Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grandtour 1.5 dci - jak dbać?


bazi22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie dotarła do mnie moja Megane II Grandtour z silnikiem 1.5 dci 105KM , 2006, 105kkm. W związku z tym pytania:

1. Co wymienić na początek poza rozrządem, olejem z filtrem, filtrem paliwa, powietrza?

2. Jaki olej lać - Castrol Edge 5W40 będzie dobry?

3. Olej wymieniać co 15kkm czy częściej?

4. Jak często sprawdzać wtryskiwacze na komputerze czy nie leją?

5. Dodawać jakieś dodatki do ON (tankować będę na Shellu, BP lub STATOILu)? Jeśli tak?

6. Jakieś inne zalecenia odnośnie eksploatacji? (Nie wkręcać turbiny po uruchomieniu i dać jej się uspokoić po zatrzymaniu to wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu <ok>

 

1. Wymieniłeś najważniejsze rzeczy + przegląd klimy

2. Wystarczy polecany przez Reno ELF 5W40 Excellium

3. Nie ma potrzeby częściej (chyba że katujesz auto), a można zmieniać nawet co 20k

4. Wcale

5. Nie, wystarczy tankować paliwo typu np. BP Ultimate

6. Jest na forum temat jak jeździć dieslem

 

Pochwal się jakimiś zdjęciami w odpowiednim dziale :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - no cóż nie cieszyłem się długo, bo bratu skasowali samochód, a że potrzebuje do pracy to mu odsprzedałem.

 

Teraz zastanawiam się nad ściągnięciem kolejnej z mojego sprawdzonego źródła i chodzi po głowie mi 1.9 dci, bo ten 1.5 był trochę słaby przy ciągnięciu przyczepy. Tylko czy te 1.9 nie są dużo bardziej awaryjne? Coś tam słyszałem ale panewkach - jak się będzie dbało o silnik (paliwo, oleje, filtry) to jest duże prawdopodobieństwo usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę 1,9 dCi od jakiekoś czasu, obecny przebieg 155 tys km z czego ja przejechałem 20 tys, nic złego się nie dzieje z silnikiem, 2 razy badany Clipem - zadnych błedów, -25st. C tej zimy i palił za dotknięciem. Olej Shell Hellix Ultra Extra 5W30W zmieniany co 15 tys. Na trasie czy pusty czy na maxa załadowany dla silnika nie ma róznicy, podejrzewam że z 1,5 tak by nie było. Po analizie forum mozna dojśc do wniosku, że lepszą opinią cieszą sie silniki 1,9. Osobiście go polecam.

Sebastian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz dbał czyli wymieniał olej co 15 tyś a nie co 30 :roll: , nie pałował zimnego silnika, po ostrej jeździe wychładzał turbinkę, nie męczył silnika pełnym gazem od 1200obr/min, lał dobre paliwko to będzie służył długo, natomiast jak ktoś nie umie jeździć t.dieslem to go zajedzie w 10 tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 przed liftingiem miały problem z wtryskami i pompą, jak zmienili osprzęt na Siemensa to podobno się poprawiło. Generalnie jak się regularnie sprawdza i dba o silnik to będzie on (1.5) długo służył.

 

W 1.9 są niestety te obracające się panewki - tego nie da się raczej skontrolować czy wykryć przed awarią. A jak się już obróci to silnik do remontu. Dlatego dla siebie ściągałem 1.5 - tam psuje się to, co można kontrolować.

 

Zobaczę jak bratu się będzie jeździło - umowę byśmy podpisywali po świętach bo musiał jechać za granicę i nie było czasu na formalności. - zawsze może wrócić do mnie 1.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ileż tych silników z tymi obróconymi panewkami masz :roll: jak ktoś zmienia olej co 30 tyś to nie dziwota, że się panewki obracają... uszkodzenia pompy i wtrysków też nie wykryjesz bo zazwyczaj to się wykrywa już po fakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro co tyle renault zaleca zmieniać to chyba wiedza co mówią a tak dla przykładu kolega mój ma pasata 2.0tdi i na wymianę oleju serwis go zaprasza co 50tys :shock: bo niby maja takie jakieś oleje a co tych awarii w renault to zdążają się one jak w każdej innej marce nie ważne czy to audi czy mercedes ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w takie rzeczy jak zmiana oleju co 50 tyś nie wierze... zresztą VW nie popisał się tym silnikiem 2.0 TDI...

http://vwszrot.pl/

wszędzie zdarzają się wpadki, w 1.5 lecą wtryski w 1.9 turbiny, w 1.6 cewki, w silnikach mazdy pękają głowice, w bmw siadają turbiny, tak można wymieniać i wymieniać... niestety prawda jest taka, że dzisiejsze diesle są o wiele bardziej podatne na awarie aniżeli benzyniaki czy diesle z przed 10, 20 lat, z drugiej strony jest to po części pewnie celowy zabieg, producenci zaczeli robić samochody na max 200 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tych awarii w renault to zdążają się one jak w każdej innej marce nie ważne czy to audi czy mercedes ;-)

 

pomijając już sensowność porównywania renault do audi (lubię renault, no ale nie oszukujmy się... ;-) ) faktem jest, że jedne i drugie się psują, ale faktem jest też, że istnieją jednostki bardziej i mniej udane.

 

Skoro pracownik aso, który ma do czynienia z kilkoma sztukami dziennie, od x lat, mówi, że 1.9 jest ok, a 1.5 nie chciałby za darmo, to fakt, że ktośtam ma 1.9 i obróciły się panewki, a ktoś inny ma 1.5 i się jeszcze nie zepsuło, wiele tu nie zmienia. Kolega pyta o statystykę, a ona w tym przypadku nie jest po stronie 1.5dci.

 

To samo zresztą słyszałam w innym serwisie, nie-renówkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nati_, tez lubię renault i ja nie porównuje do audi czy innych marek a nowe modele renault wcale tak nie ustępują innym markom i wiesz jak ktoś mówi ze renault to złom to dla mnie jest śmiesznym bo jak dobrze poszukać na necie to tylko renault i vw najmniej stracili na kryzysie i najbardziej udoskonalają swoje modele i silniki no i popatrz jak się zachowują w F1 czołowe zespoły red bull i renault są w czołówce to świadczy chyba o czymś ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!