Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

Okazuje się, że da się zrobić szlif, panewki można dostać zamienniki. Także remont mnie czeka. Robią to podobno dość często w tym warsztacie gdzie jutro autko pojedzie a właściwie je zawiozą. Co do kosztu to wyjdzie w praniu ale raczej będzie dużo niższy niż 4500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę nad powodem tej częstej awarii. po rozmowie z mechanikami, handlarzami itp, stwierdzam ze najczęściej pada panewka na trzecim cylindrze licząc od koła zamachowego. najczęściej przy przebiegu około 180-190tyś.

 

może niech ktoś komu się przytrafiła taka nieprzyjemna sytuacja napisze jaki przebieg, jak czesto olej zmieniał i na jaki, oraz jego najczęstszy zakres obrotów, czy poniżej 2200 czy więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolek, to prawda, też to często ostatnio słyszę od mechaników. Może przytyka się smok pompy olejowej jakimiś zanieczyszczeniami.

U mnie przebieg jest widoczny, olej zmieniany co 15 kkm, półsyntetyk, zakres obrotów rzadko powyżej 2500/2700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze chłopaki zmartwiliście mnie tymi panewkami w 1.9 dCi. Kilka razy już właśnie słyszałem o panewkach... Kurcze współczuje bardzo takiej przygody, uderza to niestety bardzo w kieszeń. Mój Scenior ma już prawie 240 tys km, dlatego zaczynam się tym wszystkim troche martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde dzieje sie z tymi silnikami? Ja wlasnie wjezdzam w 190tkm i zrobie zapewne kolejne 10 tys km w do maja. I co wtedy? 200 tkm i sprzedac samochod? Znowu rozgladac sie za nowa uzywka na tegoroczne wakacje?

A czy styl jezdzenia albo jakies charakterystyczne zachowania zdradzaja nam ta niechciana awarie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

veinte, z tego co słyszę, nie ma na to reguły :-| .

jakies charakterystyczne zachowania zdradzaja nam ta niechciana awarie?
tak, w pewnym momencie zaczęło coś cykać, jakby nieszczelność na kolektorze wydechowym przy jednym cylindrze. W przeciągu 15 sek. cykanie przemieniło się w metaliczne rtymiczne głosne jakby uderzenia, sinik zaczął szarpać i pracować nie równo, po następnych kilkunastu sekundach po wciśnięciu sprzęgła zgasł.

I to tyle jeśli chodzi o objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

**ck!

No to mi napedziliscie stracha :-? A mam juz zaplanowane wyjazdy do Danii, Polski, Francji i Szwajacarii - i mnostwo po Beneluxie. Czyli kolejne 10-20tys km w 1,5 miesiaca. I co bedzie jak takie cos stanie sie poza Polska? Nawet AC mi tego nie pokryje <ok>

To chyba trzeba bedzie sprzedac mimo, ze tyle czasu spedzilem na dobieranie tej wersji z takim wyposazeniem...

Chyba kupie sobie nowa KIA i bede mial chociaz gwarancje dluga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem od gościa co pracuje w ASO renaulta, że przy tych silnikach występują dwa rodzaje filtrów oleju... jeden z nich ma jakąś wadę konstrukcyjną kanałów i za niską drożność, stąd podobno biorą się problemy z panewkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK, pewnie jak się nie leje Elfa to tez panewki padają :roll:

Ja swoja meganką przechulałem 280tkm,nie wiem jakie filtry wsadzali podczas przeglądów gwarancyjnych.Po skończeniu gwarancji wymieniałem na filtrona,jeżdziłem na shellu,mobilu itp i jakoś panewki nie padły.

Zaraz sie okaże,że tak mają wszystkie 1.9dCi i jest to wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz sie okaże,że tak mają wszystkie 1.9dCi i jest to wada fabryczna.
nie wiem, czy to wada fabryczna, jednak wiem, że w 95% ( jutro dowiem się ostatecznie) powodem zatarcia na 3 panewce był nie drożny ssak w misce. Jutro wymiana wału, panewek i korbowodu bo wyglądał podobno jak "jajo" oraz pompa oleju. Tyle wiem na dziś, autko wisi pod dachem w warsztacie. Jest szansa, że na jajko wyjedzie na własnych kołach

:->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!