Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy turbinka do wymiany ( tak miałem w moim dizelku )

Odkręcić jeden z przewodów plastikowych dochodzących do intercollera i sprawdzić czy jest w nim olej albo drugi sposób ,prosisz kolegę by podkręcił obroty do 2000 tyś ty stoisz przed maską i ściskasz delikatnie gumowy łącznik tych że przewodów przy wyjściu z turbiny a kolega dodaje gazu -jeśli kompresja rozepchnie ten łącznik mimo Twojego ściskania to jest ok ale jeśli poczujesz coś w stylu dmuchnięcia z odkurzacza to czeka Cię wymiana turbinki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik 1970, nawet na nowej turbinie jest olej w przewodach, a co do ściskania przewodów, to moje stare turbo z połamanym łopatkami i wyruchane jak stara torba ładnie ładowało do 1,4 bara oczywiście nie w pełnym zakresie obrotów ale łądowało tyle..., najlepiej odkręcić węża co doprowadza powietrze od filtra do turbiny, i wymacać czy są luzy, promieniowe mogą być minimalne tak około 0,5mm , osiowe nie mogą być żadne...

popatrzeć lub wymacać czy łopatki są całe, i czy nie obcierają o muszle.

jak jest wszystko ok to turbo jest ok.

a jeżeli dalej gwizda to może być uszkodzony wirnik od strony gorącej, więc zaglądnąć od tamtej strony i będzie wszystko jasne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.5 turbina jest dużo bardziej słyszalna niż w 1.9, u mnie dość wyraźnie słychać jak się rozkręca koło 2000. Myślę że to normalne, kolega ma scenica też 1.5 i u niego jest to samo. Wcześniej miałem 1.9 dTi, tam silnik działał tak głośno ze zagłuszał turbinę, dopiero jak mocno dmuchała koło 3500 to jej dźwięk się przebijał, no ale dCi są cichutkie, więc dla kogoś kto miał wcześniej wolnossącą benzynę może to być na początku coś dziwnego. No i jak już ktoś wspomniał to 100 000 km, o ile prawdziwy, to nie jest przebieg na wymianę turbo. Ja mam prawie 180 000 i turbinka jak na razie dobrze się sprawuje. Właśnie najprostszą metodą jest sprawdzenie luzów na wirniku. Mechanikom nie ma co tak ślepo wierzyć, każdy chce teraz zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie uważacie, że 1000 orb/min to troche mało jak na moment uruchomienia turba? W sceniku mi sie uruchamia jak jest 2200 a w modusie 1800.

Silniki mam w obydwu autach takie same - jeden 105 km drugi 85 km i w ani jednym nie słychać żadnych świstów turba. wg mnie to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghostman, turbina kręci się cały czas podczas pracy silnika, tylko efektywnie zaczyna działać od wspomnianych przez Ciebie obrotów 1800, 2200 - zależne od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłączę się do tematu. Mam bardzo podobną sytuację - 105 KM z 2006 r. 73000 przebiegu - gwizd zaczyna się przy ok 1400 obr i słychać go na biegach od 1 do 4, przy wyższych zanika, albo po prostu go nie słyszę. Po puszczeniu pedału gazu powoli się ścisza razem ze spadajacymi obrotami, ale wystarczy lekko nacisnąć pedał i znowu gwiżdże. Wcześniej miałem Focusa 1.8 TDCi i tam zaczynała gwizdać dopiero po 2200 obr. W Megance podczas jazdy po mieście z prędkością rzędu 50 km słychać turbinę niemal cały czas. Nie mam zielonego pojęcia czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać od 1400 bo te silniki mają turbinę ze zmienną geometrią łopatek wirnika i już przy tak małej prędkości obrotowej silnika zaczyna się kręcić na tyle szybko że jest słyszalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jestem posiadaczem Grand Scenica z X 2004 przebieg 140 tys. Samochód jest krajowy kupiony od bardzo dobrego znajomego, nie bity i z prawdziwym przebiegiem. Chciałbym sie wypowiedzieć nt. odgłosów turbosprężarki. Czytam opinie fachowców którzy twierdzą, że gwizdanie turbiny jest objawem jej dobrej kondycji. Chyba jednak nie, na przykładzie mojego samochodu mogę powiedzieć, że nigdy od nowości żadnego świstu, gwizdu turbiny nie było słychać auto nie bierze ani kropli oleju i zapierdziela jak mały parowozik.. Natomiast wszyscy moi znajomi i nie tylko, którzy zaczęli słyszeć dziwne odgłosy dochodzące z turbosprężarki, w większości przypadków prędzej czy póżniej musieli ją regenerować lub wymieniać, więc z interpretacją normalności swistu turbosprężarki byłbym bardziej ostrożny.

 

Pozdrawiam

 

P.s.

I mam prośbę, żebyście napisali jak dbacie o turbinę w Waszych autach, tzn jak długo ją studzicie, w zależności od czasu jazdy itp. i inne uwagi na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam prośbę, żebyście napisali jak dbacie o turbinę w Waszych autach, tzn jak długo ją studzicie, w zależności od czasu jazdy itp. i inne uwagi na ten temat.

http://megane.com.pl/know-how-czyli-poradn...Cdzi%E6+dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!