Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie..problem nie do wyleczenia:(po


kamil_r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem Megane II HTB z 2003 r z silnikiem 1.5 dci 82KM.Przebieg 160 tys.

Mianowicie:

Od sierpnia tamtego roku walczę z dużym spalaniem to znaczy 8L/100km.

Nie przekraczam 2,2 tys obrotów, jeżdżę ekonomicznie. Dziennie robię 100 km po Warszawie.

Mój problem zaczął się w sierpniu ub. roku. Zaczął palić się serwis i wtryski,stracił również moc.Po diagnostyce lały 2 wtryski,zostały wymienione i ustawione.Brak błędów.OK

Jaki czas później ten sam serwis,okazało się że poszły następne dwa i brak ciśnienia w rampie przez co kiepsko odpalało auto.no OK.Wtryski już 4 nowe wymienione.Spalanie nadal powyżej 7:/,Robie cudy i nie schodzi.

Przez 5 miesięcy wymieniłem już wtryski, rurę turbe bo puszczała i brak mocy był,oczywiście wszystkie możliwe filtry i oleje. Wyczyściłem również egr i przepływomierz.

Nie mam pojęcia co może być z tym dużym spalaniem.Co może być przyczyną?Dodam że na komputerze jest wszystko w porządku.Obliczałem i komputer nie kłamie:/

Dodam że na trasie powyżej 130 spalanie wzrasta ale to raczej normalne,w mieście nie spada poniżej 8 teraz:/

RATUJCIE <ok> Nie wiem już co czynić !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo2oo1, Naczyta się taki fantazji jakie były opisywane na forum w temacie o tym, że jeżdżą na kropelce i potem ma problem. Co się dziwisz <ok> :(

Nie wiem już co czynić !!

Jeździć dalej i się nie martwić. Okres zimowy, korki to co się dziwisz takim wynikiem :)

Wszak sam piszesz, że to po mieście. No chyba, że nim latasz ale to wtedy masz opory powietrza i trochę schodzi - zwłaszcza przy starcie :)

Nie szukać dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny silnik i w mieście mój max to 6 w zimę. Jeżdżę dość dynamicznie z zasadami ecoDrivingu ale żeby spalił 8 to chyba bym musiał jeździć z gazem w podłodze. Na pewno u Kolegi jeszcze coś nie jest tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z waszych opinii wynika że jest to normalne spalanie.Ale dla mnie nie.

Jeżeli do września palił do 5.5 a teraz nie schodzi poniżej 8.

Wyjaśnię może jeszcze jedną rzecz: Faktycznie robię dziennie 100km po Warszawie z czego może wynikać duże spalanie,ale czemu wcześniej przez 150 tys.km w większości po mieście palił mniej:/ To tak naprawdę nie po to kupuje się 1.5 dci żeby chlał jak 1.9 czy 2.2 dci.

Sprawdziłem dziś dokładnie w drodze do pracy spalanie.ok 50 km przejechanych z czego 10 km prostej bez korka,reszta miasto i korki.

Przyśpieszając delikatnie do zmiany biegu niezależnie na którym biegu max do 2.2 tys.obrotów lub przyśpieszając na 5 biegu z od ok.70 km/h chwilowe spalanie wskazuje od 12 do 16 L maksymalnie. Później po ustabilizowaniu prędkości np.70-80 km/h spalanie schodzi do 6,5-8 L przy równiej prędkości.Napisze tak:Przy normalnym przyśpieszaniu takim aby utrzymać odległości między autami chwilowe waha się między 6,5 a 13-16 podczas delikatnych przyśpieszeń.NIE MÓWIĘ ŻE NIE OSIĄGNĄŁEM 4-5 L,owszem tak,ale napewno nie przy zmianie biegu lecz zauważyłem że taki wynik można osiągnąć po odpuszczeniu gazu po każdej zmianie biegu i przyśpieszeniu ale wtedy musimy jechać mała prędkością która cały czas nam spada,po czym znowu delikatnie wciskam aby osiągnąć te 10km/h więcej żeby nadrobić to co opadło to znowu wskakuje w granice 13L.I to wszystko przy prędkościach miejskich do 70km/h.

Mam nadzieje że opisałem to najlepiej jak mogłem. Mogę jeszcze filmik nakręcić i wstawić linka jak będę wracał po pracy?

 

[ Dodano: 2010-02-05, 10:45 ]

Wiecie co zdenerwowałem się.

Pomyślcie jak tu można jeździć normalnie. to znaczy 1-20,2-40,3-60,4-70,5-> rozsądnie do 2,2-2,5 tys,obr. a wtedy wynik chwilowy od 13 do <ok>:( ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do września palił do 5.5 a teraz nie schodzi poniżej 8.

ale mamy zimę, mój gad przy tych ostrych mrozach potrafił wziąć do 5-7l więcej!

Czy to Twoja pierwsza zima z tym autem? jeżeli nie, to jak było rok temu?

Weź jeszcze jedną ważną rzecz pod uwagę - wskazanie komputera a rzeczywistość to dwie różne sprawy. Zalej pod korek, spisz stan licznika, wyjeździj do rezerwy, zalej znowu pod korek i wtedy policz ile zrobiłeś na baku. Nie wierz w komputer.

