Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

Robiles sam program ? czy zmieniles IC wkoncu ? Bo ja na pelnej serii czuje jak auto po porzadnym rozgrzaniu zaczyna "puchnac"

 

Powiedz jeszcze jakie koszta :-D i czy robil Ci przez zlacze diagnostyczne czy wyciagal komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sam moglem robic,nie mam hamowni w garazu :-D

adres firmy ktora robila masz w lewym roku na skanie

ic nie zmienilem bo narazie nie chce mi sie sciagac zderzaka a raczej nie mam na to czasu, zreszta dopiero dzisiaj zrobili mi program a ic bedzie od evo 7,8,9

koszt wirusa + 2 pomiary na rolkach 1500

na poczatku robili przez zlacze ale cos bylo nie tak i wyciagneli komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Robiles sam program" mialem na mysli czy tylko ingerencja elektorniczna czy tez mechaniczna.

 

A wulutowywal pamiec z kompa ? czy jak ? Jak moglbys przyblizyc dlaczego nie szlo przez zlacze diagnostyczne ?

 

Ja po zmianie rozrzadu chyba tez bede wirusowal auto ... ale chcialbym ok 310-320 niutkow :-D

 

A co do IC'ka Evo to patrzyles czy sie zmiesci ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co robili z kompem bo zabrali samocod na 5 godzin i tyle go widzialem

przez zlacze bylo cos nie teges bo jak wgrali nowy program to zaczal sie sypac

nie wiem czy zmiescie sie od evo ale bede kombinowal :) szukam wymiarow naszego ic ale nikt nie moze mi powiedziec jak on wyglada :roll:

jak chcesz 320 to bedziesz mial problemy ze sprzeglem, ja pytalem w 2 firmach ktore to robia i w obu powiedzieli ze przyrost bedzie okolo 20km i30nm bo pozniej to sprzeglo ...

wrazenia z jazdy sa super dzisiaj rano testowalem na 2 biegu od 2500 do 4000 obr jest rakieta wciska w fotel :) w benzynie tak sie tego nei odczuje bo tutaj moment rzuca cialem po fotelu :-D :P

 

wlasnie wyczytalem ze golf 4 na chipie przy 144km robi 0-100 <8s wiec u mnie pewnie jest podobnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdziles juz troche, wiec powiedz jak ze spalaniem ? faktycznie spadlo ?

 

Co do przyspieszen to ja swoj zmierze GPS'em 0-100 przed i po programie, ale najpierw musze zmienic rozrzad i pare spraw ekspolatacyjnych i pozniej czas na program :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawością śledzę wyniki przeprogramowania. Zrobiłem to samo z poprzednim autem (Multipla 1,9 JTD) i mam same pozytywne wrażenia. Teraz mam Grand Scenica 1,9 dci 120 KM. To ciężkie auto i trochę obawiam się, że dodanie 20-30 Nm skróci żywotność sprzęgła. Czekam na nowe wiadomości. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdziles juz troche, wiec powiedz jak ze spalaniem ? faktycznie spadlo ?

jezdzilem w trasie, przejechalem 550km w 4 osoby i bagaznik wypchany na maxa

spalanie wyszlo 6,3 czyli chyba dobrze a jazda byla dosc dynamiczna 8-)

Teraz mam Grand Scenica 1,9 dci 120 KM. To ciężkie auto i trochę obawiam się, że dodanie 20-30 Nm skróci żywotność sprzęgła.

u mnie przyrost jest na poziomie 24km i jest to program bardzo delikatny, wlasnie po to zeby nie martwic sie o sprzeglo itp

 

narazie szukam coolera i ladnego wskaznika turbo :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem w trasie, przejechalem 550km w 4 osoby i bagaznik wypchany na maxa

spalanie wyszlo 6,3 czyli chyba dobrze a jazda byla dosc dynamiczna 8-)

 

a przy normalnej jezdzie ile palil wczesniej ? a ile pali teraz ? :-D Hadson mi mowil ze na trasie ok 5,5 pali.

 

W miescie jakim jest lublin mi pali 7,6 a teraz skoczylo na 8. oczywiscie mowie ze wskazan komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile wczesniej w trasie bo samochod mam dopiero 1,5 miesiaca i to byla pierwsza wycieczka

na trasie moze i pali 5,5 zalezy jaka trasa i styl jazdy :-D

u mnie w miescie 8l ( przed chipem ) z wlaczona klima i w rozkopanym & zakorkowanym Wroclawiu, jeszcze mieszkam w takim miejscu zeby przejechac pierwsze 3 km jade 15 minut wiec to tez trza wziac pod uwage

 

ogolnie to te 0,5l jest dla mnie kompletnie obojetnie czy bedzie 8,5 czy 7,5 mi to bez roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak będzie ktoś z 1,9 dCi i będzie chciał zobaczyć jak działa jego auto na czujniku od VW to niech pisze na priv. Teraz jakiś czas jeżdżę też na fabrycznych 120 KM i zastanawiam się nad spalaniem. I jeszcze raz będę chciał się wybrać do zakopanego i spowrotem aby porównać. Ale inny czujnik sterujący przepustnicą albo turbiną ten z 2 ma wężykami nad turbiną i auto też jeździło jak zachipowane. A koszt dużo mniejszy.

Gwarancji Vtech, Masters też nie dają czy auto nie sypnie się szybciej. Moc podnoszą, to jest pewne ale jak to wpływa na trwałość. Moja metoda nie ma doświadczenia. Ale kosztuje ok 100-150 zł. :-D A przyrost mocy jest również bardzo zadowalający. Niestety nie mam aparatu fot bo pożyczyłem rodzicom, ale jak przyjadą to zrobię zdjęcie tego czujnika i gdzie i jak się wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiekszy IC'ek moze zwiekszyc lag... ale przy seryjnej turbinie nie powinnobyc klopotow.

 

Powiedz snap jak z hamulcami masz jakis pomysl ? bo ja myslalem nad tarczami 310 z trafica i zaciskami dwutloczkowymi tez z trafica, ale czy beda pasowac?

 

I ostatecznie kupie chyba zestaw tarcze ate nacinane i jakies porzadne klocki,bo mnie denerwuje juz puchniecie auta na seryjnym programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!