Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nieprawidłowe wskazania temp. zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy istnieje możliwość wykalibrowania czujnika temp. zewnętrznej? W mojej megance cały czas pokazuje 3-4 stopnie niższą temperaturę niz jest w rzeczywistości. Jak było na dworze +2 to on mi ciągle -1 pokazywał. Teraz też jest dokładnie tyle samo mniej. Może da sie to wskazanie jakoś podnieść np. na kompie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam specem nie jestem... ale temperatury w aucie zawsze bedą pokazywały Ci inaczej. Z tego co zauważyłem w Megane III mam czujnik pod lusterkiem - zauważ że jak lecisz 120-130 a jest chłodno to na pewno będzie pokazywał mniej. W astrze II było to samo. Bądź jak nie będziesz jechał a auto będzie stało na slońcu... będzie pokazywał więcej

Ponadto - pytanie do czego porównujesz temperaturę. Bo jak do termometru w bloku/budynku i czujka jest przy/pod/nad/na/obok parapetu to to wskazanie z auta będzie dokładniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuję do nissana, w którym jak woda pod rynną zaczyna zamarzać to jest -1, jak zaczyna odmarzać to jest +1 <ok> - w megane jak odmarza to ciągle jest minus :lol: Chyba że to jakaś Francuzka miara :-D

A że na postoju jest inaczej to wiem ;) Ale podczas jazdy chyba nie powinno, bo ten czujnik przecież nie jest wystawiony na wiatr ani nie jest mokry, żeby się schładzać. Jest w obudowie lusterka, tak jak w nissanie za zderzakiem i tam jest OK. A jakby reagował na "prędkość" to przy 120 km/h miałbym niższą niż przy 50, a tak nie jest, więc twoja teoria umiejscowienia raczej odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja Ci odpowiem jeszcze inaczej

 

Na pytanie zimą na CB radiu "Jaka jest temperatura na zewnątrz" - około "zera" odpowiedzi wahały się od -2 do +1 a czasem i więcej. Takie urządzenia trzeba też kalibrować, może są źle skalibrowane? A może dużo zależy właśnie od umiejscowienia wspomnianej już nieszczęsnej czujki.

 

W astrze II jest gdzieś w okolicach zderzaka, w Megane III jakiś cypek wystaje pod lewym lusterkiem (to chyba to?) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo cb ma pewnie w antenie - może w jakiejś części metalowej, która oddaje/odbiera ciepło. Lusterko jest plastikowe (izolator) a poza tym tak jak piszę - nie ważne czy jadę 120-150-40-70 temperaturę pokazuje tą samą (np. -2) a wg twojej teorii powinien pokazywać -3 -5 -1 -2 a tak nie jest, czyli czujnik jest poprawnie umiejscowiony.

 

No cóż - widzę że kolega soko mi nie pomoże, ale może ja uświadomię jego, że czujniki temp. się kalibruje - przecież one tylko generują odpowiednie napięcie w zależności od temp. Jak jest np (tu nie mam pojęcia jakie to są napięcia) 5V to wyświetla 15 st, jak spada temp to generuje niższe np. 4,3V i wyświetla 8 stopni, a jak rośnie to 5,5V i wyświetla 20 stopni.

Ja chciałbym tylko żeby zmienić to napięcie dla temp 0 st. np. na 3,8V a nie 4,1V, które może teraz mam i będzie git.

 

Nie chcę więcej dyskutować o działaniu czujników, tylko o tym, czy na kompie można to jakoś zmienić. Przecież to tylko elektronika <ok>

 

A pan GOOGLE wie naprawdę dużo o kalibracji czujników temp. tylko niestety nie w megankach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do Postu, u mnie w Megane I PHI wskaźnik/termometr wariuje pokazuje w zimę np +40 stopni i dopiero jak się zacznie majstrować podnoszeniem prawej przedniej szyby to wskazuje przez chwilę temperaturę aktualną a później znowu stopniowo rośnie do okolic 40-50 stopnie na plusie co wy na to <ok>

może ktoś zna przyczynę takiego działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek1979, popraw styki w kostce między drzwiami i progiem. Gdzieś brakuje styku.

 

Do autora tematu, nie ma możliwości regulacji/kalibracji. Prawdopodobnie czeka Cię wymiana czujnika na nowy, ewentualnie zrobienie go samemu. Jak to zrobić jest opisane na forum bo temat się już pojawiał kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raffaell2, poszukaj w postach kolegi Lewy...ładnie opisał jak to sie robi.Zakupiłem rezystor według jego instrukcj i sam sobie naprawiłem...koszt 1zł i trochę własnego czasu.Niestety coś schrzaniłem i przy dodatnich pokazuje ok ale przy minusowych dosyć sporo przekłamuje. :-(

Kupiłem na Alledrogo nowy,koszt 30zł (pasuje od wszystkich renault) i teraz juz nie przekłamuje <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo cb ma pewnie w antenie - może w jakiejś części metalowej,

 

kolego chodziło mi o pytania na CB radiu od innych użytkowników o wskazania ich samochodowych termometrów <ok> jeszcze samego CB z termometrem nie widziałem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak jestes lepszy ode mnie, bo ja CB widziałem tylko na filmach <ok>

 

Po prostu ciulowe czujniki dają chyba. Może faktycznie jestem upierdliwy, ale to dlatego, że w Nissanie chyba mi sie trafił świetny japoński czujniczek. Normalnie jakby z temp. zamarzania wody kalibrowany. Czyli te w serwisie za 100 zł to Chińska tandeta, którą na al.... można za 30 kupić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!