Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, powódź od strony pasażera, proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

No i niestety jestem kolejną ofiarą cieknącej "klimy". Nie chce mi się z tym bawić więc jutro wizyta w ASO będzie ;)

Powiedzcie tylko czy jeżeli wykładzina jest delikatnie wilgotna to czy z osuszaniem tego będzie dużo problemów? W schowku w podłodze wody było niewiele, lekko wilgotne dno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

U mnie problem z wodą występuje przy drożnym odpływie podszybia i bez klimy tzn. mokro po stronie pasażera. Do tego zdarza się woda w kieszeniach drzwi (inna przyczyna?).

Bez klimy, ponieważ jej nie używam...czy może miimo to pracuje i skrapla?

Czy są jeszcze inne odpływy, na które należy zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, jest temat o zalewaniu schowków w drzwiach i zamoczeniu głośników. To problem wody ściekającej po szybach do drzwi albo przecieku pod lusterkiem zewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, dziś sobie zrobiłem coś na kształt kurtyny zasłaniającej głośnik. Wyjąłem też całą gąbkę spod nóg pasażera do wysuszenia...i na tym moje pomyłsy się kończą, teraz będzie trzenba szukać skąd cieknie : /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy powiedzcie czy da się sprawdzić czy mam zatkany odpływ klimy od środka, będę wymieniał filtr kabinowy i przy okazji chce zerknąć bo odpływy przy podszybiach miałem zatkane. Jeśli nie ma problemu proszę o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten problem ostatnio. w ten weekend ostatecznie go rozwiązałem. wlazłem pod samochód, odkręciłem taką osłonę termiczną pierwszą od strony silnika, nie dało jej się wyjąć, więc ją przesunąłem maksymalnie ku tyłowi, wtedy można było zobaczyć tą rurkę z której powinny cieknąć skropliny. jest ona zatkana taką gumową zapadką, która pewnie powinna się otwierać jak jest woda, niestety słabo to działa. odchyliłem ręką zapadkę, wylało się koło 1-2 litrów wody, żeby na przyszłość problemu nie było to urwałem ten kawałek gumy i teraz już nic nie stoi na drodze wody ze skraplacza klimy ;-) od środka samochodu uważam za bezsensowne przetykanie tej rury, bo ona zatyka się właśnie na samym końcu (pod samochodem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki zdjętemu odpływowi zrobiło się miejsce na opuszczenie wanienki

A jak zdjąć to wygłuszenie, które jest pod wanienką? (tak, żeby go nie zniszczyć - w miarę możliwości oczywiście :D) Próbowałem ostatnio opuścić wanienkę, żeby ją wyszyścić ale poza gumą odpływu wydaje mi się, że opuszczenie wanienki będzie blokować właśnie to wygłuszenie (na Twoich zdjęciach nie ma tego wygłuszenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja dzisiaj wyczyściłem sobie ten odpływa gdyż mi tez zalewało dywaniki a jadę jutro do polski, to jazda bez klimy nie wchodziła w grę, I pomęczyłem się trochę z tym, pokaleczyłem sobie ręce, ale dla chcącego nic trudnego, Ja Odpływ wyczyściłem od wewnątrz auta ponieważ nie mam kanału, robiłem to na poboczu drogi, zdjąłem po obu stronach te zaślepi i odkręciłem z lewej strony 2 śrubki od wanienki palcami kręcąc torksem i trochę grzechotka- strasznie mało miejsca ale dałem rade, i niechcący złamałem ten zatrzask wanienki zaraz pomiędzy śrubkami ale to nie problem chyba. potem chciałem ja wyciągnąć ale nie było tak łatwo ja mi się wydawało, użyłem trochę więcej siły podważyłem śrubokrętem i wyszła trochę się nadłamał ten bolec co jest od strony pasażera- te od wanienki są dwa plastykowe, ja już wyciągnąłem wanienkę to spokojnie można było wsadzić coś żeby to przepchać, ja użyłem kawałek wężyka od pompki roweru, ale postanowiłem ten gumowy odpływ cały wyciągnąć, i wyciągnąłem bez problemu tez urwałem ten kawałek gumy bo według mnie blokował cały odpływ po oderwaniu wsadzeniu gumy z powrotem, czas na wsadzenie wanienki tez nie było lekko bo mi się wanienka o gumę ta haczyła ale musiałem od strony pasażera poprawić ja śrubokrętem na swoje miejsce i w nocy wlazła do końca ta wanienka poskręcałem wszystko do kupy i jutro zobaczymy czy cos cieknie, jak za jadę do domu to będę suszył te gąbki.

 

dzięki za informacje w tym temacie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Właśnie dziś odetkałem odpływ skroplin w mojej megi, oczywiście po lekturze tego dość obszernego tematu.

Wyciągnąłem również całe wygłuszenie(piankę)ze strony pasażera, ale u mnie jest jeszcze mokro z tyłu.

