Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam mały problem, mianowicie we wrzesniu wymieniałem tarcze+klocki,wczoraj zauważyłem ze pedał hamulca powoli wpada w podłogę,jak stoję na światłąch i trzymam noge na hamulcu to czuje wibracje...<ok> co moze byc tego powodem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stoję na światłąch i trzymam noge na hamulcu to czuje wibracje

To na nauce jazdy nie nauczyli, że nie trzyma się nogi na pedale hamulca jak się stoi na światłach i nie oślepia się tych za sobą :( :!: Pod górkę zaciąga się na tą chwilę hamulec pomocniczy (ręczny). <ok> Co najwyżej w automacie jest to dopuszczalne bo lekko jedzie.

Zacznij od sprawdzenia poduszek bo przenosi ci drgania.

Dobrze odpowietrzyłeś układ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Panowie Qba88 i kepa416jak ten problem z wpadającym hamulcem rozwiązaliście?

U mnie nagle tez tak sie stało , ze wchodzi prawie do podłogi. Za drugim pompnięciem juz jest ok. Jednak za chwile jest to od nowa. Płyn hamulcowy w zbiorniczku nie ubył i nie ubywa.

Odpowietrzyłem tylne dwa koła i dalej jest to samo????

Ktos napisał, ze serwo bo słychac sapanie hamulca w czasie wciskania ale wg mnie sapanie to norma w kazdym aucie.

Niepokoi mnie to zdarzenie bo moze kiedys w potrzebie depne i nie bedzie czym hamować ?!!! Ktoś pomoże ??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że siła hamowania się nie zmienia, tylko jest to uczucie że pedał dziwnie wpada w ziemie.

 

Ja byłem i jednego mechanika gdzie zmieniałem płyn cały lekko pomogło lecz on powiedział ze w tych autach tak jest potem pojechałem do znajomego w Renault i on też powiedział ze to tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dziwne. Mam Scenica od miesiaca. Ostatnio robiłem trase ok. 600 km w te sniezyce i

jak to na tak sliskich nawierzchniach hamowałem przede wszystkim biegami i silnikiem. Mało uzywałem hamulca. W pewnym momencie stwierdziłem, ze za pierwszym razem wpada za daleko no i , ze daje sie podnieśc przy drugim wcisnieciu a na trzecim juz stoi na maxa. Zapewne nie mam omamów i jestem pewny, że wczesniej stał w jednym miejscu. A i miałem efekt piszczenia klocków przy hamowaniu delikatnym a teraz pisk zanikł :roll: . Nie powiem abym tęsknił za tym piskiem ale może na klockach powstaje dystans. To fizyka i wszystko ma swoje przełożenie i wytłumaczenie. A skoro cos było inaczej a teraz jest inaczej, więc skuten nastapił w wyniku przyczyny i tę chcę zanleźć a nie cudować :). Kiedys w A6 miałem uczucie , ze na kole cos mi terkoce. Wsiadało 3 mechaników i stwierdzili, ze jestem przeczulony itp. Po tygodniu wróciłem z trasy i juz byłó to tak głosne , ze głuchy by usłyszał a to leciał przegub. I co ciekawe leciał podczas jazdy na wprost a nie na zakretach. Własciciel, kierowca auta ucielesnia sie mocno z dynamika, dzwiekami i odczuciem tych blach w swoim aucie i jest bardziej wyczulony na powstajace zmiany uprzedzające awarię. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własciciel, kierowca auta ucielesnia sie mocno z dynamika, dzwiekami i odczuciem tych blach w swoim aucie i jest bardziej wyczulony na powstajace zmiany uprzedzające awarię. :)

A to prawda tylko jeszcze czytając do tego forum to w aucie do wymiany jest prawie wszystko.

To sprawdź może grubość tarczy i grubość klocków i zmień płyn hamulcowy jeśli tego nie robiłeś w ciągu ostatnich 2 lat. Na dobry powiedzmy taki ATE, bo ja zmieniłem na Organike najpierw i mi się zagotował. I zrób to w serwisie nie metodą odpowietrzania ( czyli spuszczania i pompowania tylko tak żeby ciśnieniem przepchał cały układ. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Sprawdze ale wpierw odpowietrzę kolejno wszystkie koła. Stawiam na płyn bo na 100% nie był wymieniony z 3 lata. Jazda na duzym mrozie mogła miec wpływ na stan płynu hamulcowego. Na to stawiam. ATE płyn? a ile tam wchodzi z 1 L?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na trzecim juz stoi na maxa

Objaśnij to stwierdzenie w odniesieniu do hamulca. Ja znam inne tego znaczenie ale to w innych okolicznościach i czego innego dotyczy. :-)

Jaka jest częstotliwość pomiędzy naciśnięciami hamulca :-)

Jeśli bardzo szybko raz za razem, pedał robi się twardy, a hamowanie jest mało skuteczne to nie jest wina płynu, lecz pompy podciśnienia. (objawy przypominają zapowietrzone hamulce, niestety to nie to jeśli nie zabrakło Ci nigdy płynu w zbiorniczku)

Dłuższy czas tak miałem u siebie w sceniolu, spece diagnozowali że to serwo. Guzik prawda. Jeśli za pierwszym nacisnieciem hamulec jest jak brzytwa i nie słychać syczenia pod pedałami to nie jest winne serwo.

