Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Właściwa ilość czynnika+oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem napełnianą klimę z takiego "saturatora" na kołach.Gość po całej procedurze odssysania,oczyszczania,wytwarzania próżni,sprawdzania szczelności i co tam jeszcze-wprowadził do układu 550 g czynnika.Wiem,że ilość czynnika w Megane II to właśnie 550g.

I tu moje pytanko.Czy ta maszyna nie powinna wtłoczyć w układ trochę więcej?Przecież prócz czynnika jest tam też olej.A może ten sprzęt wykazuje tylko ilość wtłoczonego czynnika,a olej dodawany jest z pominięciem licznika ilości?

Moje rozterki rozbudził ten temat:

http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-czynnik...ik+ch%B3odniczy

Zaniepokoił mnie zwłaszcz post, który pozwolę sobie przytoczyć:

 

"Masz rację do układu wchodzi ok. 700g, z tego 550g±30g gazu R134a oraz 150 cm3 oleju do uzupełnienia PAG SP10 (źródło - MeganeII schematy). Nie wiem jaką procedurę stosują spece od klimy ale mam nadzieję, że podobną?"

 

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku nie wiedzieli ile wchodzi do Megi II i nabili mi według tablicy do Megi I. Wpuścili 750g + trochę oleju, klimatyzacja działała ale pod większym obciążeniem poszło uszczelnienie kompresora (ołówka). Może to przypadek, a może nie. W każdym razie kosztowało to 550zł, więc lepiej uważać w przypadkowych warsztatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jak robią obsługę klimy to zwykle świecą po przewodach latarką UV i sprawdzają czy gdzieś nie ucieka,. Następnie wyciągnięcie czynnika i oleju, wyciągnięcie próżni nabicie ponowne 550 g czynnika + 30 g oleju + marker i ponowne świecenie latarką UV

Całość trwa jakąś godzinę z czego 40-45 min trwa operacja wymiany czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabicie ponowne 550 g czynnika + 30 g oleju

 

Tak też mi zrobili.Żadnych wycieków, klima sprawna,ale nie o to mi biega.

Nabicie 550 g czynnika+ 30 g oleju=580 g

Mnie załadowano 550 g.Czy zatem nie zamało o 30 g?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni dać Ci wydruk z urządzenia tam masz wszystko napisane. Jeżeli nie znajdziesz na wydruku ilości oleju oznaczałoby to, ze nie dali Ci oleju.

Najlepiej podjedź i zapytaj w warsztacie, który Ci to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojazdy Typ silnika (cecha szczególna) Pojemność układu klimatyzacji(g)

 

MEGANE

Wszystkie silniki (sprężarka SD7V16) 780 ± 35

Wszystkie silniki (oprócz sprężarki SD7V16) 750 ± 35

K4M / K4J (oprócz sprężarki SD7V16) 700 ± 35

MEGANE II Wszystkie silniki 550 ± 35

SCENIC

K4M/K4J/F4R/F9Q (kierownica z lewej strony) 680 ± 35

F4R (Meksyk) 750 ± 35

K4M/K4J/F4R/F9Q (kierownica z prawej strony) 780 ± 35

SCENIC II Wszystkie silniki 550 ± 35

 

Sprężarki z osprzętem, typy i całkowite ilości oleju:

Silnik Sprężarka Typ oleju Całkowita ilość oleju w układzie (w ml lub cm3)

 

MEGANE

SCENIC oprócz modelu

SCENIC DELPHI 6CVC135 PAG SP 10 150

SCENIC DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220

F3R SANDEN SD7V16 PAG SP 10 135

F4P / F4R / F5R DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220

F8Q/F9Q DELPHI V5 PLANETELF PAG 488 220

MEGANE II Wszystkie typy SANDEN SD6V12 PAG SP 10 135

SCENIC II Wszystkie typy DELPHI 6CVC135 PAG SP 10 150

 

Temperatury:

Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów

15°C - między 4°C a 8°C

20°C - między 6°C a 10°C

25°C - 8°C i 13°C

30°C - 12°C i 16°C

35°C - 17°C i 20°C

40°C - 21°C i 25°C

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghostman, Nie mieszaj jak nie wiesz.

Czynnik i olej podaje się do układu klimatyzacji jednocześnie. Nie ma innej "dziury" w którą wlewa się olej. Olej w układzie klimatyzacji dwie funkcje; uszczelniającą i smarującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rbit - ta temperatura przy jakich nastawach pracy klimatyzacji jest mierzona?

