Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja CB radia w Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kombinowałem żeby schować CB coby się nie pałętało po samochodzie i kable nie przeszkadzały.

Dziś siedziałem cały wieczór męcząc się z kabelkami.

I sprokurowałem taki system:

Radio jest schowane w schowku między siedzeniami

CB1.JPG

Doprowadziłem tam kabel antenowy który kończy się gniazdkiem w bagażniku do którego podpinam antenę.

Zasilanie podciągnąłem z zapalniczki, wpinając po drodze wyłącznik a kabelek zakończyłem kostką. Identyczną kostkę podpiąłem do kabla zasilającego radio. Mam też kabelek z kostką i wtyczką do zapalniczki jak wyjmuję radio do innego samochodu.

(niestety bez zrobienia dziur do kabli w obudowie schowka się nie da :evil: )

CB3.JPG

Tak że radio wyłączam ruchem palca z ręką na hamulcu.

Żeby lepiej słyszeć wyprowadziłem zewnętrzny głośnik

CB2.JPG

Radia głównie słucham tak że nie muszę wiele kręcić gałkami a szybkie wyłączenie jest ok jak się chce pogadać z pasażerem.

Mam zestaw Uniden 510XL + Mikrofon MAAS KM2020 + Antena Sirio ML145.

Idealny zestaw na długie trasy (najdalsza prowadzona rozmowa 35 km z innym mobilem). W mieście trochę przeszkadza brak RF Gain i duża antena (słychać wszystkich z całego miasta).

 

PS. Sorki za kiepskie zdjęcia ale robiłem je nocą przy latarce w dodatku telefonem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Radio President Walker ASC zamontowane jest pod kierownicą. Uprzedzając pytania taki montaż nie przeszkadza w jeździe. Przez kierownicę ładnie widać okienko z nr kanału ale już wskaźnika mocy i odbioru niestety nie. Kręcenie gałkami ogranicza się tylko do głosności i RFgain w większych miastach, squelch'em nie kręcę bo ASC działa wyśmienicie. Czasami macam przełacznik CB/PA żeby pokrzyczeć na przechodniów przez papugę :?:

 

19254276gh8.th.jpg11034033kr8.th.jpg68832628uj5.th.jpg

 

Antena President ML145SM zamontowana w uchwycie custom z kwasiaka. CC nie lubi chyba CB radia bo klapa jest plastikowa, dach szklany i nie ma gdzie przystawić magnesu. W sumie miejsca na radio też specjalnie nie ma.

 

25956602mj2.th.jpg53746767py1.th.jpg53934062gg7.th.jpg

 

Taki zestawik bardzo łatwo zdemontować i tymczasowo umieścić w innym aucie (do antenki mam magnes) np jadąc gdzieś dalej pożyczonym lub służbowym samochodem.

 

65061185ph0.th.jpg72519313gj6.th.jpg59675052lg4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Tak sobie czytam te posty i nie mam pojęcia gdzie zamontować CB w megane II.

O tutaj :)

cimg1266al3.th.jpg

 

na foto jeszcze bez pochowanych kabli, w lewym schowku na napój jest głośnik.

Obcięty tył w schowku dla zmieszczenia instalacji i radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poniżej chciałbym zaprezentować wybrany przeze mnie sposób montażu CB w samochodzie Megane II. Radio to President Johnny II ASC a antena to 3 zakresowa Sirio Triflex.

 

Post przenoszę do już istniejacego tematu. - gojgien

post-7938-1215979878_thumb.jpg

post-1-1215979878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Siema,

 

a nikt z was nie pomyślał, żeby wyjąć tę półkę i wtedy dopiero zamontować CB radio ?? Pomoże wam do tego zaślepka do radia na format 1 DIN, do Johnny czy innych małych radyjek jest tego masa, ja właśnie tak zamontuje mojego Walkera chociaż to troszkę większe radyjko od waszych maleństw :mrgreen:

pomogą mi w tym takie zaślepki:

http://allegro.pl/item1137090742.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sposób pierwszy wsumie najbardziej mi się podoba, przedewszystkim dyskretnie no może tylko na ten głośnik znalazł bym inne miejsce ale pomysł <piwko> reszta panów poupychała radyjka gdzie się tylko da i obawiam się że dla złodzieja jest to idealny kąsek takie radyjko wepchane w półkę pod radiem :roll: KiMCIO ma rację można wszystko ładnie pochować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poprzednie radio tez tak było wepchane miedzy siedzenia. Złodziej uciekł z radiem i kablem od anteny. Antena dzielnie wytrzymała atak za siedzeniem. Penie złodziejaszek męczył się żeby wyrwać kabel <piwko>. Teraz radio mam zamontowane w schowku bez widocznych kabli. Antenę zawsze zdejmuję i chowam do bagażnika.

Samo radio kosztowało mniej niż szyba......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój pomysł na umieszczenie radia w schowku. Całość ładnie się zamyka i nie widać że w samochodzie jest CB:) Dodam tylko że montowanie zajęło mi chyba z 2h i gdyby nie wcześniejszy % to chyba nie miałbym tyle cierpliowści żeby to zamontować;P

 

716c86f087fe0595m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misha, moim zdaniem miejsce nie za dobrze wybrane na montaż radyjka. Mało ergonomiczne i bez możliwości korzystania z dobrodziejstwa podłokietnika lub widoczności/dostępu do panela radia w czasie jazdy. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jeden aspekt jest przesądzający: Nie trzeba wyciagac za każdym razem radia w obawie przed kradzieżą.. bo po zamknieciu schowka po prostu go nie widać. Co do dobrodziejstw podłokietnika.. jak nie uzywam po miescie CB to podłokietnik spełnia swoją funkcję, w trasie też można korzystać z jego dobrodziejstw bo przeciez wystarczy dac ciut głośniej odbiór;). Widoczność panela faktycznie jest nieco utrudniona (a przy zamknietym schowku niemożliwa;)) ale na gałce mam zmiane kanałów. Dodatkowo gdzie by nie było to CB to i tak wymaga popatrzenia do wnetrza kabiny i spuszczenia z oczu jezdni na moment;) Fakt ze przy zamknietym schowku ani panelu ani radia nie widac wiec raczej mozna jechac z ustawiona 19;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!