Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy silnika


Ari72

Rekomendowane odpowiedzi

Komputer to nie wiem, mechanik ma na 100% program serwisowy i nim to bada- EGR wyczyszczę i napiszę co i jak :mrgreen:

 

Edit

 

Odłączyłem przepływomierz, i w dalszym ciągu usterka występuje- EGR nie ruszałem, jakiś taki strasznie zastany i dodatkowo zauważyłem na tej kostce pęknięcie- takie delikatne ale jednak.

 

Druga rzecz, że jak nie jest to przepływomierz, to chyba zostaje tylko EGR- jutro znowu wizyta u mechanika, niech sprawę dokładnie obada- bo jadąc 120 km/h i kogoś wyprzedzając zawsze spada moc i koniec :) a to niestety nie jest bezpieczne dla mnie i innych użytkowników- paliwo leję dobre Shell i Statoil więc nie ma mowy i winie paliwa

 

Oj jak już temat ogarnę, to napiszę :roll:

 

[ Dodano: 2010-08-01, 21:22 ]

I wyjaśniło się- zawór ERG wyczyszczony, nasmarowany czymś co ma pomóc i nic- w dalszym ciągu, przy mocniejszym "depnięciu" powyżej 100km/h dostaje zamulenie- już nie wiem co robić?!!

 

Może jest to wina faktycznie świec żarowych- od nowości czyli 9 lat nie były one ruszane- jak to jeszcze sprawdzić co to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

też mam ten problem od kilku dni

I wyjaśniło się- zawór ERG wyczyszczony, nasmarowany czymś co ma pomóc i nic- w dalszym ciągu, przy mocniejszym "depnięciu" powyżej 100km/h dostaje zamulenie- już nie wiem co robić?!!

okazuje się że mój egr się zawiesza (po wyczyszczeniu!) jednym słowem się nie domyka. Mam również wrażenie, że ciśnienie gazów też potrafi go lekko uchylić (sprężyna nie jest zbyt mocna)... więc pewnie czeka mnie wymiana

 

Może jest to wina faktycznie świec żarowych- od nowości czyli 9 lat nie były one ruszane- jak to jeszcze sprawdzić co to

świece żarowe służą do podgrzania powietrza w czasie rozruchu... więc nie mają nic do pracy uruchomionego silnika, poza tym komputer również wykazałby ten błąd. A jeśli nie to proponuję miernik lub zwykły próbnik z żarówką i sprawdzić świece po kolei <piwko>

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to piszę dla potomnych :)

 

Jak wcześniej opisywałem sprawę, podczas rozpędzania się np. pod górkę lub wyprzedzaniu i mocniejszym depnięciu lub chociaż próbie utrzymania prędkości pod górkę zapalała się kontrolka świec żarowych i spadek mocy

 

Zawór był wyczyszczony, i jak stwierdził mechanik- ma on lekką nieszczelność, ale może samo czyszczenie przyniesie efekt- nie przyniosło

 

Dopiero teraz podczas zamiany oleju <ok> stwierdziliśmy z mechanikiem jednoznacznie, że trzeba ERG zaślepić- od tej pory koledzy jak ręką odjął :mrgreen: :)

 

Dziś zaraz po pracy, podskoczyłem na autostradę i testuje- pierw na początku pod lekką górkę, na ciągłym gazie do 140 km/h i nic- odważyłem się na więcej i 160 km/h i nic

 

Ostatni test to naprawdę spora górka- dość długa i stroma i na liczniku 130 km/h i nim dojechałem do góry było 140 km/h

 

Więc panowie ekologia :) , zaślepiamy ERG :oops:

 

Krzyzik zawór zaślep i problem zniknie, przy okazji wyczyść także przepływomierz :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam problem z turbiną, mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi podpowiedzieć co się dzieje. Otóz mam wrażenie, że raz się włącza, a raz nie, czasem auto idzie jak głupie, ma kopa i super, a czasem totalny brak mocy, jałowe, gaz do dechy i kompletnie żadnej reakcji. Żadne kontrolki się nie zaświecają. Mam megane 2000 r. 1.9 dTi. Jeszcze jedno pytanko, czy jak odłączam przepływomierz powinien się zaplić komputer? Dziękuje za odpowiedź. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mateusz-ch1987, po pierwsze to jak odłączysz przepływomierz to nic się nie zapali- a wracając do twojej sprawy, to napisz dokładnie kiedy usterka występuje- czy jest to podczas normalnej spokojnej jazdy, przy ruszaniu czy może przy podjeździe pod np. górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że pasek rozrządu w moim dci zrobił się trochę luźny, nie było by w tym nic dziwnego że ostatnio był naciągany 6 miesięcy temu, pasek nie przeskoczył. objawy są takie że auto zamula. wcześniej myślałem ze to przepływomierz ale sprawdziłem na 2 innych i było podobnie. egr zaślepiony, węże od turbo ,podciśnienia, intercooler, elektrozawór turbo sprawdzone i wyczyszczone czy ktoś z was miał podobny problem. w tygodniu jadę do mechanika żeby naciągnął rozrząd przy okazji sprawdzę jak wygląda katalizator w środku jak będzie zapchany to wyleci.

 

ktoś z was miał problemy z luźnym paskiem rozrządu lub katalizatorem? jak u was to wyglądało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa zmieniany był po zimie, tak samo jak filtr powietrza. dziwne jest to że spadek mocy rozkłada sie w bardzo długim czasie wiec nie jest odczuwalny. widoczny objaw gdy przesiądę się, np z innego samochodu po dłuższej trasie, wtedy zachęcam go do jazdy czułymi słówkami "jedź sku**ielu" <ok>

 

Tomik 1970 co dokładnie zrobiłeś z katem, rozprułeś puszkę, wytłukłeś prętem czy wstawiłeś strumienice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19Urban94, mój opis dotyczy silnika dCi, w dTi jest trochę inaczej.

 

dexterpl, ja wywaliłem sam wkład, wykruszyłem go metalowym prętem bez rozcinania puszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!