Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy <czerwona>

 

Gdzieś chyba na tym forum czytałem ,że ludzie wymontowują tylne amorki w celu sprawdzenia czy pukają one czy belka.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

 

Przepraszam.

Edytowane przez Lysy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A czy jak zdejmiesz amory to nie siądzie na nadkolu, amortyzatory chyba po to są żeby nie dopuścić koła do nadkola
w Renault Megane I tylne zawieszenie jest na belce skrętnej. Nie ma sprężyny jak np. w megane II czy Twoim Peugeot 406. Elementem sprężystym są drążki skrętne. Więc jak wymontujesz amortyzator to auto dalej będzie na tej samej wysokości.

 

Przypadek o którym piszesz występuje w zawieszeniach gdzie amortyzator jest zespolony ze sprężyną np. LINK

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Z góry przepraszam, że odgrzewam temat, ale potrzebuję informacji :notacrook:

Czy ktoś wie jaką średnicę mają tulejki i śruby w amorkach? Chcę zrobić mały patent i założyć amorki ze sprężyną albo od laguny albo od r21. Trzyma mnie tylko ta średnica tulejek i ewentualnie górnego ucha. Wiem ,że górna tulejka jest dłuższa ale to nie kłopot. Przebije się na oryginalną (już kiedyś robiłem podobny patent). Potrzebuję wzmocnić troszkę zawieszenie, bo autko wozi ciężkie rzeczy i już widzę ,że belka lekko usiadła po 2 latach. Podobny patent mam w w lagunie. Różnica jest taka, że laguna ma grubszą śrubę a R21 cieńszą. Najlepiej było by odkręcić amorka na wzór i sobie zmierzyć. Niestety auto jest ciągle w użytkowaniu i nie mam jak tego zrobić.

 

Z góry dzięki za pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy <szukaj>

 

Amortyzatory są projektowane pod konkretne auto. Od innego modelu mogą mieć drastycznie inną charakterystykę, pomimo podobnej masy auta. Składa się na to kilka czynników, np. współczynnik samouspokojenia zależny od typu zawieszenia (drążek, sprężyna, resor), ramię na jakim dokonywana jest amortyzacja (odległość punktu mocowania amortyzatora do wahacza od osi obrotu wahacza), czy kąt pod jakim działa amortyzator w stosunku do sił, któe ma tłumić.

 

Poza tym już na wstępie masz błędne założenie - amortyzator nie ma nic do wzmocnienia zawieszenia. To zależy od elementu sprężystego, czyli w tym przypadku drążka. Amortyzator tylko tłumi, czyli zmniejsza amplitudę skoku zawieszenia po przejechaniu nierówności. Po zmianie amortyzatorów zawieszenie może być twardsze lub miększe, ale nie bardziej czy mniej wytrzymałe ani nie będzie się mniej lub bardziej uginać.

 

To, że zawieszenie usiadło, jest jak najbardziej normalnym zjawiskiem - każdy element sprężysty poddawany obciążeniu z czasem się poddaje, ugina. Jeśli auto często wozi ciężary, to takie zjawisko wystąpi znacznie szybciej, niż w aucie nieobciążanym.

 

Pominę już taki drobiazg, że w razie wypadku, jeśli taka przeróbka zostania wykryta (a uwierz mi, że jeśli nie będzie to kolizja, tylko coś poważniejszego, to na pewno zostanie - ubezpieczyciele będą szukać każdego punktu zaczepienia, żeby nie wypłacić pieniędzy), to po pierwsze zapłacisz za szkody z własnej kieszeni, po drugie będzie to z góry Twoja wina i będziesz miał spore problemy, a po trzecie - jeśli auto z taką przeróbką przejdzie przegląd - możesz posłać za kraty diagnostę, który tego nie zauważy (nie przesadzam - znam podobne przypadki; niedowiarkom polecam lekturę forum diagnostów samochodowych - reklamy nie będzie, można wygooglać).

