Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem, że kilka wątków na podobny temat było, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi, któa by mi pomogła.

W aucie kupionym przed paroma dniami (megi coupe I faza II) przy zamykaniu drzwi (obojętnie których) pojawiał się stuk spod maski. Dośc szybko ustaliłem, że to powietrze wytłaczane z kabiny podrywa jakąś część w ukłądzie wentylacyjnym. dziś postanowiłem coś z tym zrobić. Tzn już porobiłem, potem poczytałem na forum co porobiłem i poszedłem po dokładkę:-D.

Po dotarciu do kabli sterujących wentylacją zauważyłem wypiętą końcówkę, czym prędzej więc ją podłączyłem i ... problem zniknął!:) Pojawił się za to nowy: wypięty kabelek zasila silnik poruszający klapką recyrkulacji poweitrza z kabiny, gdy przełączam pokrętło wiatraka na lewą skalę (w fazie II są dwie skale wiatraka, po lewej obieg zamknięty, po prawej świeże poweitrze) silnik cicho chwilę pracuje i wszystko gra, jednak gdy wracam na prawą stronę zaczyna się stukanie, pukanie, które trwa ok 10 sekund.

Próbowałem dostać się do silnika, zgodnie z instrukcjami z forum, jednakże moja auto ma klimatyzację, któej parownik zamontowany za filtrem pyłków jest raczej nieusuwalny (chyba, że rozszczelnię instalację klimy) i blokuje dostęp do tego silniczka.

Na razie przestawiłęm silnik na dopływa powietrza z zdewnątrz i go ponownie odłączyłem, klapka przy zamykaniu nie puka, więc ogólnie jest git, ale wolałbym, aby wszystko działało...

Czy ktoś miał kiedyś podobny problem w wersji z klimą i jak go rozwiązał?

Dzięki za posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Cię zmartwię. Ten problem nie został rozwiązany nawet w wersji bez klimy.

 

PS. Może ktoś ma znajomego w ASo i może dowiedzieć się co oni wymieniaja przy takiej usterce? Czy silniczek, a może sterowanie w kabinie, a może coś jeszcze innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info!

szkoda tylko, że sam nie mogę tam dojść, zresztą w serwisie też będą musieli wymontować parownik od klimy, a to już za duże koszty generuje.

pozostanę przy silniczku odłączonym na stałe. :-/

 

[ Dodano: 2007-06-08, 22:23 ]

cytat z forum o klimatyzacji samochodowej, pisze użytkownik megane coupe:

"Witam, problem zaczął się od tego że zaszła konieczność wymontowania dmuchawy i silnika od zamkniętego obiegu powietrza - a żeby to zrobić trzeba było rozszczelnić klimę - przy zaworze upustowym. W związku z tym że nie miałem od razu kasy aby nabić klimę pojechałem dopiero po kilku miesiącach. Przez ten czas ani razu jej nie włączyłem oczywiście. W serwisie pracownik podłączył urządzenie - ale niestety od razu było słychać jak syczy powietrze właśnie przy tym zaworze który odkręcaliśmy - po czym facet stwierdził że jest uszkodzony parownik i prawdopodobnie przewód - za naprawę zaśpiewał mi 800 zł ..."

czyli dupa, wolę tego nie ruszać. prefereuję działającą klimę nad możliwość obiegu wewnętrznego... :-? (tak na prawdę to wolę jak wszystko działa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Prezesie. Koło zębate klapki mam naprawione. Pozostaje silniczek. Tu jednak wkrada się nieufność. W silniczku wiele części nie ma, a ja juz podmieniałem wszystkie (kondensatory, rezystory, diody, scalak i tranzystor). Działa nadal niepoprawnie. I co ja mam o tym myśleć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ja również miałem ten problem co Sqader, dzisiaj zrobiłem to sobie sam i elegancko działa. Jedynym warunkiem naprawienia tego jest to żeby klima była pusta.

Jesli jest to samochód z klimą trzeba by było podjechć tam gdzie nabijają klimę, żeby odciągneli ten środek z samochodowej klimy i potem jak już zrobi się z tą klapką od recyrkulacji, żeby ponownie nabili ponownie klimę. Myślę że nie będzie to taki duży koszt co nabicia pustej klimy.

Jak co to mogę opisać krok po kroku naprawe tej klapki.

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, aby sie do brac do klapki recyrulacji powietrza w wersji z klimą należy mieć pustą limatyzacje lub odessać, odciągnąć ją w warsztaci specjalizującym się w klimatyzacjach.

Zaczynamy od odkręcnia wycieraczek i całego podszybia. Następnie najlepiej zdemontować tą cześć gdzie jest filtr powietrza, odkręcam blache dzielącą przedział silnika z przedziałem gdzie znajduje się dmuchawa z wentylatorem(5 śrub na klucz 10)troche ciężko ją wyciągnąć. Odkręamy przewody klimatyzacji od nagrzewnicy.

Następnie odkręcamy 3 śruby od dmuchawy i wyciągamy całą dmuchawę z modułem recyrkulacji i nagrzewnicą. Po wyciągnięciu możemy stwierdzić co jest nie tak.

U mnie był urwany jeden ząb z zębatki klapki zamykającej obieg zew./wew. - nałozyłem Poxiline i druga zbatką zrobiłem zęba, pozekałem aż wyschnie porządnie i delikatnie dopiłowałem pilnikiem tego nowego zęba. Również urwany był taki ogranicznik który powodował że jak klapka doszła do końca wyłanczał silnik, również poxilina i po problemie.

Może nie jest to tak elegancko opisane ja w "książce", ale w razie pytań prosze pisać

Pozdrawiam.

 

P.S.

W wersji bez klimy to jest łatwiej wymontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, on nie jest sprzężony z silniczkiem, ten ogranicznik to taki kawałeczek wystającego z obudowy dmuchawy plastiku i kiedy zębtka domyka klapkę hamuje silniczek i on pod oporem jaki stawia ten ogranicznik wyłącza się.

Mi się wydaję że właśnie przez ten ogranicznik w większości meganek jest ten problem, jest za słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!