Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie el. sterowania szyb.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od kilku miesięcy jestem zadowolonym posiadaczem Megane HB. Autko jest z 2001 roku i kilkukrotnie spotkałem się z terminem "wersja przejściowa" - dlatego proszę nie sugerować się wybranym modelem, bo sam nie wiem czy to ph1 czy ph2.

 

Przednie szyby sterowane są elektrycznie. Wszystko działa, ale raczej nie tak jak trzeba. Kiedy kupowałem autko olałem sprawę, bo cena była dobra. Teraz nadszedł czas, żeby się za to zabrać i chciałbym się przygotować do boju uzbrajając w teoretyczną wiedzę; a gdy tylko znikną śniegi zabrać się za Megi <czerwona>

 

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

 

Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony.

 

Kolejna, najbardziej irytująca rzecz dot. zasad działania sterowania szyb to ich zachowanie w zależności od położenia w jakim znajduje się kluczyk.

Kiedy silnik pracuje, oprócz problemów opisanych wyżej, jest wszystko O.K. Kiedy z tego stanu przejdę "oczko niżej" (zapalone kontrolki, silnik stoi) przestaje działać krótkie kliknięcie. Kolejne "oczko niżej" (działa wentylacja, kontrolki zgaszone) - przestaje działać sterowanie szybą pasażera. Gdy zejdę jeszcze niżej (tylko wsadzony kluczyk) - bez zmian.

Na dodatek, kiedy otworze drzwi chociaż na sekundę przestaje działać również szyba kierowcy.

 

Nie jestem mechanikiem, nie robiłem nigdy przy żadnym samochodzie (za młodu grzebałem przy rowerze), nie znam się. Nie mam znajomych posiadających Renaulta, żeby zapytać/porównać, więc dla pewności i spokoju ducha zapytam: Czy to jest normalne?

 

A z powodu, że jestem prawie pewien, że to nie jest normalne - zapytam: Jak, gdzie zmienia się takie rzeczy i czy nie da się taniej? Domyślam się, że trzeba grzebać przy kompie. Czy da się to zrobić domowymi sposobami? Czy da się to ustawić nie w ASO (jeśli tak to gdzie)? Ile kosztuje taka zabawa?

 

Docenię każdą poradę / sugestie / opinię.

 

Dzięki. :mrgreen:

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

Tylko tu jest nieprawidłowość. Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu jest nieprawidłowość.

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę? Nie wiem nawet jak on wygląda, więc jakaś podpowiedź mile widziana (silniczek znajde, ale jest tam pewnie więcej niż dwa kable).

 

Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Dziwne. :shock: Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Zależy mi na tym, żeby krótkie kliknięcie działało na obu szybach oraz żeby nie trzeba było mieć zapalonych kontrolek aby sterować prawą szybą (zeby działała wtedy kiedy szyba kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę?

Nie wiem, nie robiłem czegoś takiego.

Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Da się na pewno, sam miałem się tym zając u siebie, ale odpuściłem bo dużo kombinowania, a pewności czy zadziała tez nie miałem :mrgreen:

Schematy są na forum, jak dobrze poszukasz to wszystko znajdziesz <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważasz od strony regulacji lusterek ten plastik od przełączników i wyciągasz go razem z przełącznikami z przełącznika szyby pasażera wyciągasz wtyczkę otwierasz ją z boku są takie zaczepy i zamieniasz przewód pin 2 z przewodem pin 6 (numery pinów są na wtyczce)

Szyba kierowcy jest sterowana przez komputer więc ma więcej możliwości a szyba pasażera tylko przez włącznik i nie da się jej tak przełączyć jak szyba kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

JURAS mam taki sam objaw jak Ty:

"Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony. "

Udało Ci się to rozwiązać, daj znać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu rozwiązywać? Przecież już wyjaśnione, że to normalne zachowanie i dopiero przeróbka instalacji może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!