Po wymianie vakumpompy wszystko wróciło do normy.

Po prostu stara nie zdążyła w tak krótkim czasie wytworzyć odpowiedniego podciśnienia w serwie, by wspomaganie zadziałało.

Zdejmij wężyk z pompy (to ta puszka na końcu wałka rozrządu) biegnący do serwa i przytkaj otwór palcem na zapalonym silniku, jeśli łatwo będzie go oderwać to można się liczyć z wymianą pompy. Nówka jest droga, około 600 zł ale można w dobrym stanie używkę złapać na portalu z aukcjami. Ja za swoją zapłaciłem 59 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak to wygląda - Hamulec wciśniety nagle (nie używany przez jakieś kilka km), wpada prawie do dna ale na koncu jest skuteczny. Puszczony pedał i zaraz ponownie wcisniety - to też pełny hamulec ale pedał stoi już ok no i 3 raz (raz po razie) wcisniety pedał to takze 100 % hamowania ale pedał jest ciut wyżej jak za drugim razem i stawia wiekszy opór. Wczesniej ta pozycja z drugiego hamowania była stale na hamulcu. Po trasie 600 km w te mrozy i śniezyce i używanie przede wszystkim do hamowania biegów a nie hamulca juz po 400 km dał mi poczucie głębiej działającego hamulca Możesz - gojgien - dać mi zdjęcie tej vakumpompy ? Rozumiem , ze jest ona gdzies na koncu wężyka podcisnienia idącego z serwo i ma zasysać powietrze w trakcie pracy silnika. Sprawdze dzis po południu. Dziękiuję za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz, pompa ta jest na drugim końcu węża podciśnienia.

Tu przykładowy silnik: http://moto.allegro.pl/renault-scenic-2001...1344755592.html

A pompa to ta część na fotce, najbardziej wysunięta w prawo na wysokości pokrywy klawiatury. Jest napędzana wałkiem rozrządu.

Z objawów jakie opisujesz to chyba jednak nie jest winna pomp. (przy szybkim kilkakrotnym naciskaniu na hamulec pedał nie robi się twardy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zdjęcie. Rozumiem, że ta zaslepka na tej pompie to miejsce podłaczenia do serwo. Dzisiaj byłem u mechanika i poprosiłem o odpowietrzenie przodu. Coś mi mówiło, ze lewe koło przednie hamuje intensywniej niz prawe i rzeczywiście 1 -2 pompowania na przewodzie okazały sie powietrzem na przednim prawym kole. Hamulec urósł i mam wrażenie, ze jest jak wczesnie czyli ok. Jutro bede wiedział czy to był ten problem. A jesli tak to nasuwa sie pytanie dlaczego po przejechaniu 2000 km zapowietrzyło sie prawe koło :-) ? Pytanie, czy to nastąpi ponownie? A jesli tak to dlaczego skoro nie mam wycieku płynu hamulcowego ? Obecnie jest za zimno i auto jest zbyt mokre od dołu by coś zaobserwować. Oznaczyłem poziom płynu hamulcowego i będę czujny. Jednak dzisiaj uśmiech mi wrócił bo mój Scenic ślicznie znowu hamuje. :P . Powiem, że do tej pory byłem fanem Audi i VW Passata. Miałem w rodzinie od 9 lat kilka Audi 80, coupe, 100 i Audi A6 a sam nawet od wersji C1 do C5 ale wzrastające bardzo koszty ich utrzymania, i przerastająca często technologia umysły naszych mechaników spowodowały poszukiwanie innego alternatywnego auta. A , że nie miałem jeszcze Vana , więc wyszukałem wyprodukowanego w grudnia 2002 r Scenica z przebiegiem mocno potwierdzonym 91 000 kn i w stanie jak z salonu. I w sumie cieszy mnie ten samochód lepiej jak A6 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ta zaslepka na tej pompie to miejsce podłaczenia do serwo

Miejscem podłączenia węża jest ledwo widoczny na fotce czarny króciec, skierowany w górę i lekko w tył, za silnik. Wężyk jest na zatrzasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!