Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz hamulcowych M II ph I


Recommended Posts

Zbieram się do wymiany tarcz i klocków w MII ph I kombi. Zastanawiam się czy poradzę sobie sam, czy konieczna będzie wizyta u mechanika.

Wymieniałem już kilkakrotnie klocki w różnych autach, nie robiłem tego jeszcze w Megance, ale po zapoznaniu się z postami, wiem, że sobie poradzę.

Nikt jednak nie opisał jednak swojej przygody z wymianą tarcz.

Będę wdzięczny za info.

Jeśli otrzymam jakieś wskazówki jak się do tego zabrać, postaram się zrobić kilka fotek z wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną "przygodą" na jaką możesz natrafić to odkręcenie samych tarcz. Może być tak że bez udarowego wkrętaka się nie obejdzie. Poza tym wystarczą normalne klucze, ale dobrej jakości. Mnie mechanik, a właściwie dwóch, wymienili z przodu w ciągu ok 30 min. Razem z założeniem nowych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniając klocki i tarcze z przodu ,natrafiłem na problem odkręcenia samych zacisków,tzn.potrzebny jest nietypowy klucz 18 nie wspomnę że musi być mocny,u mnie te śruby były zapieczone .Poza tym nic trudnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżam temat.

Musze wymienić tarcze i klocki z przodu, robiłem to ze dwa razy w Twingo i tam nawet zacisku nie trzeba było odkręcać, czy w Megi trzeba? i czy tarcza tak jak w Twingo jest przykręcona tylko jednym torxem?

Czy aby zamontować tarczę na piaście należy ją od spodu posmarować pastą miedzianą?

Sprzedawca proponuje mi tarcze firmy ABS czy ktoś coś wie na temat tej firmy? (Uprzedzając wiem, że TRW i ATE są lepsze ale są też droższe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twingo i tam nawet zacisku nie trzeba było odkręcać, czy w Megi trzeba?

Trzeba, całe jarzmo hamulca musisz zdjąć.

jest przykręcona tylko jednym torxem

Chyba dwoma

Czy aby zamontować tarczę na piaście należy ją od spodu posmarować pastą miedzianą?

Niczym nie smaruj, ale dokładnie wyczyść piastę i tarczę hamulcową. Jak źle to złożysz może się pojawić bicie przy większych prędkościach i przy hamowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przygotówkę: klucze nasadowe pożyczone, nasadka torx 40 dokupiona, pasta miedziana w drodze (zdecydowałem się lekko posmarować na styku z piastą), budowę układu sobie obejrzałem i nic skomplikowanego tam nie ma. Tarcze kupie w Agenie w Tychach, jakieś włoskie, mówią, że zakładają takie i są ok, a tańsze od TRW, klocki jeszcze nie wiem ale chyba wezmę TRW. Wymiana w przyszłym tygodniu w zależności od pogody.

Pozdrawiam

 

Enagem, a jak sprawdziłeś ewentualne bicie? tak na oko, czy jakimś sprzętem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz na stronę jakiegoś sprzedawcy (inter-cars, motointegrator itp.) szukasz tarczy do swojego auta i zazwyczaj masz podaną grubość i grubość minimalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!