Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz hamulcowych M II ph I


Rekomendowane odpowiedzi

Qrde, okazało się, że w opakowaniu z tarczami nie ma nowych śrub do tarcz (prod. Zimmerman), a w kartonie z klockami (TRW) nie ma śrub do blokowania zacisku. Ale się wq..łem. W Agenie chcą 48zł za te cztery do tarcz. Te do zacisków są w zwykłym sklepie metalowym, nawet nierdzewne ale zaś nie mają tego niebieskiego gluta żeby się nie odkręciły. Miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosowałem stare śruby, bo były w dobrym stanie. Dokręcałem kluczem dynamometrycznym zgodnie z serwisówką. Jeśli chcesz kupować śruby w metalowym to zwróć uwagę na klasę śruby (zwykle wybita na łebku), jak się nie mylę to 10.9 czyli utwardzone, oraz żeby były zabezpieczone przed korozją, zwykle wystarczą ocynkowane. Nie kupuj zwykłych nieutwardzonych śrub bo tu nie ma żartów. Nie jestem też pewien jaką klasą 'wytrzymałości' mają śruby nierdzewne A2, nie wiem czy czasem nie niższą niż 10.9 - poszukaj w internecie, ale wydaje mi się że A2 są w okolicach 8.8 czyli za słabe. Zawsze dla spokoju ducha możesz odżałować te 50zł i kupić dedykowane w Agenie.

 

Nie wiem co rozumiesz przez 'śruby do blokowania zacisku'? Jakiego blokowania? Te do mocowania tarczy do piasty mogą być dowolne, ważne żeby łepek się chował tak jak w oryginalnych. Prawdę mówiąc to można jeździć nawet bez nich - tarcze są do piasty dociskane śrubami koła, a te małe śrubki zapobiegają spadaniu tarczy z piasty np. podczas zmiany koła.

 

Klej do śrub kupisz w każdym motoryzacyjnym, w metalowym też powinni mieć. Po prostu prosisz o klej do śrub średniej mocy (zazwyczaj niebieski). Nie kupuj czerwonego, mocnego, bo potem nie odkręcisz śrub bez palnika. Kup też sobie smar do układów hamulcowych, np. ATE Plastilube - też powinien być w motoryzacyjnym - smarujesz miejsce styku klocków z jarzmem i z zaciskiem.

Edytowane przez gandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę by z tarczami ktokolwiek dawał nowe śruby do tarcz? Tak ogólnie to nie słyszałem o śrubach do tarcz. Zależnie od rozwiazania są 2 lub jedna mikra śrubka przytrzymujaca tarczę na piaście i to wsio, śruba ta powinna mieć odpowiednie.... nic musi pasować do gwintu i łeb musi pasować do podtoczenia w tarczy to wsio. Tarczę na miejscu trzymają...... piasta i śruby kół. Śruby do zacisków nie wymienia się chyba że urwiesz zgubisz. Wykręcasz czyścisz wkręcasz. Ten niebieski klej fajna sprawa tylko po co? Przykleisz śrubę to przy kolejnej wymianie będziesz pisał gdzie mozna kupić gwintowniki takie tycie lub jak wyciągnąć urwaną śrubę . Smar do prowadnic zacisków jak najbardziej. I smar miedzinay dla przykładu do śrub. To tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez "śrubę do blokowania zacisków" rozumiem tą, którą trzeba wykręcić kluczem 13 aby otworzyć zacisk w celu wyjęcia klocków hamulcowych z ich miejsca pracy (jest to śruba M8x22). Postanowiłem, że zastosuję stare ponieważ są we w miarę dobrym stanie.

Natomiast śruby stożkowe T40 do mocowania tarcz (to te po 12zł/szt) muszę wymienić bo stare są bardzo skorodowane i gniazdo na klucz typu torx raczej nie wytrzyma kolejnych kilku lat (o ile w ogóle dam radę je wykręcić nie niszcząc ich). Podjadę do "metalowego" ale obawiam się, że nie dostane takich śrubek, na imbus to może prędzej ale nie mam dobrych wspomnień ze skorodowanymi imbusami i przy następnej wymianie może być problem.

