Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Automatyczna blokada kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że ostatnio moja żona zaczęła przyzwyczajać się do Megany zaczęły się z nią dziać dziwne rzeczy <ok> Mianowicie kiedy wczoraj wyłączyłem silnik S/S, a następnie wyciągnąłem kartę nie zablokowała się kierownica, wcześniej tak się działo. Kierownica ciężko bo ciężko ale się kręci. Może Szanowni forumowicze doradzicie mi co się mogło stać?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zablokowała się kierownica to musisz nią pokręcić i wtedy na pewno się zablokuje. a Swoje drogą to nie jest konieczne blokowanie kierownicy samemu ona i tak w trakcie kręcenie nią powinna się zatrzasnąć jeśli nie to wtedy trzeba szukać innej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielzr, zależy przy jakiej pozycji wyjściowej była kierownica... U mnie jest tak, że jeżeli jest ona przekręcona w tych punktach w których się blokuje przy kręceniu to wtedy sama się blokuje, a jeżeli w innym to wtedy jak nią przekręcisz o ćwierć obrotu to powinna się zablokować... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no właśnie i tu jest problem. Kręciłem w prawo i w lewo - nic. Jak wyłączam motor następnie wyciągam kartę to słychać kliknięcie gdzieś w okolicy kierownicy. Cały czas tak robiło lecz kiedyś po delikatnym przekręceniu ulegała zablokowaniu. Jest jakiś bezpiecznik od blokady kierownicy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmm mówiąc sczesze ja u siebie , czy kola proste czy skręcone słyszę ze zamki w kierownicy strzelają i się blokuje ...jak jest trochę skręcona to nawet jak by sama się :roll: prostowała delikatnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem że takie kręcenie i blokowanie na siłę kierownicy może być przyczyną uszkodzenia ona same się ustawia i blokuje po wyjęciu karty.. Ale żeby się kiedyś tak nie zrobiło to wątpię jak się nie blokuje to coś jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dawno mnie tu nie było ale i z moją meganką zaczęły się dziać takie rzeczy więc postanowiłem odnaleźć podobne tematy. Od pewno czasu po zgaszeniu samochodu po prostu kierownica się nie blokuje moge nią kręcić do końca w prawo do końca w lewo i nic myślałem że to może ten silniczek bo ktoś o tym pisał ale dalej było napisane że meganka nawet nie pozwala wtedy odpalić samochodu a u mnie wszystko śmiga jak powinno. Spróbuje jeszcze dziś ustawić kąt zerowy może wtedy zaskoczy bo jeszcze myślałem że może trzeba ją jakaś przyuczyć do blokowania kierownicy tak jak szyby i inną elektronikę jednak nie widziałem żeby ktoś pisał coś takiego o blokadzie kierownicy. Jeśli ktoś przypuszcza co mogła się stać i wie jak to naprawić będe równie bardzo wdzięczny ; ))

Dodam tylko że nie da się u mnie ustawić kąta 0 bo nie załącza się wspomaganie przy wrzuceniu jedynki hamulca i starcie także czekam może ktoś na coś wpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręciłem w prawo i w lewo - nic. Jak wyłączam motor następnie wyciągam kartę to słychać kliknięcie gdzieś w okolicy kierownicy. Cały czas tak robiło lecz kiedyś po delikatnym przekręceniu ulegała zablokowaniu. Jest jakiś bezpiecznik od blokady kierownicy???

 

U mnie ten mechanizm jest prawdopodobnie uszkodzony, być może masz to samo.

Przy próbie zablokowania, czyli przy kręceniu kierownicą, co pewien kąt czuć przeskakiwanie, tak jakby przez mały próg, i dalej mogę kręcić. Nawet jak się w końcu zatrzyma, to jeśli przyłożę wiekszą siłę, znów przeskoczy i dalej się kręci. Nie mam teraz czasu ale wydaje mi się, że ktoś o tym pisał w wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ja kiedyś ustawiałem ten kąt a teraz nawet nie moge bo mi nie odpala wspomaganie wtedy co powinno działa dopiero jak silnik zacznie pracować, przy wrzuconej jedynce hamulcu i starcie to tylko słychać ten dźwięk który towarzyszy odblokowywaniu się kierownicy jednak nie odblokowuje się ona bo nigdy się nie blokuje ... tylko chodzi ciężko po prostu bez wspomagania. Nie mam pojęcia co z tym można zrobić albo jak to naprawić ...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!