Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie el. sterowania szyb.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od kilku miesięcy jestem zadowolonym posiadaczem Megane HB. Autko jest z 2001 roku i kilkukrotnie spotkałem się z terminem "wersja przejściowa" - dlatego proszę nie sugerować się wybranym modelem, bo sam nie wiem czy to ph1 czy ph2.

 

Przednie szyby sterowane są elektrycznie. Wszystko działa, ale raczej nie tak jak trzeba. Kiedy kupowałem autko olałem sprawę, bo cena była dobra. Teraz nadszedł czas, żeby się za to zabrać i chciałbym się przygotować do boju uzbrajając w teoretyczną wiedzę; a gdy tylko znikną śniegi zabrać się za Megi <czerwona>

 

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

 

Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony.

 

Kolejna, najbardziej irytująca rzecz dot. zasad działania sterowania szyb to ich zachowanie w zależności od położenia w jakim znajduje się kluczyk.

Kiedy silnik pracuje, oprócz problemów opisanych wyżej, jest wszystko O.K. Kiedy z tego stanu przejdę "oczko niżej" (zapalone kontrolki, silnik stoi) przestaje działać krótkie kliknięcie. Kolejne "oczko niżej" (działa wentylacja, kontrolki zgaszone) - przestaje działać sterowanie szybą pasażera. Gdy zejdę jeszcze niżej (tylko wsadzony kluczyk) - bez zmian.

Na dodatek, kiedy otworze drzwi chociaż na sekundę przestaje działać również szyba kierowcy.

 

Nie jestem mechanikiem, nie robiłem nigdy przy żadnym samochodzie (za młodu grzebałem przy rowerze), nie znam się. Nie mam znajomych posiadających Renaulta, żeby zapytać/porównać, więc dla pewności i spokoju ducha zapytam: Czy to jest normalne?

 

A z powodu, że jestem prawie pewien, że to nie jest normalne - zapytam: Jak, gdzie zmienia się takie rzeczy i czy nie da się taniej? Domyślam się, że trzeba grzebać przy kompie. Czy da się to zrobić domowymi sposobami? Czy da się to ustawić nie w ASO (jeśli tak to gdzie)? Ile kosztuje taka zabawa?

 

Docenię każdą poradę / sugestie / opinię.

 

Dzięki. :mrgreen:

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

Tylko tu jest nieprawidłowość. Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu jest nieprawidłowość.

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę? Nie wiem nawet jak on wygląda, więc jakaś podpowiedź mile widziana (silniczek znajde, ale jest tam pewnie więcej niż dwa kable).

 

Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Dziwne. :shock: Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Zależy mi na tym, żeby krótkie kliknięcie działało na obu szybach oraz żeby nie trzeba było mieć zapalonych kontrolek aby sterować prawą szybą (zeby działała wtedy kiedy szyba kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę?

Nie wiem, nie robiłem czegoś takiego.

Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Da się na pewno, sam miałem się tym zając u siebie, ale odpuściłem bo dużo kombinowania, a pewności czy zadziała tez nie miałem :mrgreen:

Schematy są na forum, jak dobrze poszukasz to wszystko znajdziesz <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważasz od strony regulacji lusterek ten plastik od przełączników i wyciągasz go razem z przełącznikami z przełącznika szyby pasażera wyciągasz wtyczkę otwierasz ją z boku są takie zaczepy i zamieniasz przewód pin 2 z przewodem pin 6 (numery pinów są na wtyczce)

Szyba kierowcy jest sterowana przez komputer więc ma więcej możliwości a szyba pasażera tylko przez włącznik i nie da się jej tak przełączyć jak szyba kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

JURAS mam taki sam objaw jak Ty:

"Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony. "

Udało Ci się to rozwiązać, daj znać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu rozwiązywać? Przecież już wyjaśnione, że to normalne zachowanie i dopiero przeróbka instalacji może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!