Mój chwilowe potrafi pokazać do 50l/100km :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kole posiadam ten samochód od 3 lat.To jego trzecia zima,podczas poprzednich były morze i mniejsze mrozy ale nieodczułem w zeszłym roku różnicy.Tak jak wcześniej pisałem ten problem widnieje od przełomu sierpnia i września gdzie jeszcze było ciepło,od tamtej pory jest takie spalanie.

A co do lania pod korek i obliczanie to mój komputer różni się od rzeczywistości max o 0.2L/100 więc mówi prawde i tyle jest mniej więcej dopuszczone w instrukcji.

 

Chodzi o to że nie mają na to wpływu warunki atmosferyczne,styl jazdy.Można powiedziec ze pojawiło się to po wymianie wtrysków na nowe , nie regenerowane.Po tym zabiegu samochód jest całkowicie sprawny bez błędów i problemów przy odpalaniu.Do tego czyszczenie wszystkiego co się dało i wymiana filtrów.

 

No niewiem niewiem .Może jest jakaś pierdoła co ma wpływ na to??

Słyszałem gdzieś że to może byc jeszcze czujnik położenia pedału gazu czy cos takiego, ale nieodczułem żadnej różnicy w jego funkcjonowaniu z poprzednich lat:/

Jak macie jakies pomysły to piszcie

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mowy to zdecydowanie za dużo taki wynik to trzeba naprawdę deptać i pod górkę <ok> Tylko pamiętaj ta średnia skasuj licznik zjeździj 400-500 km i wtedy sprawdź średnią. Ale to się czuje jak auto pali.

Sprawdź olej.. Wtryski.. EGR.. Filtry powietrza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Powalczyłem jeszcze z samochodem troche i niestety nie przyniosło to efektów.

Jedna rzecz przyniosła efekt.Tzn. maxymalny ecoDriving przyniósł efekt! Spalanie spadło do 6.7 L/100 :(<ok>

Ale to żadna przyjemnośc noi zawali droga. Prędkośc 50 km/h na 5 biegu i odpuszczanie pedału.MASAKRA.ale jakieś efekty są po przejechaniu 500km :)

 

Reasumując długo tak nie pociągne:/ Więc jak macie jakieś nowe pomysły na sprawdzenie tego bądź jakiegoś dobrego fachowca z Wawy lub okolic to dajcie znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50km/h na 5? Przecież on Ci wtedy pali wtedy dużo więcej niż na 3. Te wszystkie zasady EcoDrivingu odnośnie jazdy na możliwie najwyższym biegu kompletnie nie sprawdzają się w przypadku silników turbodoładowanych. Jak jedziesz na 5 z tak małą prędkością to nie dość że silnik praktycznie ledwo się kręci, to musi przy tym utrzymywać w ruchu 1300kg dlatego komputer automatycznie podaje więcej paliwa żeby "za wszelką cenę" samochód jechał. Przy takich obrotach turbina ledwo się kręci a sprężarka nie daje ciśnienia, przez co komputer głupieje i podaje więcej paliwa. Dodatkowo takie coś działa zabójczo na samą turbosprężarkę, ponieważ na łopatkach turbiny zbiera się nagar. Jak już jedziemy przez dłuższy czas "zamulając" to dobrze jest potem ze 2 razy rozkręcić silnik tak do 4000 żeby przedmuchać turbinę. Turbodiesel pali najmniej kiedy jedzie się w okolicach przedziału najwyższego momentu obrotowego czyli dla tego silnika to około 1800-2000. Możecie sobie sprawdzić że to działa śledząc odczyt z komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytam Twój post i z jednej strony spalanie jest duże (mam 1,5 DCI i po Wa-wie przy tych mrozach bierze około 6,5 litra wcześniej brał 5,5 litra ) widzę tylko jedno rozwiązanie (może troszkę kosztowne ale……..) podjedź do Janek zatrzymaj samochód skasuj licznik oraz średnie spalanie i przejedź się 50 km w stronę Radomia lub Wrocławia następnie nawróć i wróć do Janek i zobacz ile wyjedzie wtedy spalanie (oczywiście jedź spokojnie do 100 km/h). Wtedy ocenisz ile on pali a takie liczenie po Warszawie, to troszkę może być przekłamane ponieważ przy dużych mrozach 1,5 DCI nawet nie łapie temperatury pracy (każdy korek postój silnik traci temperaturę). Naprawdę polecam Ci taki test będziesz wiedział na czym stoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie koledzy.

Dziękuje za wszelkie dobre rady.Z tym 5 biegiem przy 50km/h masz racje.

Kolego właśnie wróciłem z ferii i zrobiłem katowicką ok 800km z prędkością ok 90-110km/h.

Po zatankowaniu za 150zł weszło 39L. Tankowany na pusty bardzo zbiornik (specjalnie).

Komputer wyzerowany.Przejechana spokojnie trasa i wyszło średnie spalanie 6.9L/100. na kompie i że wciągnął 50L benzyny.

Więc wszystko wiadomo.Obliczyłem ile km przejechałem i ile litrów zatankowałem i wyszło mi że spalił prawidłowo bo ok 5.5 L/100.

Wychodzi na to że komputer zawyża wciągniętą ropkę przez silniczek i przez to pokazuje większe spalanie <--- moja teoria :)

Co wy o tym sądzicie??I jak można takiego kompa przywrócić do porządku i gdzie ??

Dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!