borszysz Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam Z 2 problemami piszę dotyczącymi Meganki drugiej generacji, 1.9 dci 120km rocznik 2005. Pierwszy nowszy: Dzisiaj samochód zaczął mi dziwnie głośno klekotać, coś jakby wsadzić kij pomiędzy szprychy w rowerze taki dźwięk. Na niskich obrotach wolniej, jak wchodzi na obroty to szybciej. Tak jakby coś z rozrządem było, ale nie mam pojęcia co. Po świętach oddam od razu auto do warsztatu, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej wcześniej o co chodzi. Znajomy mówi coś o przegubie, mi to raczej na rozrząd wygląda, gdyż ma to ewidentny związek z obrotami. I drugi problem- turbina Mianowicie meganka często w trakcie jazdy wyłącza się jej turbina, auto traci kompletnie moc, dochodzi na każdym biegu do 2-3 tys obrotów i dalej ani rusz. Swieci się kontrolka STOP i po ponownym uruchomieniu silnika gaśnie. I dzieje się tak różnie, czasem gdy mocniej dodam gazu, gwałtowniej przyspieszę, a czasem zupełnie na prostej przy najdrobniejszym ruchu pedałem gazu. Nie mam kompletnie pojęcia co to może być, a drażniące jest to bardzo. Pozdrawiam borys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opielowski Napisano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Jeśli chodzi o problem pierwszy... to trudno powiedzieć co to może być. Trzeba by było to słyszeć... A jeśli chodzi o problem drugi... to być może to nie jest turbina, tylko zawiesza się zawór recyrkulacji spalin egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borszysz Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Nie wiem jak dokładniej Ci ten dźwięk opisać, ale brzmi to jak nie wiem, kręcenie kołem fortuny, jakby był jakiś element w kole który w jednym miejscu haczy i stąd ten dźwięk. Natomiast ten zawór EGR, to co byś doradzał? Zaślepić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Natomiast ten zawór EGR, to co byś doradzał? Zaślepić? Poczytać na forum bo jest tego dużo. Na początek może wystarczy wyczyszczenie. kręcenie kołem fortuny U mnie odpięła się spinka od nadkola i tez było koło fortuny. Czy to słychać w czasie jazdy czy na postoju przy dodawaniu gazu? Może jakaś rolka przy pasku akcesoriów albo coś się tam dostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borszysz Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Co do EGR, właśnie czytałem sporo postów na ten temat dzisiaj i stąd moje pytanie- zaślepić czy czyścić. A klekotanie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, stało sie to nagle wczoraj w trakcie jazdy i dalej tak klekoce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opielowski Napisano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Zapraszam do Sosnowca, obsłucham autko, może akurat znajdziemy przyczyne. Przy zaworze egr chętnię pomoge, przerabiałem ten temat w Scenicu II. Ja mam zaślepiony i jest po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borszysz Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2010 Szczerze powiedziawszy boje się to auto odpalać, żeby nie padło w trakcie jazdy na amen... [ Dodano: 2010-04-15, 13:02 ] Mam podejrzenie pęknięcia wału korbowego w mojej megance. Czy jest szansa wymiany tej części plus paru innych ewentualnie, czy trzeba wymieniać cały silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rademeness Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Witam, co do problemu nr 2 z turbiną, to miałem identycznie - komputer szaleje i wyłącza turbinę co chwila, aż w końcu przechodzi w tryb awaryjny. Już mi pewni mechanicy kazali pół auta wymieniać, aż jeden mądry koleś mi doradził by zwyczajnie poczyścić wtyczki z czujników. Dokładnie 2 są w tym wypadku kluczowe: tzw "przepływka" (zaraz za filtrem powietrza) i drugi czujnik ciśnienia w kolektorze (taki mały bosch zaraz z przodu na plastikowej rurze prowadzącej do intercoolera). Pomogło czyszczenie wtyczek benzyną i psiknięcie sprayem do styków - od tamtej pory, czyli jakieś 8 miesięcy, spokój. Może i tobie pomoże. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek708 Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 komputer szaleje i wyłącza turbinę co chwilakomputer nie ma możliwości wylączenia turbiny.To osprzęt tak jak pisałeś (przepływka,czujnik ciśnienia) był zepsuty.Turbina na pewno chodziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rademeness Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 To był skrót myślowy. Pisząc, że "komputer wyłącza turbinę" nie miałem na myśli, że nagle przestała się kręcić - to chyba oczywiste. Pisząc "benzyna" miałem na myśli benzynę ekstrakcyjną - na wypadek gdyby i w tym zdaniu przeszkadzał Ci mój brak precyzji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LakiLuk Napisano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2010 borszysz, Borszysz, czy już wiesz co jest z tym klekotaniem? Jestem ciekawy bo mam podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borszysz Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Siema, tak wiem- miałem pęknięty wał korbowy. Musiała być jakaś wada materiału, czy coś w ten deseń. Do wymiany cały blok silnika. Wymieniliśmy i jeździ. Dalej został problem z tą nieszczęsną turbiną, ale jutro jestem umówiony u mechanika i przeczyszczę ten czujnik ciśnienia, przepływkę i dla picu egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYLWEK_j1 Napisano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 jeśli chodzi o pierwszy temat to mam Scenica 1,9dci w w lutym usłyszałem takie stuki w silniku też myślałem że to rozrząd lecz po rozebraniu silnika okazało się że na jednym korbowodzie od strony wału panewki zaszły na siebie w związku z czym tłok mia luzy góra dół około 0,5 cm. cylindry i tłok ok. lecz wał, panewki i korbowód mam nowe ( no ... z innego autka, bo nowy wał to wydatek 5000zł) . mój błąd polegał na tym że jak usłyszałem te stuki to nie wyłączyłem silnika tylko jeździłem i to pogorszyło sprawę. co do drugiego tematu to Ci nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borszysz Napisano 27 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Już sprawę naprawiliśmy w kwietniu, tylko nie miałem czasu odpisać Pęknięty wał korbowy- wymiana silnika. A turbina- padł jakiś czujnik, ale żaden z tych które podpowiadali ludzie w sieci. Generalnie mała pierdułka, a szukania masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trocki Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Zapewne czujnik doładowania turbiny. Z tym wałem bym nie zgadł :) Współczuję z silnikiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.