Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prędkość maksymalna fabryczna a rzeczywista


Renaultowiec

Rekomendowane odpowiedzi

@gojgien widzę, że dalej mój post odbierasz jako rzucone wyzwanie innym użytkownikom tego modelu na zasadzie: "pokażcie co może Wasze auto".

Nie ! To jest to błędne założenie jakie poczyniłeś od chwili gdy dokonałeś zmiany kategorii tematu. Do odpowiedzi na zadane pytanie nie jest mi potrzebna hamownia i "licytacja" który samochód może więcej ...

 

Pytanie było skierowane tylko do użytkowników identycznego modelu Megi i proste jak budowa cepa - jest w pierwszej wiadomości.

 

Przypomnę: moje autko nie osiąga pręskości maksymalnej i od 160 km/h właściwie "stoi w miejscu" co oznacza, że albo jest "coś" z nim nie tak albo jeżeli inni użytkownicy tego modelu potwierdziliby, że również ich samochody się podobnie zachowują ozanczałoby to, że TTTM.

 

Jak widać z ostatnich postów - niestety dla mnie - inni nie mają takich problemów. Pozostaje więc mi dalsze naciskanie ASO na wykonanie odpowiednich testów i prób a nie tylko wykręcanie się stwierdzeniem, że komputer nie pokazuje żadnych komunikatów o błędach więc jest OK

 

@maciek127 teorii o "wersji dla japończyków" nie będę komentował, bo szkoda czasu ...

 

@MarioIII & Rabcio wielkie dzięki za pierwsze rzeczowe odpowiedzi. Proszę podajcie mi jeszcze info o założonych oponach oraz czy został zamontowny w Waszych autkach zestaw ospojlerowania tzw. kit sport (wiosną 2009 przy zamówieniu Meganek dealerzy dodawali do każdego samochodu gratis).

 

Chciałby natomiast dodać, że silnik był docierany w większości na autostradzie i stosowałem się do zaleceń producenta - prędkość max. 130 km/h i nie więcej niż 3.500 obr/min. Pierwsze przekroczenia ww. prędkości i obrotów dokonywałem też na autostradzie po dotarciu czyli po przebiegu 3.500 km. Paliwo od początku tankowane jest na stacjach sprawdzonych i zarazem sieciowych (Shell, BP, Statoli, rzadko Orlen). Również mniej więcej w 50% przejechałem obecne 15.000 km na paliwie PB98 Ultimate lub V-Power lub Verva.

 

Generalnie sprawa wygląda w ten sposób, że:

- na 5 biegu autko dojdzie do 180 w miarę "płynie" ale obroty to ponad 6.000 i hałas jak diabli a dalej to już tylko elektroniczne odcięcie.

- na 6 biegu autko dochodzi do 160 km/h i dalej to droga przez mękę - jeżeli się uda rozpędzić do ok. 180 km/h to trwa to wieki - np. potrzebny jest odcinek ok. 5-8 km na uzyskanie dodatkowych 20 km/h a czasami się wogóle to się nie udaje.

 

W każdym przypadku prędkość max. 180-182 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oponki Michelin energy saver 205/55/r16 bez zestawu body Kit i tak jak pisałem wyżej nie ma problemów z osiągnięcie wyniku 200km/h <czerwona>:mrgreen: Na twoim miejscu wziąłbym autko na hamownie i poszedł z wykresem do dealera dowód będziesz miał reszta to już nie twoja bajka ew. wystosować pismo do Renault Polska.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na paliwie PB98 Ultimate lub V-Power lub Verva.
W cuda wierzysz? <czerwona>

Ja mojego jakos specjalnie nie docieralem, jezdzilem zwyczajnie, jak trzeba bylo depnac to depnalem.

Paliwo przewaznie e95, 180 dociaga dosc lekko, pozniej juz ciezko idzie, 190 to raczej max na prostej.

Najszybciej bylo 205 ale to z gory na autostradzie w niemczech.

Mimo, ze nie osiagnal max obr. wyraznie widac, ze po prostu silnik nie moze wiecej.