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

 

EDIT: Wymiana amortyzatorów: bajka. Łącznie niecała godzina na obie strony, licząc z podnoszeniem auta i zdejmowaniem kół. Wszystkie śruby odkręciły mi się od ręki, bez przedłużek itp. - fakt, trzeba się było przyłożyć, ale żadnych rurek nie było trzeba. Żeby w każdym aucie tak było... :)

Edytowane przez timo69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam kolegów

 

Napisze jak wymieniłem amortyzator z tyłu w mojej megance IphII:

 

otóż poluzowałem śróbę dolnego mocowania amortyzatora do belki klucz nasadowy 22 (niestety z powodu braku kanału trzabyło się uwalić pod autko;

poluzowanie śrób koła, podniesienie strony, odkręcenie i zciągnięcie koła;

Odkręcenie śróby dolnej od amorka.

Zmiana nasadki na nasadkę oczkową (12 kątna) rozmiar 22 i odkręcenie górnej śróby mocowania amortyzatora.

Wyjęcie i założenie na to samo miejsce nowego oraz dokręcenie (lekko aby załapał gwint) górnej.

Następnie nastawiłem amorka do belki i wkręciłem dolną (musiałem dźwignąć nieco belkę).

Podokręcałem dynamometrem góra 100n*m dół 130n*m.

Założyłem koło, opuściłem, dokręciłem śróby koła momentem 90n*m.

dokładnie tak jak kolega tu napisałem ja miałem duży problem z odkręceniem dolnej śruby od amortyzatora,trzeba miec dobry klucz nasadowy z przedlużką

Ale generalnie wymiana amorów z tyłu to jakieś 10 do 15 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak kolega tu napisałem

No nie dokładnie tak powinno się to robić, bo śruby mocujęce amortyzator dokręcać powinno się po postawieniu samochodu na kołach, a dlaczego tak, to już wyobraźnia popracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie próbowałem tej sztuczki, ale jakoś nie wyobrażam sobie abym tak, bez problemów podniósł koło do góry. Wg mnie jeżeli to tak bez dużego wysiłku idzie podnieść koło do góry, to coś nie tak jest z tylną belką, bo to ona przejmuje obciążenie samochodu. Rolę amortyzatora jest tłumienie, a nie przejmowanie obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu amortyzator przestał trzymać, niby nie jest mokry czy coś, druga strona jest chyba ok bo sprawdzałem, dziwna sprawa, auto niedawno przeszło przegląd, nie wiem czy takie rzeczy wychodzą na przeglądzie, jak ściągnąłem koło to chwyciłem za bęben i idzie w górę i w dół, widać jak podnosi się amortyzator, co prawda nie można koła podnieść do końca ale jednak jest to dziwne, czy ktoś miał podobną sytuacje?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej masz pęknięty drążek skrętny. To on utrzymuje koło w dolnej pozycji po uniesieniu samochodu. Amortyzator może trochę spowalniać ruch bębna ku górze a nie uniemożliwiać ten ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Kupiłem amortyzatory TRW na allegro opisane do meganki I kombi rocznik 99-03.Na amortyzatorze jest numer JGT216T, wg katalogu to są one do scenica. W katalogu podany jest numer JGT258T jako właściwy do kombi. Sprzedawca twierdzi że to jest to samo, pasują zamiennie. Prawda to? Czy też pasują, ale są do innego obciążenia?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparky01, ja na twoim miejscu bym się poważnie zainteresował ta belką. Jak kolega aniewa wspominał, najprawdopodobniej masz pęknięty drążek skrętny. Jak go nie wymienisz pęknie drążek z drugiej strony na wskutek przeciążenia. Stań autem na równej powierzchni i porównaj odległości mierząc od rantu błotnika do tej powierzchni. Jeżeli różnica będzie większa niż 15mm ( jak dobrze pamiętam z książki ) to trzeba się tym zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!