Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z wycieraczkami przedniej szyby- prz


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam problem w swojej meganeII sedan 04r. (1.9 dci) od kilku dni nie działają mi przednie wycieraczki na żadnym biegu!!!

 

najpierw jak wsiadłem do auta i je załączyłem to delikatnie drgały, potem już żadnych oznak życia poprostu jakby ich nie było,

 

orientuje się może ktoś co jest przyczyną??? zaśniedziałe styki? bezpiecznik? spalony silniczek? czy cokolwiek innego?

 

jeśli któraś z tych opcji to jak to ew. sprawdzić lub rozebrać i od czego zacząć bo niemam pojęcia :evil:

 

dodam że spryskiwacz działa bez zarzutu jeśli to ważne <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma spryskiwacz do wiatraka - zacznij od najprostszej rzeczy jaką jest dokręcenie wycieraczek Może załączyłeś je jak przymarzły do szyby - czasami tak się zdarza Pozd ...

 

witam, nie wiem co ma wiatrak do wycieraczek z piernika <czerwona>

 

czytałem gdzieś że jak nie działa jedno i drugie to może silniczek a jak jedno to można teoretycznie to wykluczyć, nie jestem mechanikiem tylko driverem :mrgreen:

 

co do twojej odp. oczywiście sprawdze to bo jak wspomniałeś w dniu którym to się stało odklejałem je od szyby po tym jak zaczęły drgać tylko a poźniej już nie chodziły, zaraz to sprawdze i dam znać czy problem dalej się pojawia, dzięki za info,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dokręcenie nic nie pomogło :-/ co do bezpiecznika to gdzieś tu czytałem że wycieraczki są pod tym samym do spryski a spryski działają no chyba że info było błędne jak napisał (samochodzik) wcześniej wykluczając współpracę jednego z drugim,

 

muszę zajrzeć do bezpieczników tylko najpierw zlokalizować który odpowiada za to i gdzie go szukać bo mam instrukcje w języku obcym :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym na forum - poszukaj.

Tak wogóle to raczej na 90 % zatarły się na swożniach. Pierwszy objaw, który pewnie umknął ci uwadze to nieznaczne zmniejszenie prędkości pracy wycieraczek, potem wystarczy nie używać ich ze 2 tygodznie i już nie ruszą, albo tylko do połowy. Nie włączaj bo spalisz silniczek. Trzeba wyjąć cały mechanizm, wybić delikatnie swożnie żeby nie uszkodzić gwintu i całość przeczyścić i nasmarować. Za 2 lat będziesz musiał znowu to zrobić.

Jak masz pare narzędzi, kawałek imadła i trochę radzisz sobie z mechaniką to zrobisz to sam. Przed rozebraniem zrób sobie fotki ustawienia cięgien (mechanizmu) co by ci było łatwiej złożyć do kupki.

U siebię będę niedługo robił trzeci raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzieki za info w takim razie będzie trzeba rozbierać no chyba że wyśle ci auto kurierem i przy okazji naprawy swojego zajrzysz do mojego <czerwona> bo z tego co patrzyłem to da się odkręcić śrubki pierwsze a żeby ściągnąć wycieraczki chyba ściągacze będą potrzebne bo się zapiekły tak mi się wydaje a co dalej robić to już nie kumam niestety hehe,

 

wiesz może jak sprawdzić przed rozbieraniem wycieraczek czy silniczek czasem się nie spalił bo jeśli tak to może trzeba od tego zacząć??? w tej chwili wycieraczki nie odpowiadają wogle nawet nie drgną czy możliwe jest że to oznaka że się skopcił? czy to niema znaczenia i mogą nie odpowiadać wogle a silniczek działa? pz

 

[ Dodano: 2010-03-10, 13:09 ]

mam jeszcze pytanko :-P zanim zaczne ciąć piłą mechaniczną wycieraczki chciałbym się upewnić czy nie wywalił bezpieczniki i stąd moje pytanko:

 

rozebrałem z prawej strony akumulatora plastiki pod nimi są bezpieczniki jednak nie wszystkie co narysowane na pokrywie i mam pytanie czy bezpieczniki są umiejscowione dwu poziomowo czyli że pod tymi są kolejne??? i trzeba coś dalej rozbierać??? bo jak tak to jak wytargać plastik który przykrywa 1 poziom i jak dostać się do kelejnego???

 

z góry dzięki za ew. podpowiedź no i mam nadzieje że bezpiecznik odpowiedzialny za wycieraczki rzeczywiście znajduje się w komorze silnika bo taki sam rysunek przedstawia bezpiecznik który jest z lewej strony pod kierownicą w kabinie ale ten jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O bezpiecznikach Ci nie podpowiem, bo ja dobrałem się do mechanizmu nim całkiem stanął. Wg mnie to bezpiecznik spalił by się od razu i nie było by nawet drgnięcia. Jeśli wyjmiesz mechanizm to można zdjąć cięgna (podważyć z wyczuciem) i podpiąć kostkę silnik powinien ruszyć, jeśli nie to wymiana i tyle.

Można, teraz jeszcze przed rozmontowaniem, włączyć wycieraczki i pomóc ręką ciągnąc za ramię powinieneś wyczuć czy silnik stara się pomóc.

Jedyny problem to wyjęcie i włożenie odkręconego mechanizmu wycieraczek bo jest na prawdę wąsko i trzeba trochę po główkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!