Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów!

Panowie wiem ,że wątek się przewijał kilkakrotnie jednak powtórzę się i opiszę swój problem z moja meganką II

Na wstępie dodam ,że nigdy nie miałem problemów z odpalaniem , nawet w silne mrozy tej zimy a autko stoi pod chmurką .Rano autko odpaliło ,przejechało 2km i po upływie 15min już ponownie nie zaskoczyło . Cisza w rozruszniku ,tak nagle bez żadnych przedwczesnych oznak ,że coś zaczyna się psuć.

Po włożeniu karty ,sprzęgło i start obserwuje normalne reakcje. Wszystkie kontrolki się zapalają ,świece grzeją ,kierownica się odblokowuje i słychać cyknięcie jednak rozrusznik ani drgnie. Kontrolki gasną a na komputerku pojawia się info POZIOM OIL OK tak jakby autko było odpalone :(:(:( . Dodam że sprawdziłem przewody , ako raczej ok , nawet próbowałem odpalać na światłach i zaobserwowałem ,że w momencie odpalania światła nie przygasają ,czyli nie widać jakiegoś większego poboru prądu w momencie odpalania.

1.Proszę o pomoc czy w tym wypadku pomoże komp??

2.Jaki powinien być prąd przed rozrusznikiem , Na aku mierzyłem i było 11.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podładować aku ale to i tak nic nie da. Wg mnie masz albo uszkodzony automat przy rozruszniku, albo, któryś kabelek nie ma dobrego styku, Wsadź rękę w miejsce rozrusznika i spróbuj poruszać kabelkami może zaskoczy.

Możliwe, też ze zawiesiły się szczotki w rozruszniku albo porostu się skończył i trzeba go wyjąć i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze o automacie przy rozruszniku, co to jest ?? Jednak jeżeli to szczotki ,to czy jestem w stanie zrobić to sam bez pomocy elektryka ??

Nie wierze elektrykom ,gdyż dając mu rozrusznik nie będę wiedział do końca co zrobił. Czasami odskoczy bendiks a skasuje jak by pół rozrusznika wymienił :-(

Dzisiaj auto nadal milczy <czerwona>

Co to za krótki kabelek przy rozruszniku ??

Do rozrusznika dochodzi gruby czerwony i jeden cienki. Od dołu wyczuwam kabelek o około 5 cm dł. Czemu ten kabelek służy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat = elektromagnes, czyli element dosuwający sprzęgiełko, bendix do koła zamachowego.

Powinny być dwa kable, gruby i cienki.

Od dołu wyczuwam kabelek o około 5 cm dł.

:roll: nie mam pojęcia

A jak poruszałeś tymi kabelkami to się coś zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło . Kable miałem odczepione , czyszczone itp. Nic nie pomogło .

Musiałbym się dowiedzieć jakie powinno być napięcie przy rozruszniku aby sprawdzić czy dochodzi prąd i oczywiście odpowiedni. Potem to już tylko elektryk pozostaje <czerwona>:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być takie samo jak w całej instalacji samochodu.

Jeżeli na akumulatorze masz 12V to na rozruszniku też ma być 12V.

Zastanawiam się czy na zasilaniu automatu nie ma jakiegoś bezpiecznika, może on padł? Ten gruby kabel leci bezpośrednio z akumulatora, jemu bym się też przyglądnął.

Zrób jeszcze test, ale musisz mieć drugą osobę. Stan przy samochodzie z otwartą maską, a druga osoba niech uruchomi zapłon. W momencie uruchomienia rozrusznika powinno być słychać takie pyknięcie, uderzenie. Jeżeli tego nie słychać, to mogą być dwa powody;

1) brak napięcia na automacie rozrusznika

2) zepsuty elektromagnes/automat.

Tylko to przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę sprawdzić ,jednak siedząc w kabinie słychać "pyknęcie" ale nie wiem czy to dokładnie robi przy rozruszniku czy może to jakiś przekaźnik <czerwona> Idę sprawdzić

 

[ Dodano: 2010-03-15, 10:24 ]

Przy rozruszniku nic nie słychać ,żadnego pyknięcia nie ma :-)

 

[ Dodano: 2010-03-15, 10:56 ]

Jadę na komputer i oddaje do fachowca , później podzielę się z kolegami dokładną przyczyna opisanej awarii .

 

[ Dodano: 2010-03-18, 19:45 ]

Tak wiec cała usterka tkwiła po stronie elektrycznej w skrzynce przekaźników ( tej przy akumulatorze) Panowała tam istna "grzybiarnia " :-/ . Po prostu weszło trochę wilgoci a resztę wspomógł upływający czas. Bez podpięcia kompa się nie obeszło. Elektryk szukał 2 dni zanim doszedł jednak i tak uważam go za fachowca . Wszystko wyczyszczone i zabezpieczone. Koszt naprawy 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!