Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autobus - kamper


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

P_r_z_e_m_o, aleś temat zapodał. Zafascynowany jestem. Też już kilka godzin tam siedzę, a jestem dopiero na 60 stronie i to czytając selektywnie, tylko posty autora tematu. Nic tylko podziwiać :( i to niekoniecznie za pomysł i wykonanie ale za zapał i samozaparcie w spełnieniu swoich marzeń. No i jeszcze ciekawi mnie, ile godzin ma Jego doba. <ok> :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, jak zawalę sesję to tylko przez Ciebie <ok>

Trochę się zaczytałem, ale czas wracać do rzeczywistości. Fajnie, że są w Polsce ludzie zakręceni* do tego stopnia :(

 

* -zakręceni w pozytywnym znaczeniu tego słowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ja tą stronę "trafiłem" gdzieś w południe, potem wiadomo prace domowe obiad itp, Nat naprawdę siadłem ok 16. po kilku minutach trafiłem na ten temat o kmperze-autobusie. Wsiąkłem po przeczytaniu pierwszego postu w temacie. Skończyłem ok 23, :->

I to tylko pobieżnie czytając niektóre posty. ;-)

Mówcie co chcecie ale takich pasjonatów jest niewielu. Podziw budzi konsekwencja i wytrwałość w tym co robi, nie wspominając o wykonaniu. Praktycznie każdy dzień pracy jest opisany. Będę sobie monitorował ten temat.

Chciałbym też zobaczyć efekt końcowy. Proponuję zaprosić kolegę Świstaka do Borek na zlot PIKUR'a

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun dla gościa, chyba pierwszy w Polsce, ale ok. 1990r. w miesięczniku "AutoSukces" był opis kampera zrobionego na bazie Mercedesa O302 lub O303 przez jakiegoś Szwajcara chyba. Tylko miejsc sypialnych miał nawet na 11 osób (w tym 6 komfortowo <ok> ). Muszę spokojnie poczytać o tym Renault :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeczytałem pierwsze kilkanaście stron, niestety czas naglił więc z ciekawości obejrzałem tylko zdjęcia z kolejnych stron. Nieźle jest to opisane, aż chce się czytać, a przy okazji można poznać na jakie problemy można trafić podczas takiej przeróbki. Wydawało się, że to nie problem bo duży pojazd itp, a jednak wcale nie jest kolorowo <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tematu utkwił mi w pamięci pewien wątek, o którym zaledwie napomknięto. Chodzi o to, że na tamtym forum prawie nie ma kłótni i warczenia na siebie.

Mają tematy tabu, o których się nie mówi i nie pisze na forum. Doczytacie to wyłapiecie o co chodzi <ok>

Drugi powód, moim zdaniem, to jest to, że nikt nie komentuje jakim kamperem kto jeździ. Chodzi o marki, pojemności, rodzaje paliwa itd. czyli tematy, w których zawsze moja racja jest "mojsza niz Twojsza". Dla Nich ważne by mieć swój "domek" ze sobą i nieważne na jakim podwoziu i co go napędza.

Trzecim zauważonym przeze mnie powodem jest chyba zbliżony wiek userów i ich ustabilizowane życie rodzinne. (brak "młodych gniewnych" pełnych wigoru i szpanerstwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tez zauważyć, że to nie jest tani "sport" i dlatego też młodych użytkowników jest niewielu. Poza tym młodzi gniewni ( <ok> ) przeważnie wolą się wyszaleć niż siedzieć gdzieś w cieniu kampera i popijać piwko przy grillu 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem to jest bardzo specyficzne "towarzystwo" ale na drodze jak zamachasz domkowi na kółkach to masz pewne, że stanie. Inne auta otrąbią, kierowcy będą wygrażać, a kamper stanie.

Kilka lat temu zwiedzając Wenecję startowałem z Punta Sabbioni, jest tam przystań vaporetto i dość duży parking. Z Wenecji wróciliśmy ostatnim promem coś koło 22, postanowiliśmy jeszcze coś zjeść zanim pojedziemy dalej. Zajęło nam to może z godzinę. Jak dotarliśmy na parking był całkowicie opanowany przez kampery. Nie wiem czy, znali się ale wszyscy razem imprezowali <ok> . Rejestracje były praktycznie z całej Europy.

Wiesz gojgien, coś w tym jest ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym młodzi gniewni ( :) ) przeważnie wolą się wyszaleć niż siedzieć gdzieś w cieniu kampera i popijać piwko przy grillu 8-)

Przeważnie <ok> kurde, znowu jestem w mniejszości :(

 

Dla autora przeróbki wielkie brawa i ogromny szacunek za ilość pracy i serca włożoną w to cudo... Oby jak najwięcej ludzi z taką pasją w naszym kraju, oby jak najwięcej pojazdów stworzonych z takim oddaniem na naszych drogach... przynajmniej nie będzie nudno, a wesoło i sympatycznie :)

 

Temat czytałem z ogromną przyjemnością... zawsze podziwiam takich ludzi, a o takich projektach czytam z ogromną przyjemnością :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uderzyło mnie podobieństwo tego "Świstaka" do Ciebie

Wiesz...

jak ktoś ma wąsa, okulary i dobrze rozwinięty mięsień piwny to zaraz jest do mnie podobny. <ok>

 

[ Dodano: 2010-02-08, 07:19 ]

znowu jestem w mniejszości

Nie przejmuj się meganecoupe02, jest tylko ciut od Ciebie starszy :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!