Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej był właśnie wirnik do wymiany i jeszcze coś, ale nie pamiętam co. Generalnie regeneracja kosztowała 1400 zł, reszta to robocizna + olej itd. Przypomniałem sobie, że przy okazji jeszcze inne drobiazgi robiłem, stąd 2100 zł. za turbo z robocizną wyszło jakies 1700 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto pewne. Czy ja wiem czy mały przebieg? Ile byś rocznie chciał, żeby było? Ja sam obserwuje, że normalna eksploatacja to ok 20-25 tys rocznie. Co daje przebieg rzędu 160 - 200 tys.

Jak kupiłem autko to miało 175 i od roku jeździła nim żona kumpla, która śmigała praktycznie do sklepu i kosmetyczki. Wcześniej autko było we Francji. Kumpel jest handlarzem i kupował wcześniej dla żony. Jeździłem z nim po auta i widziałem jakich szuka. Sporo ludzi bierze "co się tylko sprzeda", a on szuka dosyć długo. Więc wiedziałem, ze jak brał dla zony to starannie szukał. Dodatkowo sprawdziłem autko w ASO i przebieg wyglądał na autentyczny. Poza tym on nie zamierzał początkowo tego auta sprzedawać, więc i go nie "szykował".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątki? Też, ale ja bym powiedział, że to raczej to co się do nas ściąga. My Polacy jesteśmy po prostu przyzwyczajeni do częstszego cofania liczników w autach sprowadzanych i stąd bierzemy większe wyliczenia. Oczywiście nie twierdzę, że jakiś % faktycznie takie przebiegi robi. Ale u nas handlowcy ( a sam nim byłem) też takie przebiegi trzaskają. Natomiast zwykły niemiec czy francuz nie użytkuje auta jakoś strasznie inaczej od nas. Jeździ do pracy, po zakupy, na wakacje, na weekend poza miasto. Nie musi od razu z całej sieci autostrad korzystać przynajmniej raz w miesiącu :-)

Do nas się ściąga auta z dużymi przebiegami, bo tam najczęściej są dobrze serwisowane, więc nie noszą dużych śladów zużycia wewnątrz auta. A są tańsze. Więc handlarz więcej zarobi...

Mam też drugiego znajomego, który ściąga autka, ale on ma kontakty w Niemczech i oni mu wyszukują prywatne ogłoszenia ( tylko autentycznie prywatne, a nie "prywatne" czyli też handlarz w Niemczech, udający prywaciarze) i on długo szuka autek, ale jak znajdzie to są autentycznie zadbane autka i schodzą mu praktycznie dzień po wystawieniu ogłoszenia.

 

Wracając do sedna - nie każde auto z importu musi trzaskać 40 tys. km rocznie, choć na Polskim rynku znaleźć takie auto jest często. Trzeba by się wybrać osobiście poza kraj i szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, nie do końca masz rację. Ze względu na opłaty za diesla np. w niemczech przy przebiegach 20-25 kkm rocznie nie opłaca się kupować diesla. Sam jak oglądałem meganki w niemczech w dieslu to 5 letnie rzadko która miała poniżej 300 tyś km. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale trafić na takie auto graniczy z naiwnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Slowik8609, Ze względu na opłaty za diesla np. w niemczech przy przebiegach 20-25 kkm rocznie nie opłaca się kupować diesla.

To ma zastosowanie tylko do pierwszego właściciela. Drugi właściciel może kupić auto taniej więc nie musi wcale jeździć dużo. To co zyskał na cenie auta zostaje mu na opłaty. Ja kupiłem auto 7 letnie z przebiegiem 151 tyś km od 2 właściciela. Pierwszy przez 4 lata robił duże przebiegi, drugi przez kolejne 3 prawie o połowę mniejsze. Wszystko potwierdzone w książce serwisowej, a potem sprawdzane telefonicznie w serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Mi po wymianie oleju i filtra powietrza coś bardziej zaczęło gwizdać tak ok 2 tyś. obrotów. Wcześniej miałem elfa 5W-30 a teraz zalałem Mobil 5W-40. Czy to może być przyczyną większego gwizdu?? Silnik 1.5 Dci 2003r. 100tyś. przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damianpop, nie zgadzam się z tobą. W niemczech auto opłaca się okresowo. Czym starszy diesel i ma "brudniejszy" silnik tym opłaty są większe.

Tak jak wcześniej napisałem szukając diesla w Niemczech - realne przebiegi diesli w wieku 5 lat są w granicach 220-300 tyś km. W Polsce wszyscy którzy kupują używany samochód sami chcą wierzyć w to, że trafili okazję. To niestety jest naiwność; prawdziwych okazji jest marginalny odsetek rynku i zwykle rozchodzą się po znajomych i nawet nie trafiają na wolny rynek. Nawet na tym forum patrząc na niektóre awarie i podawane przebiegi właściciei trudno wierzyć w to że auto jest niekręcone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!