Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z EGR 2.0 dci - ułamana zębatka


teddy81

Recommended Posts

Witam,

 

Zakładam nowy wątek ponieważ długo szukałem i nie znalazłem czegoś podobnego na forum.

 

Mam dość nietypowy problem. Mianowicie jeszcze w zimie zaświeciły mi się kontrolki "silnik" + "serwis" oraz komunikat "sprawdź układ wydechowy". Jestem niemal pewien, że silnik nie stracił nic ze swojej dynamiki. Autko ma przejechane ok. 50000 km. Po podpięciu do kompa okazało się, że jest to usterka EGR. Po lekturze wielu postów na forach postanowiłem sam odkręcić i wyczyścić zawór.

 

W moim silniku zawór jest pomiędzy chłodnicą a silnikiem, więc dostęp teoretycznie prosty, ale okazało się, że żeby w miarę wygodnie operować narzędziami trzeba odkręcić tą plastikową ramę (wzmocnienie), do której przyczepiony jest zderzak i reflektory u góry (40 minut zabawy i kupę wykręconych śrub oraz kołków). W końcu odkręciłem śruby, wyjąłem zawór, a tam... czysto, zero sadzy! Nawiasem mówiąc mój EGR wygląda zupełnie inaczej niż w silnikach 1.9 dci. [RYS. 1]. Co się okazało? Że moja cała praca, polegająca na zdemontowaniu połowy przedniej części samochodu była niepotrzebna.

 

Z ciekawości odkręciłem jeszcze plastikowe wieczko modułu (silniczka) regulującego przepustowość zaworu [RYS. 2], oczom moim ukazały się zębatki. Po zdjęciu górnej zębatki, pod spodem znajdowała się zębatka osadzona na mocnej sprężynie, która odpowiada za ruch przepustnicy. Brakowało w niej 3 ząbków [RYS. 3], przez co nie była w stanie "zaskoczyć" o drugą zębatkę. To wszystko spowodowało, że cały system po prostu przestał działać zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

 

Dzisiaj, przeglądając fora zagraniczne natknąłem się na identyczny problem (pierwsze zdjęcie pochodzi z forum brytyjskiego i pokazuje zawór w silniku 2.0 dci - taki sam jak mój; zdjęcie drugie i trzecie pochodzi z forum francuskiego i jego autor miał identyczny przypadek, dlatego skorzystałem z tych fotografii)

 

Koledzy, poradźcie co w tej sytuacji robić? Przypuszczam, że samej zębatki nie uda mi się kupić. Czy jest jakiś tańszy sposób na likwidację tej drobnej lecz irytującej usterki?

A może można zaślepić? Czytałem różne opinie i zdania są podzielone.

 

pozdrawiam

 

{CB48B951-5550-4548-81B7-F30F08EB9156}.jpeg

[RYS. 1]

IMG008.jpg

[RYS. 2]

IMG007.jpg

[RYS. 3]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest potrzebny żeby silnik spełniał normy czystości spalin.

Nic poza tym. Możesz go zaślepić- pewnie już to zrobił sam/ i przez złącze diagnostyczne

wyeliminować z pracy silnika. Kilka osób tutaj tak ma. Wybierzesz tę opcję, pewnie pomogą.

I parę koni mocy przybędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Tylko pytanie w którym miejscu dokładnie. Nie znam się na tym i nie chcę podejmować takich decyzji samodzielnie, tym bardziej że ten silnik nie jest zbyt popularny wśród forumowiczów. Szczerze powiedziawszy nie jestem w stanie na 100 % stwierdzić gdzie i z której strony wlatują spaliny. No i czym zaślepić? Czy wystarczy cienka blaszka, czy może jeszcze jakaś dodatkowa uszczelka i czy nie trzeba przyblokować jakoś przepustnicy? Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś np. narysował na zdjęciu strzałkę w miejscu założenia tej zaślepki. :)

 

Regulamin :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod wątek. Mój 1,9 dCi ma taki sam moduł sterowania EGR. Tu na fotkach widac tylko sterowanie zaworem a masz może fotke samego zaworu (tego od brudnej roboty). Zastanawiam sie nad rozebraniem mojego, znalazłem zdjęcia od strszego chyba modelu z 1,9 dCi ale są one tak duże że jestem pewien że nie wejdą do mojego.

 

[ Dodano: 2010-07-06, 13:22 ]

W InterCars do mojego modelu 1.9 dCi 110/130 KM (rok 2006) mają take ERG:

 

P.S. Czy ten podłuzny wchodzi do tego modułu z fotki na dole? Czy to są 2 różne rozwiązania EGR?

post-14325-1278411488_thumb.jpg

post-1-1278411488_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na zdjęciu wyżej wchodzi w kolektor wydechowy. Ja mam taki w starszym 1.9 (102KM), nie mam pewności czy w 120KM jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gorny to wydaje mi sie chodzil w silnikach ph.I a dolny ph.II, tzn. od kiedy zaczely diesle przestrzegac normy spalin Euro 4. Pytanie jest takie czy w tym dolnym jest co rozebrac zeby wyczyscic? Kots przerabial temat?

Te fotki sciagnolem z katalogu IC, silnik 1,9 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!