Prędkość nawiewu?

Kierunek nawiewu?

Temperatura na nastawniku klimatyzacji?

Bieg jałowy silnika?

(pytam w celach porównawczych)

Bo tak mi się właśnie wydaje, że teraz, gdy w cieniu jest ok.31 (wskazanie termometru w samochodzie) i gdy stoję na skrzyżowaniu, a temp. jest ustawiona na 20 st. C, to z nawiewu wcale taki "mróz nie leci" a przy ustawieniu na 15 st. C też jakiejś szałowej różnicy w chłodzeniu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie można uznać ,że jest dobrze jeśli temp. powietrza z nawiewów wynosi poniżej 10C. Jeśli będzie 5 -6C to bardzo dobrze, ale jeśli już 3C to źle. Ogólnie co do spraw technicznych tego pomiaru ,można go wykonać poprzez zamknięcie wszystkich bocznych nawiewów oprócz środkowego, do niego też władamy termometr i ustawiamy pokrętłem nawiew na kabinę. Prędkość nawiewu najlepiej wybrać pośrednią. Obroty silnika 1500-2000obr/min., ale po krótkim czasie można przejść do jałowych. W największe upały klimatyzacje mogą nie wydalać pomimo iż pracują poprawnie to niekiedy potrzeba dłuższego czasu aby skutecznie schłodzić kabinę. Krótki przejazd z domu do pracy tego nie gwarantuje. Zależy to też od konkretnego typu klimatyzacji i auta, mój kolega ma stare Volvo z którego nawiewów leci dosłownie szron choć od 5 lat nic nie robił z klimatyzacją. W mojej Megance po 4 -latach ubytek czynnika wynosił tylko 70g i to pomimo nieszczelnego zaworka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...

Zauważyłem, że w czasie normalnej jazdy, gdy silnik pracuje w zakresie 2-3 tys RPM, a co za tym idzie wyższe obroty samego kompresora to temperatura "wichru świeżości" z kratek nawiewu jest dużo niższa (subiektywne odczucie ręką), niż w czasie tylko postoju.

Podobnie jak mówisz, w porównaniu ze służbową Skodą Octavią (sic!), to Megi II ma trochę bardziej "dychawiczne" chłodzenie, tam gdy w półautomatycznej klimie ustawię minimum (18st. C) to aż kłóje w dłonie mrozem po przyłożeniu do kratek - nawet w upalne dni.

A tak przy okazji - sam właśnie wymieniłem czynnik i dodali oleju w jednym punkcie w Bydgoszczy. Co ciekawe, kompresor przycichł.

Zaaplikowali 550g czynnika R134a + olej (nie pytałem ile dokładnie).

Co natomiast sądzicie i ozonowaniu odkażającym? Pomaga to? Zafundowałem sobie też tą usługę ;)

Pomijając, że trzeba regularnie filtr kabinowy zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe odgrzybianie i czyszczenie klimatyzacji można by wykonać tylko rozbierając cały układ przepływu powietrza do kabiny i dezynfekując go np. spirytusem lub spitadernem. A czy ktoś słyszał o takim sposobie? Otóż nie, bo jest to praktycznie niewykonalne. Druga sprawa, że zapach po takiej usłudze pozostawiał by wiele do życzenia. Dlatego zarabia się na np. ozonowaniu. Znam przypadki ,że goście od klimy wtryskiwali do kratek najtańszy, zapachowy nabłyszczacz do tapicerki za 5zł z marketu, a po 10 min. kasowali za to 60zł., klient przychodził wszystko super pachnie, zachwycony, malina, bulił kaskę za taką ściemę. Jeśli już się na coś takiego decydujemy to lepiej samemu zakupić jakiś preparat i własnoręcznie przeprowadzić dezynfekcję, tym bardziej ,że jest to dość proste , a na każdym preparacie jest instrukcja postępowania. Tym sposobem można zaoszczędzić co najmniej na przysłowiową dobrą flaszkę :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

W instrukcji jest napisane "przy napełnianiu układu należy koniecznie wlać taką samą ilość oleju, jaka została z niego usunięta przy opróżnianiu"

U mnie akurat było to 7 ml. Operacja wykonana kombajnem ASC 2500. Gazu weszło 550 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!