Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektryczne szyby - problem !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dwóch dni jestem posiadaczem Renault Megane II rocznik 2006, 1,5 dci (85KM)...

Pojazd posiada przednie szyby elektryczne (tył ręcznie otwierane).

Na podstawie innych tematów na tym forum stwierdziłem, że u mnie nie działa domykanie szyb oraz otwieranie lub zamykanie jednym kliknięciem ( bez konieczności przytrzymywania przełącznika ). Ponadto szyba w drzwiach pasażera działa tylko wtedy kiedy uruchomiony jest silnik.

Pytanie brzmi: czy wszystko jest w porządku z tymi szybami czy ja czegoś nie zrozumiałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monmar1, nie w każdej wersji działa domykanie szyb z pilota.To samo dotyczy opuszczania i podnoszenia szyb.Masz funkcje wolne ręce?Chyba nie...dlatego nie ma domykania z pilota.

Ponadto szyba w drzwiach pasażera działa tylko wtedy kiedy uruchomiony jest silnik.
tu wydaje mi sie,że jest coś nie w porządku..powinna działac już na samym zapłonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tu nie ma zapłonu jako takiego ze względu na kartę - po włożeniu jej w czytnik nic się nie dzieje poza komunikatem do gotowości uruchomienia silnika.

Po wyłączeniu silnika szyba od strony kierowcy da się jeszcze opuszczać i domykać lecz ta od strony pasażera już nie reaguje. Natomiast po włożeniu karty ( przed jazdą ) żadna z szyb nie daje się otwierać - dopiero po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie...dlatego nie ma domykania z pilota

U mnie brak hands free, a szyby się domykają z pilota i jadą do góry po jednokrotnym podciągnięciu przycisku.

Ostatnio przerabiałem zepsuty podnośnik szyby i przy poszukiwaniu nowego okazało się, że jest kilka różnych - z zamykaniem impulsowym i bez, 2 lub 4 szyby sterowane elektrycznie, wszystko ma inne moduły.

 

Jeśli przyciski od sterowania szybami mają pięć położeń, to jest sterowanie impulsowe i blokada przed przycięciem palców, a jeśli tylko trzy położenia, to tego wszystkiego nie ma - tyle udało mi się ustalić w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w takim razie z szybą od strony pasażera - u mnie działa tylko przy odpalonym silniku ponieważ przy karcie nie ma czegoś takiego jak pozycja "zapłon" - tak ma być czy jest coś nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest cos takiego jak pozycja "zaplon", włoż karte, nie naciskaj zadnego pedalu, wrzucony bieg, i wcisnij start. Wtedy szyby powinny pracowac normalnie (przynajmniej tak jest u mnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monmar1, wszystko jest ok. Generalnie domykanie szyb działa gdy po zamknięciu samochodu z pilota naciśniesz raz jeszcze zamykanie. Poza tym w modelu gdzie jedna szyba nie ma impulsowego opuszczania i zamykania funkcja nie działa.

Po wyłaczeniu silnika, ale przed otworzeniem drzwi można jeszcze domknąć szybę kierowcy. I to też jest prawidłowe. Pozostałe szyby, jesli mają włącznik impulsowy zamykasz z pilota.

Generalnie impulsowy wyłacznik włącznik/wyłacznik traktowany jest jako opcja/bajer i w niektórych egzemplarzach nie jest montowany.

Ja mam taki włacznik we wszystkich 4 szybach i generalnie korzystam z tego tylko w swoim oknie jak muszę pobrać bilet parkingowy lub kupić Mc Donalda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jeżeli wcisnę przycisk START-STOP bez naciskania sprzęgła-hamulca to załączy mi się zapłon i wtedy szyba pasażera powinna działać pomimo tego, że silnik nie pracuje ?

 

Kombinowałem na różne sposoby i szyba pasażera nie działa gdy silnik nie chodzi.

Ponadto stwierdziłem, że przełącznik szyby od kierowcy jest 5-cio pozycyjny, a ten od pasażera tylko 3-y pozycyjny. Te przełączniki ( wszystkie trzy ) nie są podświetlane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz działanie START/STOP ;-)

 

Wniosek jest jeden, w twoim aucie na tej funkcji zaoszczędzili... ale wszystko w kwestii producenta. Do dziś nie mogę się nadziwić, że w aucie z 2006r nie ma czujnika płynu w spryskiwaczach :)

 

Czy ktoś ma w ogóle możliwość opuszczania szyb z karty? U mnie bez problemu domykają się, ale o opuszczaniu nie słyszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że kolega nie zaprogramował sobie zamykania szyb z pilota oraz impulsowego otwierania. A wystarczy podczas załączonego zapłonu lub pracującego silnika przyciski zamykania szyb tak jakbyśmy chcieli je zamknąć i przytrzymać około 5 sek. po stronie kierowcy. Potem szybki działają jak się zamyka auto z pilota po 2 krotnym przyciśnięciu przycisku zamykania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!