Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponieważ na przeglądzie moje amory z tyłu wypadły kiepsko ok 17%, a podczas jazdy nie czuć nic niepokojącego co by wskazywało na ich koniec postanowiłem zdjąć jeden i sprawdzić jak się zachowuje lecz udało mi się odkręcić tylko górną śrubę i tutaj moje pytanie ponieważ przy próbie wciśnięcia jego nie bardzo się dało? Czyżby przy amortyzatorze przy aucie w którym jest belka skrętna jest jakaś sprężyna,czy z moim jest coś nie tak?

Miałem do czynienia z amortyzatorami od auta ze sprężynami i tam normalnie można było zdusić amortyzator i wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby przy amortyzatorze przy aucie w którym jest belka skrętna jest jakaś sprężyna,czy z moim jest coś nie tak?

dobrego amora nie ściśniesz normalnie tak jak opisujesz, lecz jeśli tłok nie rusza się wcale nawet kawałek w dół to amor jest uszkodzony (miałem taki jeden nowy monroe w innym aucie i po 1 miesiącu od założenia zaczął pukać bo chował się w tylko 2cm i dalej coś go blokowało, więc oddałem na gwarancję która została uznana i zwrot kasy dostałem z tym że musiałem kupić drugi bo auto nie mogło stać 2 tygodnie to czas oczekiwania na odp) Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy jak auto stoi na kołach i się przydusi to pracuje normalnie ale jak był odkręcony to nie bardzo się dało dziś spryskałem WD 40 dolne mocowanie może jutro uda się odkręcić całkiem i sprawdzę dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam takie pytanie, czy amortyzatory tylne ze Scenica I ph II rocznik 2003, pasuja do megane HB I ph II rocznik 2002? Bo mam akurat zbedny komplet do scenica, a potrzebuje zrobic wymiane w Meganie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Planuję zmianę amorków bo obecne mają przejechane już 175 000 km i coś na delikatnych nierównościach mi popukuje.

Mam następujący problem. Jak wyciągnąć dolne mocowanie tylnego amorka z belki. Udało mi się odkręcić dolną śrubę lecz za diabła nie mogę go wyciągnąć bo trzyma ta tuleja co wchodzi w wahacz. Macie jakiś patencik jak go zdemontować.

Megane Kombi 2002r.

Jeszcze jedno pytanko. Jak sprawdzić amortyzator po jego wymontowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłeś śrubę, wyszła całkowicie, to odkręć górne mocowanie amortyzatora, a potem poruszaj amortyzatorem, musi wyjść, tam nic nie trzyma. Tulejka wchodzi w gniazdo belki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie. Czym różnią sie amortyzatory tylne w scenicu i kombi. Na alledrogo niektóre(te z niższej półki) mają rzekomo pasować do jednego i drugiego, a np. w katalogu kayaby,recorda i innych róznią się numerami i ceną :oops: na korzyść sceniola. Czy wie ktoś może na czym polega różńica (siła tłumienia, długość, a może w ogóle nie są współzamienne)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że amortyzatory w niektórych przypadkach są produkowane dla dwóch modeli ponieważ w zestawie znajduje się tuleja dystansowa, która w zależności od modelu ma być zainstalowana według instrukcji. Czy to na górnym mocowaniu czy dolnym z prawej lub z lewej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Amortyzatory wymienione :). Okazało się że "stare" były firmy GH - wymieniane przez poprzedniego właściciele 1,5 roku temu. Po wymontowaniu okazało się że lewy stawiał praktycznie taki sam opór przy ściskaniu jak nowy, natomiast prawy był sporo słabszy i do tego wydawał dzwięki jakby wewnątrz przepływała jakaś ciecz z bąbelkami, więc mam już wyrobione zdanie na temat amortyzatorów GH <czerwona>. Co ciekawe w obydwu był jeszcze gaz. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy trudno jest rozkołysać tył nadwozia, teraz jest bardzo sprężysty.

Jakby co to w mojej grandtour obydwie śruby mocujące miały łeb pod klucz 21mm. Założyłem KYB 555800, 375zł komplet z wysyłką. Mam nadzieję że przeżyją samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Czy można zdjąć oba amorki i na chwilę się bujnąć na miasto?.

Nie radzę próbować. <czerwona>

 

Wewnątrz amortyzatora a dokładnie w jego górnej części jest zabudowany "bałwanek". To jest swego rodzaju odbój, który zabezpiecza aby zawieszenie nie zderzyło się z powoziem. Jeżeli udasz się na jazdę bez amorków to pewnie wyrwie ci tylne nadkola jeśli masz założone.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!