Co do smaru to kupiłem Carlube "coś tam" - smar miedziany, pacnę trochę na prowadnice i "plecy" klocków i będzie git.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno to wiesz ale dla pewności napisze iz dobrze jest do tych śrub mieć młotek, wkładasz klucz ( dobre sa takie na zasadzie srubokręta) i pierdut młotkiem. Powinny po takim zabiegu odkręcić się bez problemu no chyba że były przyklejone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar miedziany nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem do smarowania prowadnic klocków. Dobry jest do zabezpieczania śrub przed zapieczeniem, ale tu jego zastosowania się kończą. Polecam lekturkę na temat smarów w układzie hamulcowym: http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf

 

Klej do gwintów jest zalecany przez producenta, wystarczy zajrzeć do serwisówki. Gdybyś kiedyś używał to nie pisałbyś głupot o tym że potem śrub nie odkręcisz, o gwintowaniu, urywaniu śrub itd. Klej do śrub zapobiega samoczynnemu odkręcaniu śrub pod wpływem wibracji, a dodatkowo zabezpiecza w pewnym stopniu gwint przed korozją ponieważ wypełnia szczeliny pomiędzy zwojami gwintu - brak powietrza - brak korozji. Paradoksalnie dzięki temu po latach można łatwiej odkręcić śrubę niż taką wkręconą na sucho. A gdyby był jakikolwiek problem wystarczy lekko podgrzać palnikiem, powyżej pewnej temperatury kleje puszczają. Klej niebieski na pewno nie spowoduje braku możliwości odkręcania śrub, wystarczy dokręcić je z odpowiednim (również zalecanym w serwisówce) momentem - klucz dynamometryczny się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam rozmiarów tych gwintów. Ja nie miałem problemów z odkręceniem tych śrubek, próbowałeś już? Podlej jakimś penetratorem, ostukaj młotkiem jak kolega wyżej radzi, podgrzej palnikiem - powinny puścić, chyba że jakiś kowal a nie mechanik je dokręcał. Dużo istotniejsze są momenty dla śrub mocujących zacisk do jarzma i jarzmo do zwrotnicy, z pamięci nie podam - poszukaj sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebne larmo zrobiłem z tymi śrubami. Polazłem pod blok obadać co i jak tak dokładniej i śruby się odkręciły i po obmyciu z syfu nawet nieźle wyglądają tak więc wykorzystam je ponownie. Kurde trzeba się w końcu brać za tą robotę a pogoda taka niepewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświerzę troszkę temat... ma ktoś wymiary tych dwóch śrub co trzymaja tarcze żeby się nie ruszała? Chodzi mi o te stożkowe na torxa (chyba T40). Niestety u mnie te śruby są nie do ruszenia, chyba będę musiał je rozwiercić...

 

Znalazłem u nas na forum, że to chyba taka śruba: M8x1,25, długość=17mm, łeb stożkowy o średnicy=16mm

Chyba było przy Megane I ale wydaje mi się, że to to samo.

Ciężko coś takiego dostać (Serwis Renault liczy sobie 11,50zł za sztukę) ale chyba mogę ją zastąpić DIN 7991 Łeb stożkowy na imbus M8x20 ocynk

 

Po ciężkich walkach... POSZŁO !!! Wystarczy śruba o dł.16mm - to tak dla potomnych <_<

 

...

 

Tak jeszcze podpytam:

Po wymianie klocków i tarcz wszystko fajnie, ale zauważyłem, że czasami na początku hamowania pojawia się taki jakby lekki stuk, tak jakby coś przeskoczyło. Zdaża się raz a potem już jest ok. I potem znowu przy którymś hamowaniu to samo...

Co może być powodem?

Edytowane przez pianim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Czeka mnie wymiana tarcz tył w Megane II 3 drzwi, tarcze i klocki kupiłem lecz interesuje mnie czy mogę dokręcić tarczę do oporu bez klucza dynamometrycznego 280Nm czy nie przekręcę tej śruby

i mniej więcej jakiej użyć przedłużki 1m czy 1/2m długości oraz jaki nacisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYszor-ta srubka do tarcz to jest bardziej dla picu... Ona jest tylko po to aby ci sie latwiej zakladalo kolo. Teorytycznie nie musza byc wcale przykrecone tymi srubami na torx. I tak tarcze razem z kolem przykrecasz srubami od kol do piasty.... Wiec jak juz masz srubki olej tym bardziej kwestie niebieskiego kleju. Lepiej posmaruj smarem miedziowym zebys kiedys mogl latwiej odkrecic.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, tarcze na tył już zakupione. Nurtuje mnie pytanie, czy potrzebuję ściągacz, żeby zdjąć starą tarczę? Czy może samymi rękami sobie poradzę. Nie chcę zaczynać pracy gdy naglę się okaże że bez ściągacza się nie obejdzie. Jak to było u was? Jak duży opór stawiały stare tarcze przy ściąganiu ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!