Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

Postów o nieszczęsnej klapce jest tak wiele, że pogubiłem się jak w końcu zabrać się za naprawę. Czy od strony podszybia czy od strony deski rozdzielczej? Jak przy tym nie rozszczelnić klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

1. Zdejmujemy 2 maskownice głośników (zwykłe zaczepy).

2. Zdejmujemy obudowę kokpitu (trzy śruby i zaczepy).

3. Zdejmujemy kanał doprowadzający powietrze do nawiewnika od strony pasarzera.

4. Demontujemy wyświetlacz zegara.

5. Silniczek jak na dłoni - dwie śrubki i wtyczka i jest nasz...

 

witam, mam problem tego typu, że po zamknięciu obiegu nic się nie dzieje. Odkąd mam to auto, żadna klapka nie stukała, nie pukała itd. Chciałbym włączyć obieg wewnętrzny, ale nawet po przekręceniu pokrętła nawiewu w lewo - nic się nie dzieje. Smród z zewnątrz wchodzi bez problemu.

Zdemontowałem dashboard, usunąłem kanał nawiewu pasażera i teoretycznie powinienem mieć silnik na dłoni - ale nie mogę go znaleźć :/

 

Nie dało mi to spokoju. Znalazłem wtyczkę pod osłoną podszybia - widać wersja PhI i PhII bardzo się różnią. Silnik był odłączony, bo... hałasuje :) Niestety nadal nie wiem czy w tej wersji można wymienić mechanizm bez grzebania przy klimatyzacji :/ Jestem krok bliżej.

Przy najbliższej okazji muszę ściągnąć ramię wycieraczki, rozebrać elementy plastikowe podszybia i okaże się jaki jest rozmiar zniszczeń w moim egzemplarzu ;)

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ciach

 

kolego czy mógłbyś porobić jakieś fotki jak się do tego zabrać? i gdzie jest ten silniczek z klapką. dzięki bardzo, moje gg 2989592, pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf, o ile dobrze pamiętam, to wyjęcie tego silniczka w naszych modelach wymagało rozszczelnienia klimy, w dodatku koszt nowego silniczka Valeo to jakieś 300zł (jeśli padł), a naprawianie urąbanej plastikowej zębatki to rzeźba pierwszego sortu. Dlatego nie bawiłem się w to, tylko odłączyłem kabelek. Prawdopodobnie poprzedni właściciel Twojej zrobił tak samo. Stukająca klapka nawiewu zamkniętego dotyka chyba każdą Megi jedynkę i strzelam, że połowa dotkniętych aut jeździ bez obiegu wew., jak Twoja czy moja. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że niedługo będę wymieniał wentylator to zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić przy okazji klapki. Silniczek w dobrym stanie z demontu można dostać za 50-100zł, ale jak tak pomyślałem to szkoda kasy, bo przecież i tak za jakiś czas to zdechnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam wtyczka odłączona, tylko mam pytanie czy w wersji z klimatyzacją muszę na wiosnę podpiąć ją z powrotem ,bo z tego co wiem klima powinna chodzić na obiegu wewnętrznym (zamkniętym) a czy może chodzić na otwartej klapce???Pytam bo trochę roboty jest z rozebraniem podszybia a jak klima jest to niech spełnia swoje zadanie!

Edytowane przez str6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Studiuję ten temat i jemu podobne juz od kilkunastu minut. Większość forumowiczów twierdzi, że w wersjach z klimatyzacją trzeba ją rozszczelnić, żeby dostać się do tego nieszczęsnego silniczka. Czy jest ktoś, komu udało się to zrobić bez rozszczelniania i mógłby (przynajmniej ogólnie) opisać, jak to zrobić? Czekając na pełnię wiosny robię sobie już listę rzeczy do wymienienia w mojej Megi. Na szczęście póki co nie ma poważniejszych od tego silniczka... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Też mam ten sam problem.Chciałbym się dowiedzieć czy w Megance phII z klimą jest dużo zabawy przy wymianie tego ustrojstwa i czy da się to zrobić bez jakiś specjalistycznych narzędzi.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był jakiś wątek gdzie ktoś pisał, że dobrał się do tego draństwa (silniczka) bez rozszczelnienia klimy, ale to musicie sami szukać.

Ja tam temat silniczka olałem, a ostatnio nie wiem czy mechanik nie zrobił z nim czegoś podczas wymiany wentylatora, bo nic nie strzela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może nie zupełnie w temacie ale do tego obieg wewnętrzny raczej potrzebny :l: Tak każdy mówi , wypiąć , wyłączyć i po kłopocie, ale coś mi jeszcze istotnego teraz wyszło. Trafiłem na ten wątek i skusiło mnie sprawdzić i chyba u mnie też raczej nie działa. I pojawia się problem. Jak zdezynfekować klimę. Na każdym pojemniku z preparatem piszą że robimy wewnętrzny i pod nogi kładziemy pojemnik, jak byłem na ozonowaniu to także musiał być wewnętrzny. Więc jak wyobrażacie sobie odgrzybienie klimy jak wewnętrznego obiegu nie macie ? Chyba że macie jakieś inne sposoby. Ja zastawiałem się na umieszczeniem pojemnika jakoś aby szedł w filtra kabinowy jednak to nie "obleci całego układu, chyba że co chwila się będzie przełączać raz na nogi , raz na środek, raz na szyby itd. Reasumując jak chce się utrzymać klimę we w miarę nieskażonym stanie nie ma wyjścia trzeba to naprawić. Chyba że się mylę ... ;) Jak się zrobi cieplej spróbuje się do tego jednak dobrać, może coś wymyślę bez rozbebeszania klimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Gość marcinno83

Mam Meganke z 2002 r I ph II i niestety po zdjęciu plastiku nad filtrem powietrza u mnie wtyczka nie jest łatwo dostepna tak by mozna ją było odpiąc.

Co więcej u mnie oprócz objawu "strzelania" klapki przy zamykaniu drzwi czy po uruchomieniu silnika jest dodatkowy - syczenie powietrza które słychać cały czas gdy silnik pracuje.Ustaje w momencie naciśnięcia na pedał hamulca, ale gdy się go puści, syczy znów. Nie wiem czy ma to związek z układem nawiewu - czy może mam tez jakąś awarię hamulców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!