Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku 1.9 DCI 2004 r


Francek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej megi 1.9dci 2004r kombi pojawił się stuk w silniku mechanik powiedział ze to prawdopodobnie panewka na drugim korbowodzie. Stuk ten jest metaliczny. Samochód chodzi , odpala wszystko normalnie poza tym właśnie stukaniem.

Nie wiem co może być tego przyczyną. Poza tym znalazłem komunikat na wyświetlaczu tj.

LEERLAUF EINSTELLEN
komunikaty mam po niemiecku, i o to mi chodzi co oznacza ten komunikat? Czy ktoś miał podobny problem?

 

Proszę pomóżcie

 

W szukajce nie znalazłem tematów odnośnie problemu z panewkami opisującego jak zdiagnozować czy6 poszła panewka czy wina leży po stronie hydropopychacza czy na rozrządzie się przestawiło?

Nie wiem sam co mam myśleć.

Dodam że ten stuk pojawił się w czasie normalnej jazdy.Wzrasta on z dodaniem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne bo komunikat ten wyświetla się tylko gdy załączę prąd bez odpalania

tzn.bieg+hamulec+start

normalnie przy odpaleniu tego komunikatu nie ma

 

ciekawe ?

 

[ Dodano: 2010-05-04, 18:27 ]

poza tym podjechałem do mechanika

Czekam na diagnozę co to będzie to pukanie w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francek, o metalicznym stukaniu poczytaj tu: http://megane.com.pl/megane-ii-phi-zatarci...800-vt21260.htm

Mam nadzieję, że nie przytrafi Ci się coś podobnego.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mnie zmartwiłes. Zaczynam się bać. Meganka stoi w warsztacie ,mechanik ma rozebrac silnik i zobaczyc co sie stało. Jak mówię diagnoza na słuch przed rozebraniem była taka: panewka na drugim tłoku. Z tym że ty opisujesz przyczyne tak że samochód zgasł i nie zapalił juz u mnie natomiast silnik chodzi ale stuka cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008,powiedz mi bo napisałes że wymiana wału,panewek korbowodu itp.

Czy wał korbowy kupowałes nowy czy uzywkę zastosowałes? Bo jak sie okazuje u mnie tez poszła panewka na czwartym i czeka mnie wymiana wału panewek i napewno jednego korbowodu. Na Allegro znalazłem dwa wały uzywane po 1200zł i jeden nowy za 1500zł do silnika F9Q taki mam i nie wiem co zrobić. Jeszcze jutro wykonam, telefon do sklepu w którym moga załatwić wał bo w większości sklepów jest on nie do dostania a w serwisie zażyczyli sobie za wał 4000zł.

Po rozebraniu całego silnika zobacze czy czasami cos jeszcze nie dostało w du.....

Powiedz co sądzisz o cenach tych wałów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francek, nie kupowałem sam, i nie wiem ile kosztował. Wiem jedynie, że jest to wał nominalny z firmy w Łodzi, która zajmuje się regeneracją i naprawami wałów korbowych. Podobno jest to jedna z bardziej szanowanych firm w PL. Jeśli chcesz spróbuję się dowiedzieć co to za firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Znalazłem sobie wał korbowy nowy z nowymi panewkami.

Problem polega na tym ze wał ten pochodzi z nowego silnika scenika o oznaczeniu na silniku F9Q (tak jak u mnie) natomiast na bloku tego silnika w sceniku jest oznaczenie F8T a u mnie na bloku F9A. Sprzedający nie jest pewny czy wały w tych blokach były takie same.

Wykonałem telefon do serwisu Renault u mnie w mieście i przedstawiłem sytuację.

No i w rozmowie z kierownikiem serwisu uzyskałem zapewnienie że wały korbowe w blokach o oznaczeniach F8T i F9A sa takie same. Powiem że ucieszyłem sie ale i tak do końca nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem kupując taki wał.

Co sądzicie o tym ? Jakie jest wasze zdanie może ktos z was zna sie natego rodzaju częściach i oznaczeniach?

 

 

Prosze o radę.

 

[ Dodano: 2010-05-15, 13:44 ]

witam ponownie.

 

Meganka naprawiona. Wymieniony wał korbowy na nowy wraz z panewkami(przyczyna taka jak mówiłem obrócona panewka na czwartym tłoku).Wymieniony jeden korbowód.

Poza tym przy okazji wymiana oleju, filtra, koncentrat do chłodnicy, uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu +pompa wody.

Samochód chodzi jak nowy :)

Brak komunikatów na wyświetlaczu :)

Poza tym ode mnie "nie życzę nikomu takiej przygody"

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 lata później...

Witam napisze tak padł mi motor w mojej meganie 1.9dci 120km 2004r kupiłem drugą rozbita silnik igła jeździłem paliła na dotyk przełożyłem silnik odpaliła od strzału dalej chodziła jak pszczółka na drugi dzień ledwo wyjechałem z garażu w silniku dźwięk jak by ktoś młotem walił mechanicy mówili panewka się obróciła czy rozrząd przestawił ale jak stojąc przez noc zepsuło się i co się okazało czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej wymieniony i działa idealnie. i komputer w ASO tego nie wykazał a już chcieli kolejny silnik robić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!