Jednak nie mogę sobie poradzic z wyciągnięciem tej pianki ze względu na plastiki w które wpinane są siedziska tylnej kanapy, czy ktoś z Was wyciągał już te plastiki z blachy,z moim szczęściem i bez wskazówek mogę je połamać <zolta> , najprościej oczywiście byłoby naciąć wykładzinę i piankę ale nie chciałbym tego robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

po przeczytaniu wszystkich postów i rad wczorajsze popołudnie poświeciłem na czyszczenie odpływu, gdyz podobnie jak wam, odpływ się zatkał i zalało mi schowek pasażera.

Ja zrobiłem to bez kanału, podobnie jak ktoś tam pisał wczesniej - ściągnąłem dolne obudowy po lewej i prawej stronie. od strony kierowcy 2 wkrety torx do wanienki odkreciłem, nastepnie wyciagnąłem wanienke.....i nie jest to proste, trzeba sie nameczyc od razu mówię !!! chciałem to zrobić nie ruszając wygłuszenia...ale niestety...zabrakło mi cierpliwości i wygłuszenie wyciągnęłem. po wyciągnieciu wanienki wyciągnąłem ten gumowy spust czy jak to nazwać.....zobaczcie na foto...calutkie zapchane....wanienka w srodku też...pełno igiełek z drzew.

nastepnie wszystko umyłem, ociąłem ta malutką zaślepkę na końcu tej gumy i poskładałem....testów jeszcze nie robiłem bo skończyłem wieczorem i juz nie miałem na to sił i chęci...

moja rada....lepiej się pofatygować i wykręcić wanienkę, bo skoro odpływ jest zatkany to w waniene tez będzie sporo syfu !!

post-57287-0-47601900-1375165399_thumb.jpg

post-57287-0-98204000-1375165405_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ona zatkana taką gumową zapadką, która pewnie powinna się otwierać jak jest woda, niestety słabo to działa. odchyliłem ręką zapadkę, wylało się koło 1-2 litrów wody, żeby na przyszłość problemu nie było to urwałem ten kawałek gumy i teraz już nic nie stoi na drodze wody ze skraplacza klimy ;-)

Ja także pozbyłem się tego kawałka gumy i problem zniknął, a przynajmniej nie pojawił się od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziś to robiłem. megsne scenic 98r. u mnie jest rura gumowa z prawej strony koło tunelu nad wachaczem z zaślepką (klapką) nie sposób w kanale tego nie zauważyć. idziecie wzrokiem po karoserii do grodzi. widać jak na dłoni. nic nie trzeba demontować.jest widoczna zaczepiona do karoserii.mam auto z holandii. jak ktoś się wczołga to też zauważy. często jak ktoś coś robi przy aucie to ją podnosi i zagina ,żeby nie przeszkadzała i zapomina.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach ;)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :D

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :) :)

Forum to nie GG :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich jako, że jest to mój pierwszy post na forum :D Pozwolę sobię dodać kilka uwag w temacie gdyż pół godziny temu przerabiałem go na Megance mojej dziewczyny (Megane II HB 1.5 DCi). Od jakiegoś czasu pojawiło się kropelkowanie wody na wykładzinie pasażera, więc zacząłem drążyć temat i trafiłem tutaj. Przeczytałem Wasze posty i po całej akcji mam kilka spostrzeżeń dla tych, którzy staną przed podobnym problemem, a prędzej czy później nastąpi to na pewno. Przygotujcie się na krótkie poszukiwania pod autem, gdyż to coś z czego lecą skropliny nie jest ani trochę widoczne. Żeby się do tego spustu dostać musicie naprawde mocno odgiąć prawą stronę aluminiowego tunelu idącego nad rurą wydechową, odgięcie należy wykonać gdzieś na wysokości filtra PP w kabinie czyli na wysokości okolic konsoli środkowej. Ważne - nie szukajcie wystającej rurki czy węża tak jak to ktoś opisał na forum, w rzeczywistości jest to "dziubek" wystający z poszycia tunelu tuż nad aluminiowym wygłuszeniem, wystaje zaledwie na jakieś 3cm i jest w kształcie skróconej litery L. Na forum pojawił się też wątek "klapki" tego dziubka czyli osłony spustu od zewnątrz. Osobiście uważam że to włąśnie klapka jest winowajcą zapychania się spływu, bo sam spływ jest dosyć dużej średnicy i powinien puszczać zanieczyszczenia. Problem w tym, że klapka je blokuje i w końcu syfy nawarstwiając się zapychają układ. Zerwałem ją bez najmniejszych obaw, że coś tam z zewnątrz "wleci". Nie jest to fizycznie możliwe bo dziubek jest całkowicie osłonięty aluminiowym tunelem. Do udrożnienia dziubka polecam bujnie wygięty drucik, najlepiej zrobić z niego spiralkę o średnicy około 0,5 cm, tak żeby przy jego cofaniu możliwie zbierał zanieczyszczenia. U mnie było tego naprawdę dużo, podejrzewam, że u Was będzie podobnie. To chyba wszystko, życzę powodzenia, akcja jak najbardziej do samodzielnego przeprowadzenia, oczywiście z kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!