Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów!

Panowie wiem ,że wątek się przewijał kilkakrotnie jednak powtórzę się i opiszę swój problem z moja meganką II

Na wstępie dodam ,że nigdy nie miałem problemów z odpalaniem , nawet w silne mrozy tej zimy a autko stoi pod chmurką .Rano autko odpaliło ,przejechało 2km i po upływie 15min już ponownie nie zaskoczyło . Cisza w rozruszniku ,tak nagle bez żadnych przedwczesnych oznak ,że coś zaczyna się psuć.

Po włożeniu karty ,sprzęgło i start obserwuje normalne reakcje. Wszystkie kontrolki się zapalają ,świece grzeją ,kierownica się odblokowuje i słychać cyknięcie jednak rozrusznik ani drgnie. Kontrolki gasną a na komputerku pojawia się info POZIOM OIL OK tak jakby autko było odpalone :(:(:( . Dodam że sprawdziłem przewody , ako raczej ok , nawet próbowałem odpalać na światłach i zaobserwowałem ,że w momencie odpalania światła nie przygasają ,czyli nie widać jakiegoś większego poboru prądu w momencie odpalania.

1.Proszę o pomoc czy w tym wypadku pomoże komp??

2.Jaki powinien być prąd przed rozrusznikiem , Na aku mierzyłem i było 11.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podładować aku ale to i tak nic nie da. Wg mnie masz albo uszkodzony automat przy rozruszniku, albo, któryś kabelek nie ma dobrego styku, Wsadź rękę w miejsce rozrusznika i spróbuj poruszać kabelkami może zaskoczy.

Możliwe, też ze zawiesiły się szczotki w rozruszniku albo porostu się skończył i trzeba go wyjąć i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze o automacie przy rozruszniku, co to jest ?? Jednak jeżeli to szczotki ,to czy jestem w stanie zrobić to sam bez pomocy elektryka ??

Nie wierze elektrykom ,gdyż dając mu rozrusznik nie będę wiedział do końca co zrobił. Czasami odskoczy bendiks a skasuje jak by pół rozrusznika wymienił :-(

Dzisiaj auto nadal milczy <czerwona>

Co to za krótki kabelek przy rozruszniku ??

Do rozrusznika dochodzi gruby czerwony i jeden cienki. Od dołu wyczuwam kabelek o około 5 cm dł. Czemu ten kabelek służy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat = elektromagnes, czyli element dosuwający sprzęgiełko, bendix do koła zamachowego.

Powinny być dwa kable, gruby i cienki.

Od dołu wyczuwam kabelek o około 5 cm dł.

:roll: nie mam pojęcia

A jak poruszałeś tymi kabelkami to się coś zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło . Kable miałem odczepione , czyszczone itp. Nic nie pomogło .

Musiałbym się dowiedzieć jakie powinno być napięcie przy rozruszniku aby sprawdzić czy dochodzi prąd i oczywiście odpowiedni. Potem to już tylko elektryk pozostaje <czerwona>:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być takie samo jak w całej instalacji samochodu.

Jeżeli na akumulatorze masz 12V to na rozruszniku też ma być 12V.

Zastanawiam się czy na zasilaniu automatu nie ma jakiegoś bezpiecznika, może on padł? Ten gruby kabel leci bezpośrednio z akumulatora, jemu bym się też przyglądnął.

Zrób jeszcze test, ale musisz mieć drugą osobę. Stan przy samochodzie z otwartą maską, a druga osoba niech uruchomi zapłon. W momencie uruchomienia rozrusznika powinno być słychać takie pyknięcie, uderzenie. Jeżeli tego nie słychać, to mogą być dwa powody;

1) brak napięcia na automacie rozrusznika

2) zepsuty elektromagnes/automat.

Tylko to przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę sprawdzić ,jednak siedząc w kabinie słychać "pyknęcie" ale nie wiem czy to dokładnie robi przy rozruszniku czy może to jakiś przekaźnik <czerwona> Idę sprawdzić

 

[ Dodano: 2010-03-15, 10:24 ]

Przy rozruszniku nic nie słychać ,żadnego pyknięcia nie ma :-)

 

[ Dodano: 2010-03-15, 10:56 ]

Jadę na komputer i oddaje do fachowca , później podzielę się z kolegami dokładną przyczyna opisanej awarii .

 

[ Dodano: 2010-03-18, 19:45 ]

Tak wiec cała usterka tkwiła po stronie elektrycznej w skrzynce przekaźników ( tej przy akumulatorze) Panowała tam istna "grzybiarnia " :-/ . Po prostu weszło trochę wilgoci a resztę wspomógł upływający czas. Bez podpięcia kompa się nie obeszło. Elektryk szukał 2 dni zanim doszedł jednak i tak uważam go za fachowca . Wszystko wyczyszczone i zabezpieczone. Koszt naprawy 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!