Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Megi kopci i bierze olej.


Wich3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nie wiem co już robić ze swoją megi.

Problemy:

-dymi przy odpalaniu (na niebiesko) nie zawsze ale jednak i podczas jazdy lecz kiedy się rozgrzeje przeważnie przestaje

-ubywa mi oleju i to chyba w sporych ilościach (codziennie robię nią ok. 140km)

-czasami podczas szybkiej jazdy 130-150km/h przy zmianie z 5 na 6 bieg potrafi podczas wciśnięcia sprzęgła przygazować

-w kanale doprowadzającym powietrze i w tym „wyłączniku silnika” jest trochę oleju

 

Tydzień temu wymieniłem turbinę, płynu chłodniczego nie ubywa ani grama nie ma także w nim żadnych zanieczyszczeń. Samochód jeździ normalnie ma moc . Ma może ktoś jakiś pomysł? Jak się do tego zabrać?

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich, ja też mam podobny problem ze scenikiem 1,9 dci 120km z 2003r. Bierze mi 1l na 1000km, turbine wysłałem do regeneracji we Wrocławiu i dalej olej znika, więc turbina nie jest powodem. Auto nie kopci, moc w porządku, jeździ normalnie, więc co może być powodem? Jak wyciągnę wąż z odmy to trochę kopci z niego? Proszę o jakieś porady, z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniaczy się nie sprawdza, tylko się wymienia. Trzeba do tego zdjąć pokrywę zaworów, a nawet głowicę. Może na analizatorze spalin wyjdzie skład spalin - musisz zapytać diagnostę. Rzadko się to zdarza, ale jest możliwe, że padły uszczelniacze. Może też byc błąd w sztuce przy wymienia turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki błąd w sztuce przy wymianie

turbo?

Nie ja wymieniałem, więc nie mogę odpowiadać za jakiegoś majstra :-)

A wymiana uszczelniaczy to duży koszt?

Koszt samych uszczelniaczy jest nieduży, ale trzeba zdjąć głowicę. Jak zdejmiesz głowicę to trzeba też wymienić pasek, jak już zmieniasz pasek, to warto przekalkulować czy nie zrobić całego rozrządu, jak rozrząd, to może przy okazji pompę wody, no i płyn chłodniczy :-) I to już są koszta.

Koleżance silnik wciągał litr na 1500-2000km w silniku benzynowym i były to uszczelniacze.

Mogą tęż być winne pierścienie?

Mogą, ale silnik by prawdopodobnie kopcił.

Może po prostu masz zbyt rzadki olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!