Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie el. sterowania szyb.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od kilku miesięcy jestem zadowolonym posiadaczem Megane HB. Autko jest z 2001 roku i kilkukrotnie spotkałem się z terminem "wersja przejściowa" - dlatego proszę nie sugerować się wybranym modelem, bo sam nie wiem czy to ph1 czy ph2.

 

Przednie szyby sterowane są elektrycznie. Wszystko działa, ale raczej nie tak jak trzeba. Kiedy kupowałem autko olałem sprawę, bo cena była dobra. Teraz nadszedł czas, żeby się za to zabrać i chciałbym się przygotować do boju uzbrajając w teoretyczną wiedzę; a gdy tylko znikną śniegi zabrać się za Megi <czerwona>

 

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

 

Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony.

 

Kolejna, najbardziej irytująca rzecz dot. zasad działania sterowania szyb to ich zachowanie w zależności od położenia w jakim znajduje się kluczyk.

Kiedy silnik pracuje, oprócz problemów opisanych wyżej, jest wszystko O.K. Kiedy z tego stanu przejdę "oczko niżej" (zapalone kontrolki, silnik stoi) przestaje działać krótkie kliknięcie. Kolejne "oczko niżej" (działa wentylacja, kontrolki zgaszone) - przestaje działać sterowanie szybą pasażera. Gdy zejdę jeszcze niżej (tylko wsadzony kluczyk) - bez zmian.

Na dodatek, kiedy otworze drzwi chociaż na sekundę przestaje działać również szyba kierowcy.

 

Nie jestem mechanikiem, nie robiłem nigdy przy żadnym samochodzie (za młodu grzebałem przy rowerze), nie znam się. Nie mam znajomych posiadających Renaulta, żeby zapytać/porównać, więc dla pewności i spokoju ducha zapytam: Czy to jest normalne?

 

A z powodu, że jestem prawie pewien, że to nie jest normalne - zapytam: Jak, gdzie zmienia się takie rzeczy i czy nie da się taniej? Domyślam się, że trzeba grzebać przy kompie. Czy da się to zrobić domowymi sposobami? Czy da się to ustawić nie w ASO (jeśli tak to gdzie)? Ile kosztuje taka zabawa?

 

Docenię każdą poradę / sugestie / opinię.

 

Dzięki. :mrgreen:

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sterowanie prawą szybą jest "odwrócone" - kiedy ciągnę przełącznik do góry (w tył) szyba jedzie w dół. Dotyczy to obu przełączników (u kierowcy i pasażera) prawej szyby. Wydaje mi się, że wystarczy zamiana + i - przy silniczku i będzie lux. Mam racje?

Tylko tu jest nieprawidłowość. Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu jest nieprawidłowość.

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę? Nie wiem nawet jak on wygląda, więc jakaś podpowiedź mile widziana (silniczek znajde, ale jest tam pewnie więcej niż dwa kable).

 

Reszta z opisu wynika że jest tak jak być powinno.

Dziwne. :shock: Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Zależy mi na tym, żeby krótkie kliknięcie działało na obu szybach oraz żeby nie trzeba było mieć zapalonych kontrolek aby sterować prawą szybą (zeby działała wtedy kiedy szyba kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana kabelków przy silniczku załatwi sprawę?

Nie wiem, nie robiłem czegoś takiego.

Da się to jakoś zmienić / dostosować do własnych upodobań?

Da się na pewno, sam miałem się tym zając u siebie, ale odpuściłem bo dużo kombinowania, a pewności czy zadziała tez nie miałem :mrgreen:

Schematy są na forum, jak dobrze poszukasz to wszystko znajdziesz <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważasz od strony regulacji lusterek ten plastik od przełączników i wyciągasz go razem z przełącznikami z przełącznika szyby pasażera wyciągasz wtyczkę otwierasz ją z boku są takie zaczepy i zamieniasz przewód pin 2 z przewodem pin 6 (numery pinów są na wtyczce)

Szyba kierowcy jest sterowana przez komputer więc ma więcej możliwości a szyba pasażera tylko przez włącznik i nie da się jej tak przełączyć jak szyba kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

JURAS mam taki sam objaw jak Ty:

"Po drugie - "zasady działania": Krótkie kliknięcie przycisku powoduje samoczynne opuszczanie lub podnoszenie się szyby do końca lub do kolejnego kliknięcia. Niestety ten bajer oferuje mi tylko szyba kierowcy. Na dodatek tylko gdy silnik jest włączony. "

Udało Ci się to rozwiązać, daj znać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu rozwiązywać? Przecież już wyjaśnione, że to normalne zachowanie i dopiero przeróbka instalacji może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!