Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy silnika


Ari72

Rekomendowane odpowiedzi

meganecoupe02 102 KM, w środę wieczorem się za to będę brał, więc myślę że powinno się udać- wydaje mi się że na pewno kiedyś coś tam było robione, ale faktycznie wolę mieć pewność na 100% że mocy nie zabraknie- postaram się porobić zdjęcia, może pomogą innym.

 

A jak zapieczone to co zrobić, bo powiem że mam żarowe zapieczone, i jakość nie mogę tego ugryźć- znacie dobry sposób, żeby nie pozrywać?? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zapieczone to co zrobić,

Zdjąć kolektor, ale możesz też się szarpać i jest szansa, że w końcu wyjdzie.

Świece żarowe masz padnięte czy chcesz je po prostu wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na forum, jest to dokładnie opisane. Wystarczy żarówka 12V z oprawką i dwoma kabelkami lub zwykła probówka samochodowa czy miernik. Być może są sprawne i niepotrzebnie szukasz kosztów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dołączam i ja do grona przymulonych.

Wyruszyłem na wakacje z moją przyczepą kempingową i juz po kilku km. od domu dało się zauważyć takie coś:

Przy niskich obrotach ( 1800 - 2500 ) i mocnym wciśnieciu gazu zapala się EKG i słychać i czuć wyłączenie turbiny. Auto jedzie, ale mocy brak. Puszczenie gazu i po 4 sek. EKG gaśnie i turbo znów działa. Delikatne operowanie gazem trochę pomaga, a także kręcenie wyżej - 3 - 3,5 tys. obr. Przejechałem tak w nocy 500km i byłem wykończony. Teraz już stoimy na polu kempingowym i czekam na chwilę, by zajżeć do silnika. Tylko tak; czy odłączyć czujnik ciśnienia jak zrobił meganecoupe02 ? Dodam, że bez przyczepy jeździliśmy trochę juz po wybrzeżu i kontrolka się nie zapala. Znaczy więc, że dzieje się to przy mocnym wysileniu silnika. lub jakiś specyficznych warunkach ( obr. + obciążenie itp. )

Przydało by się coś z tym zrobić, bo droga daleka do domu...

Czytałem różne posty przed wyjazdem i robiłem testy mocy - odłączony przepływomierz, odłączony czujnik ciśnienia. W każdym z tych przypadków moc nie wzrosła zauważalnie, więc podłączyłem to tak jak powinno być.

Byłbym wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam z nadmorskiego Dźwirzyna - mas444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lombardi, na forum krc spotkałem się z podobnym przypadkiem i z tego co pamiętam tam przyczyną zapalania się kontrolki przy obciążeniu były wtryski :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie strasz...

Zaraz po zakupie auto falowało obrotami. Też podejrzewano wtryski, ale za radą mechanika skasowałem błędy i zalewam Mixolu co jakiś czas. Od tamtej pory nie było problemów, jednak dymi sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość o sprawdź Clipem jak się zachowują wtryski, jeżeli to będzie to, to unikniesz kosztów poszukiwań innej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wystepuje od kilkunastu miesiecy. auto wczesniej bylo naprawiane - bez skutku. teraz tez. regulator ciśnienia wymieniony, wtryski regenerowane kilka tysiecy kilometrow temu zostaly zregenerowane ponownie(3 sztuki), ponoc poprzednio jakies podkladki byly zle zalozone, jeden zostal skorygowany elektronicznie, EGR ponoc byl mokry, mowa byla jeszcze o czujniku polozenia walu, ale nie wiem czy zostal wyminiony. niby wszystko ok, ale po 20 km wyzszy podjazdzd, 3 tys obrotow i szarpniecie, kontrolka swiec zarowych/usterki el. zapalila sie ponownie. jakies pomysly? bledy Bosch wykasowal, jakis jeden tylko niezidentyfikowany zostawal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od egr-a i wtedy zrób jazdę próbną. Czytaj o kontrolce EKG, zaworze EGR, przepływomierzu - to najczęściej pada, i najlepiej od tego zacząć sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potentila, odpiszę Ci już tutaj, bedzie dla potomnych :mrgreen:

silnikb.th.jpg

Zielony - przepływomierz

Czerwony - EGR

Pamiętaj, odłączasz albo to, albo to, nigdy razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podziękował, pierw odłączę przepływomierz, (nowy ile kosztuje), a później postaram się EGR- on jest na śruby czy może coś innego. Powiedz, czy to możliwe że coś nie działa, i komputer tego nie wyłapał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączaj same kostki elektryczne na początek. EGR do wyczyszczenia. Jaki to był komputer?

W związku z tym, że było już wiele razy o tym pisane, piszę tak ogólnikowo, szczegóły znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!