Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

podepnę się z problemem. Tez mi się woda zbierała pod podłogą pasażera. Ponieważ nie mam we Wrocku narzędzi i warunków, stwierdziłem, że się szarpnę i pojechałem do ASO.

Przeczyścili i wydaje się być ok. Tylko nie mogę dosuszyć się gąbki. Ma ktoś jakiś patent na jej ściąnięcie?

I druga - zagadkowa sprawa, której nie znalazłem na forum - dzisiaj podczas suszenia w/w gąbki ( ah te niezastąpione ręczniki papierowe) postanowiłem zajrzeć do schowka w podłodze od strony kierowcy. I tam dokładnie ta sama historia. Powódź aż miło.

Pytanie do Was drodzy koledzy i koleżanki. Skąd się tam mogła wziąść woda i ewentualnie jak naprawić miejsce wycieku...

Proszę pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przegrodzie powyżej stóp pasażera jak kończy się wykładzina jest otwór w wykładzinie ten plastik trzyma wykładzinę do przegrody jest nakręcany na specjalną śrubę

Mi tez taki komplecik się szwędał :mrgreen:

O ile okrągłą gumę sam rozwikłałem gdzie ona ma być, o tyle małą czarną spinkę nie.

Nel, czy wiesz skąd ona jest?

[ Dodano: 2010-07-29, 16:36 ]

Ma ktoś jakiś patent na jej ściąnięcie

Nie trzeba nic ściągać, wystarczy do schowka w podłodze ciasno włożyć szmatki dobrze absorbujące wilgoć, następnie po kilkunasty godzinach wymienić bądź wykręcić a później nie zamykać schowka. 2-3 dni i wszystko będzie suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, Temat wody w aucie widze nigdy nie umiera. Po stronie kierowcy prawdopodobnie przelewa się do wnętrza z powodu zapchanego otworu odpływowego w podszybiu. Unieś lekko lewą stronę podszybia i zobaczysz niezły ściek. Odpływ jest w słabo dostępnym miejscu ale nawet bez ściągania podszybia sobie poradzisz, giętkim wężykiem na przykład. Ja mam pecha bo najczęściej parkuję pod drzewem które ma długie wąskie liście które idealnie wpadają przez otwór w podszybiu do niecki poniżej i ją skutecznie zatykają. Jak zobaczysz tam stojącą wodę to wężyk w otwór i dmuchnij. Później w miarę możliwości zbierz resztę błota, przepłucz wszystko i za rok powtórka. Z prawej strony otwór nie jest niczym przysłonięty i tam jest zawsze czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic ściągać, wystarczy do schowka w podłodze ciasno włożyć szmatki dobrze absorbujące wilgoć, następnie po kilkunasty godzinach wymienić bądź wykręcić a później nie zamykać schowka. 2-3 dni i wszystko będzie suche.

Po prostu wcześniej ktoś pisał, że suszył gąbkę na balkonie, więc myślałem, że jest jakiś patent na jej ściągnięcie.

Robię właśnie tak jak opisałeś. Wkładam ręczniki papierowe - super są jeśli chodzi o wchłanianie. strona pasażera już w 98% sucha.

Walczę z tą stroną od kierowcy.

 

antonescu - gorzej jak nie mam wężyka. Wszystkie narzędzia zostawiłem w radomiu. Ale to akurat nie jest problem. coś się kupi. Jutro w takim razie spróbuje postąpić wg Twoich wskazówek. Zobaczymy czy pomoże. A jeszcze tak z ciekawości - gdzie jest druga strona tego odpływu, który się zaczyna przy podszybiu? Czy jak pisałeś o podniesieniu lewej strony podszybia to chodziło Ci o lewą patrząc od przodu auta ( czyli od strony pasażera), czy od tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa strona to strona kierowcy. Druga strona odpływu jest z dołu ;-) . Gdzieś pomiędzy nadkolem a ścianą grodziową. Odetkasz i polejesz wodą to zobaczysz gdzie leci. Odpływ to taka gruba rura coś 15-20 mm więc z tym wężykiem to nie przesadzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AnTurek, niewiadomo czy wlewa się z prawej strony. Slowik8609, napisał, że miał wodę z prawej ale po przeczyszczeniu odpływu klimy jest ok. Zawsze czysto tyczyło się mojego przypadku, czytaj ze zrozumieniem. Z tym twoim sposobem na suszenie schowka to też bym się spierał. Woda znajduje się pod wykładziną na sporej powierzchni we wszystkich zakamarkach. Wysusz sobie ręcznikami, wietrz auto na słońcu a po tygodniu ściągnij wykładzinę i przekonasz się ile jej tam jeszcze zostało mimo tego, że w schowku jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż - na wszelki wypadek przeczyszczę oba. W tym celu jednak zdejmę cały element. I tu jeszcze jedno pytanie do Was - jaki klucz jest potrzebny żeby odkręcić wycieraczki? Na moje oko to gdzieś koło "17" ale mogę się mylić. A skoro nie mam tu kluczy to będę musiał kupić. A bez sensu kupować klika innych, które się nie przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da rady ich zdjąć po odkręceniu śrub? Kurde, to będę miał problem. Ale czy dobrze myślę, że to 17?

Ale nie takie rzeczy się bez ściągacza zdejmowało więc może da radę. Co do wężyków to kupiłem kilka o różnej średnicy więc powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz chyba 17, ale bez ściągacza może być ciężko. Niewielką żabką możesz łapać za ramię i wyciskać za śrubę. Ale z jednej strony szyba z drugiej otwarta maska, mało miejsca. Do tego kup od razu nowe kołeczki mocujące podszybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykładzinę i przekonasz się ile jej tam jeszcze zostało mimo tego, że w schowku jest sucho

Ja swój sposób opisywałem wcześniej. Ale powtórzę. Podnosi się wszystko wraz z gąbką i wsadza się tam grubszy ręcznik (nie papierowy, tylko normalny). Wsadza się z tyłu, gdyz woda z przodu spływa do tyłu,(co nie przeszkadza włożyć ręcznik do schowka w podłodze) Robi się to rano. Wieczorem wymienia na inne reczniki, nawet jak ręcznik wyjęty jest tylko lekko wilgotny. I tak do skutu, aż bedzie całkiem sucho. Czas wymiany reczników: ok. tygodnia. Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że nie cieknie dalej. Mozna nawet przyjąć, że jak po tygodniu jeszcze jest wilgotno to dalej gdzieś cieknie. Jest jeszcze jeden patent: włożyć nieduży ręcznik pod gąbkę od strony pasażera przy tunelu tam gdzie z reguły cieknie z klimy. Jak ręcznik bedzie mokry to trzeba przepchać odpływ (jak wilgotny to nie trzeba, bo z racji pracującej klimy moze być wilgotny). Wszedzie wkładanie ręczników odbywa się w prosty sposób bez wiekszego demontażu innych rzeczy. Był czas gdy jeździłem z ręcznikami pod gąbką i nawet nikt nie zauważył. A ręcznik z przodu przy tunelu mam do tej pory i od czasu do czasu sprawdzam czy z klimy nie cieknie. Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!