanik trzyma w ręku powinien być ruchomy jak na filmie, ponieważ to on odpowiada za hamowanie koła prawego :) Element ten jest zintegrowany z pancerzem wychodzącym z modułu. Wewnątrz tego ruchomego element jest jeszcze linka, na filmie widoczna w 6:37. Ta linka też wychodzi z modułu w pancerzu który kończy się ruchomym elementem. Linka połączona jest z kołem lewym. Kiedy zaciągniemy hamulec linka skraca się, hamuje koło prawe, linka nadal jest ciągnięta przez silnik w module, następnie metalowy element przesuwa się w stronę koła prawego powodując zaciąganie się linki w kole lewym. Rozumiecie? trochę jak w hamulcu rowerowym typie szczekowym w starym romecie :)

10 Diagnoza: zardzewiały ruchomy element :)

11 Leczenie: wyjęcie elementu z plastikowej prowadnicy, oczyszczenie elementu z rdzy, do świecącej stali, przy pomocy pilnika, papieru ściernego, można fakultatywnie zastosować nową powłokę lakierniczą aby tak szybko nie rdzewiało, ja nie miałem tyle czasu. Składamy z powrotem. Ja do środka dałem trochę tawotu ŁT-43, takiego do łożysk, zobaczę czy słusznie?

12 Rokowanie: jeżeli zimy nie będą ostre, będzie mało soli, piasku i wody na drogach do rokowanie jest dobre, natomiast jeżeli nie to raczej wątpliwe :) i ruda pojawi się ponowanie :(

13 Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, UWAGA podczas składania modułu: najpierw kostka elektryczna potem przykręcamy śruby

14 Refleksja i dyskusja: dlaczego w scenicu nie zastosowano modułu jak w grandzie, bez tej rozdzielki, bo sam moduł ma wyjścia na linki w dwóch stron. Może odbudowa jest taka sama tylko bebechy i elektronika inne? Nie wiem, natomiast wiem że swój naprawiłem sam i jestem z tego dumny :)

15 Szacowany czas naprawy bez zbędnych przerw, ale też bez pośpiechu to 3 godz. Już wiem że teraz zrobił bym to szybciej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wiosna, robię przegląd samochodu, którym normalnie nie jeżdżę i zrobiłem kontrolę ręcznego: zaciągać ręczny, wajcha na D i puszczamy hamulec.

Auto szura jednym kołem tocząc się do przodu. Diagnoza: kilka lat po wymianie modułu linka ponownie się zapiekła. Ponieważ ostatnio moduł był na gwarancji wymieniono mi go gratis a teraz muszę pokombinować sam.

Oględziny wykazały, że linka od prawego koła załamała się w okolicach wieszaka (takiej gumowej obejmy) i to powodowało brak cofania, a koło tak czy inaczej kręciło się luźno na zaciągniętym - widać się wytarło. Szybkie oględziny klocków i tarcz - w porządku, nic się nie przypaliło.

Zakupiłem zestaw linek do wymiany - notabene z Polski, przyszło i wyczekiwałem czasu na naprawę.

Najpierw trzeba było zaleźć metodę na cofnięcie zacisków. Czego nie powinno się robić to ciągnąć za awaryjne zwalnianie linki.

Wymyśliłem inny sposób: mianowicie wziąłem długą brechę do kluczy nasadkowych (ona ma chyba z 60cm), pożyczyłem drugą od sąsiada, założyłem nasadki 13mm a nasadkę na nakrętkę na zacisku. Pod wpływem grawitacji zaciski odpuściły do zera, daleko poza normalny punkt odpuszczania.

Potem zrobiłem tak jak kolega opisuje na górze.

Mam tylko jedną poprawkę: moduł ręcznego można wymontować i zamontować bez pomocy drugiej osoby.

Jedynie co trzeba zrobić, to nie należy odkręcać osłony modułu.

Zaczynamy od wnętrza pojazdu odkręcając śruby trzymające moduł, a ten spokojnie się będzie trzymał na osłonie i wszystko razem możemy odkręcić już z dołu.

 

Można się spokojnie wyrobić w 90 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam proszę o pomoc 

Wjechałem samochodem laguna 3 2.0 131km na górkę i zostawiłem samochód gdy wróciłem i odpaliłem samochód zaczął wyświetlać się błąd usterka hamulca postojowego . Ale ręczny działa prawidłowo zwalnia chamulec i zaciąga w czym może być problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!