Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CHANGE OIL SOON


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawostka.

Przegląd powinien odbyć się po 20 000 km. Wskaźnik komputera po przejechaniu 13900 km woła "CHANGE OIL SOON". Wrażenie - komputer niedostosowany do silnika. Podobnie pomiar rezerwy paliwa - tak jakby mierzył pojemność benzyny (większe zużycie) a nie diesel (max. 6 l/100). Ciekawe co mi powiedzą w serwisie.

A może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem?

Jak przekroczyłem 12000 km musiałem dolać 1 l oleju. Ciekawe dlaczego? Podobno dCi tak ma - ale wydaje mi się że to jest związane z czym innym. Klasyczna odpowiedź mechanika to ten typ tak ma - a przecież trzeba zastanowić się nad przyczynami!.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co Ci chodzi z rezerwa? mnie jak sie zapala to zostaje mi jakies 100-150km do przejechania.

a co do oleju... tez dolewalem tak wlasnie kolo 12-13kkm i w Krakowie moj znajomy serwisant Renault tez to powiedzial ze "dCi tak ma". ale lepszy bajer jest taki, ze po doloaniu mialem polowe zakresu oleju (3/6 kresek, to samo na bagnecie) a potem powoli, z miesiaca na miesiac, zaczelo rosnac!!! :-/ :shock: teraz mam tak 4/5kresek (bagnet "mowi" tak samo) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Wczoraj zapali? mi si? identyczny napis ("CHANGE OIL SOON"), cho? do wymiany oleju zosta?o mi ok. 11 tys. km. Zastanawia mnie to, ?e w/w informacja pojawi?a si? po tym jak odebra?em samochód z ASO. Mo?e co? przeprogramowali, ?eby czym pr?dzej wróci? i wymieni? olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poważnie traktować info że wersja benzynowa Megane II Grandtour spala max. 9l/100 to rezerwa powinna zapalać się przy 10 l w baku. I tak się dzieje. Jak wskaźnik pokazuje ok. 9 - 10 l w baku - odzywa się pisk i zapala sie rezerwa. W przypadku dCi max. zużycie poaliwa to 7 l/100 - tutaj sygnał rezerwy powinien się zapalać przy 6-7 l w baku. A tak się nie dzieje.

Dlaczego tak - bo przyjęto w motoryzacji, że rezerwa powinna zapewnić przejazd ok. 100 km po jej włączeniu.

Tylko tyle i aż tyle.

Wskaźnik powinien być skalibrowany do silnika zamontowanego w samochodzie.

Jeżeli zastosujemy silniki super oszczędne (np w przyszłości 3-4 l/100) to rezerwa nie powinna zapewniać np. przejechania 200 km - bo to nie o to chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) W przypadku dCi max. zużycie poaliwa to 7 l/100 - tutaj sygnał rezerwy powinien się zapalać przy 6-7 l w baku. A tak się nie dzieje. (...)

nie moge sie z Toba zgodzic. jezdze MII 1.5dCi od ponad roku i ile razy mi sie rezerwa zapalila to mialem wlasnie tyle, 6-7L, w baku. mozna to sprawdzic na dwa sposoby, zalewajac bak na full, albo zalaczajac autodiagnostyke deski rozdzielczej, gdzie dostaje sie dostep do informacji ile paliwa zostalo w baku w litrach. w obu przypadkach mi sie zawsze zgadzalo. moze masz cos nie tak z czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę - komputer pokładowy sprawdza dwie wartości - przebieg oraz datę.

 

Standardowo data startuje od momentu wyjazdu z fabryki. Jeżeli samochod stał na Salonie powiedzmy 3 miesiące to (mimo małego przebiegu) lampka "change oil soon" zaświeci się o trzy miesiące za wcześnie (2 lata dla silników Euro3, rok dla silników Euro4).

 

Samochód przed wydaniem powinien mieć "skasowaną" datę wyjazdu i wprowadzoną datę fizycznego wyjazdu Klienta. Przynajmniej ja gonię mechaników, żeby Handlowcy nie mieli takich problemów z Klientami.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo serdecznie dziękuję!

Teraz jest to dla mnie całkowicie zrozumiałe. Faktycznie, data produkcji mego samochodu to początek grudnia 2005 r. I dokładnie po 1 roku od tej daty pojawił się ten komunikat (dCi Euro 4).

Faktycznie, chciałoby się uzyskać właściwą obsługę posprzedażną Renault. Ale mechanicy serwisu to ludzie w zdecydowanej większości mający markę i odpowiedzialność za swoje działania w głębokim poważaniu - a czasami po prostu są niedoszkoleni.

Zdarzają się jednak ludzie o dużej wiedzy technicznej. Oby to oni stanowili o marce pojazdu.

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Już tłumaczę - komputer pokładowy sprawdza dwie wartości - przebieg oraz datę.

 

Standardowo data startuje od momentu wyjazdu z fabryki. Jeżeli samochod stał na Salonie powiedzmy 3 miesiące to (mimo małego przebiegu) lampka "change oil soon" zaświeci się o trzy miesiące za wcześnie (2 lata dla silników Euro3, rok dla silników Euro4).

 

A jak to jest w używanych autach? Miałem taką sytuację (Scenic II ph II 2.0 dCi):

Komunikat "Wymień olej" pojawił się po około 10 tys km i niecałe 10 miesięcy po wymianie (sam to robiłem i skasowałem wtedy znacznik wymiany - ustawił się na 20 tys.) - zatem jak by tego nie liczyć - sporo za wcześnie.

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to to, że wcześniej auto było w serwisie gdzie prosiłem o "przegląd komputera" - ale do "rocznicy" tej wizyty brakowało jeszcze 3 tygodnie. Czy to może mieć jakiś związek?

 

Pozdro,

brvoeks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zapis w instrukcji obsługi (co prawda do Scenica II ph 1 - z 2003 roku strona 1.60) mówi, że komunikat pojawi się, jeżeli do wymiany zostało mniej niż 1 500 km lub 2 miesiące (z zastrzeżeniem, że dla różnych krajów może być różnie)

DaakK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!