Jakos specjalnie nie przejmuje sie tym bo spalanie na poz 18l/100 przy 180 powoduje, ze odechciewa sie cisnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie na autostradzie A2 o 3:00 w nocy w niedziele gdzie było zero ruchu w cztery osoby załadowane razem z kierowcą poszło MAX 173 km/h i to pedał był wciśnięty na max przez około 5 km i nic więcej nie chciało pójść. Spalanie chwilowe było 17,8 litra na 100 km, ale yemu się nie dziwie tylko temu że do około 160 km/h szła całkiem nie źle a potem to masakra, każdy kolejny kilometr prędkości był wyczekiwany z dużą radością i niecierpliwością tak długo to trwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do około 160 km/h szła całkiem nie źle a potem to masakra

Bo opor powietrza jaki trzeba pokonac jest nieproporcjonalnie wielki w porownaniu ze wzrostem predkosci.

 

Mi na autostradzie (w 4 osoby i bagaze) dociagal do 180 - 185 dalej po prostu nie chcialo isc...

We 2 osoby na prostej po dluzszym czasie ok 195, z gory na autobanie prawie 215, ale to naprawde byl konkretny zjazd przez kilka km.

 

Spalanie zniecheca (ok 18-19l/100km) ... zdecydowanie. Raczej jako ciekawostka i test niz chec podrozowania <ok>

 

Gdyby bylo wiecej mocy pewnie poszedl by jeszcze szybciej bo obroty nie byly max.

Jak na te 110KM to i tak jest bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

He, he... Moderator tak bezpiecznie schował ten wątek, że dopiero teraz i to przez przypadek na niego trafiłem. To może zatem i ja dorzucę swoje trzy grosze...

Silnik u mnie ten sam, skrzynia też, ino drzwi jedna para więcej, bo u Was chyba same coupe. Otóż tylko raz sprawdzałem możliwości swojej Meganki. Raz, ponieważ jazda z prędkością powyżej 160 km/h jest delikatnie mówiąc mało komfortowa. Ogromne spalanie, spory hałas i przyspieszenia raczej nieporywające. Wracając do meritum - pojechałem 194 km/h. Do 170 km/h poszło całkiem gładko, dalej było już gorzej. Powolne nabieranie prędkości, jednak na pewno nie tak, jak u autora wątku. Kilkukrotnie w czasie 180 km odcinka autostrady przekraczałem 190 km/h. Generalnie spokojnie utrzymywałem prędkość na poziomie 180-185 km/h. Miałem wrażenie, że auto jest w stanie w idealnych warunkach pojechać jakieś 200 km/h. Niestety mi nie pozwoliły na to warunki na drodze - ruch był dość gęsty, a prędkość około 200 km/h to nie przelewki. Z górki może i by wyszło 210.

Dla pełnego obrazu sprawy: było to w lipcu 2009, bezwietrznie, około 25'C, oczywiście na letnich oponach 205/55R16 Michelin Energy Saver. Dwie osoby na pokładzie, bagaż miniaturowy. Paliwo - akurat wtedy V-Power, ale nie 99+. Droga ze Szczecina na niemiecką Rugię. Tak przy okazji polecam tą wyspę na wycieczkę. Piękne bukowe lasy, wysokie śnieżnobiałe wapienne klify, kamieniste plaże - Bałtyk z trochę innym obliczem...

 

[ Dodano: 2010-05-05, 20:48 ]

Aha... Jeszcze jedno.

Renaultowiec: napisałeś, że Twoje opony to 205/55R17. Tymczasem homologowane zamienniki dla naszych aut to 195/65R15; 205/55R16; 205/50R17 i 225/45R17, ale te ostatnie chyba tylko dla 2.0TCe. Jeżeli rzeczywiście masz 205/55R17, to oznacza to, że zagadkę mamy rozwiązaną. Takie opony mają większy obwód niż homologowane zamienniki i teoretycznie powinny zwiększyć prędkość rzeczywistą, ale nie licznikową. W rzeczywistości, jako większe, będą stawiać większe opory i minimalnie obniżą osiągi auta.

A swoją drogą, jeśli to fabryka założyła takie obuwie dla Twojej bryki, to chyba dość dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!