Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Hej

Mam typowe problemy (czasem uparcie nie zapala od pierwszego czy drugiego razu, niezależnie od temperatury silnika) i postanowiłem sprawdzić i przeczyścić czujnik położenia wału.

 

Poczytałem temat, wyposażyłem się w klucz 10, otworzyłem maskę i zdjąłem, zdaje się, tłumik szumów przed filtrem (to czarne pudło nad czujnikiem). Powinienem mieć łatwy dostęp, ale przeszkadzają mi w tym rury, o takie:

 

czujnikm.jpg

 

Czujnik znajduje się za nimi, dostęp tam jest paskudny. Szczególnie przeszkadza ta z niebieską obręczą. Nie za bardzo idzie ją odsunąć, choć na fotce może to słabo widać.

 

Ponadto, nad czujnikiem dodatkowo utrudnia dostęp to metalowe coś, w co wchodzi rura z pomarańczową obręczą i od czego widać dwie śruby 10.

 

Co można z tym zrobić i od czego są te rury? Mam wersję z klimatyzacją, jeśli to ma znaczenie.

 

Przy okazji, śrubki przy czujniku mocno trzymają, mogą być trochę zapieczone. Czy tam mogę bezpieczne popsikać jakimś WD-40?

Edytowane przez _Big_Mac_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam wyżej pisałem, żeby użyć klucza nasadowego, wygodniej się odkręca niż płaskim kluczem.

  W dniu 13.07.2011 o 16:31, _Big_Mac_ napisał(a):
Szczególnie przeszkadza ta z niebieską obręczą. Nie za bardzo idzie ją odsunąć,

J.w. i odsuwasz rurkę na ok 3-4 cm, wystarczająco, żeby włożyć klucz i odkręcić.
  W dniu 13.07.2011 o 16:31, _Big_Mac_ napisał(a):

Co można z tym zrobić i od czego są te rury?

To są rurki układu chłodzenia silnika, a właściwie rurki biegnące do nagrzewnicy w kabinie. Niech Ci czasem nie przyjdzie do głowy ich rozpinać bo narobisz sobie tylko większego bałaganu.

J.W. Klucz 10 nasadowy, rurkowy, z przedłużką na 15-20 cm.

Polecam klucz nasadowy współpracujący z małą pokrętką. Przewody odsuwasz tak, żeby założyć klucz i odkręcasz. Nie powinno być najmniejszego problemu z odkręceniem. Śrubki nie są mocna przykręcone i nie potrzeba wielkiej siły, żeby je odkręcić. Przykręcić też należy dokręcić z wyczuciem. Ja przykręcam do oporu, obie, a potem jeszcze trochę dociągam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na upartego chyba sięgnę, mam taki wkrętak z wymiennymi końcówkami i tam jest nasadka 10. Nie wiem jak to potem skręcę z powrotem :applause: Spróbuję jutro po południu jeszcze raz.

 

Dałem radę, nie było tak źle. Czujnik miał perfekcyjne 240Ohm, przeczyściłem, podłączyłem ponownie. Jeszcze nie wiem, czy problem naprawiłem, pojeżdżę więcej i zobaczymy, czy wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem identyczne objawy. Przede wszystkim denerwujący był nie odpalający silnik. Na zimnym silniku czasami jeszcze odpalał, ale wystarczyło podjechać do sklepu lub na stację benzynową, żeby później spędzić co najmniej 5-10 minut na próbach odpalenia.

Dwóch mechaników mnie odsyłało, mówiąc, że nie wiedzą co jest przyczyną (u jednego auto stało 3 dni, wypalił mi pół zbiornika paliwa i powiedział, że jak na złość za każdym razem odpalał).

Na szczęście trafiłem na to forum. Nie bawiłem się już w podłączanie do komputera, diagnostykę itp. Od razu powiedziałem, żeby wymienili mi ten czujnik i... auto zaczęło odpalać prawie na dotknięcie kluczyka! Wcześniej, nawet jeśli odpalało za pierwszym razem, to rozrusznik musiał dobrze zakręcić.

Z innych rzeczy - zniknęło gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu np. na światłach (mam założony GAZ), a silnik zaczął pracować równiej (obroty już tak nie skaczą na biegu jałowym) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem nowy na forum , również miałem problemy z odpaleniem autka jak i gaśnięciem silnika

receptą była wymiana czujnika położenia wału , o czym dowiedziałem się na forum

diagnostyka u mechanika potwierdziła fakty i po wymianie jest ok

specjalnie chciałem podziękować użytkownikowi P_r_z_e_m_o za przedstawione informacje i zaangażowanie w problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem podobny problem, woziłem się z pół roku, bo nie chciał się zepsuć na stałe. Na szczęście ostatnio odmówił współpracy na stałe (nie odpalał) i wczoraj przysiadłem aby poszukać - i tak jak w temacie. Mechanizm tej usterki jest taki, że po przekręceniu kluczyka komputer na chwilę włacza zasilanie pompy paliwa i zapłon (ok 1-2s) i następnie odcina zapłon. Po właczeniu rozrusznika powinien ponownie załaczyc zapłon i zasilanie pompy paliwa (przekaźnik H w komorze nad lewym nadkolem koło komputera, nr 234 na schemacie elektrycznym) gdy rozpozna, że wał korbowy się obraca. Przerwa w połaczeniu do czujnika skutkuje niewłaczeniem zasilania do zapłonu i pompy paliwa. Przy właczeniu rozrusznika powstaja drgania i po pewnym czasie jest szansa, że styk się odblokuje (ja tak miewałem). Ale moga być inne zjawiska - jak koledzy to opisywali typu ciepły (juz nie pali) a zimny (jak najbardziej)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam..... od kilku tygodni mam problem z megane 1.6 16v. Podczas jazdy gdy wrzucę luz obroty falują w zakresie 1200-1800 obrotów , natomiast po rozgrzaniu się obroty szybko spadają aż gaśnie i po odpaleniu trzyma przez chwile 500 obrotów po czym spadaj i znowu gaśnie.... Rozrząd był wymieniany niedawno wraz z pompa wody ,,,, teraz niedawno nowy krokowiec i czyszczona przepustnica oraz nowy czujnik temp wody i nic , zero poprawy , czy wystarczy jak pisaliscie wymienic ten czujnik polozenia walu i jej przejdzie?,,,prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie rezystancja czujnika z silnika 1.6 16v na zimnym silniku wynosi ok 230 omów , po ogrzaniu czujnika suszarką wzrasta do ok 300 omów i tu pytanie czy rezystancja w ogóle powinna sie zmieniać pod wpływem temperatury? Problem polega na tym , że Megi nie mozna odpalić na ciepłym silniku i trzeba odczekać, aż ostygnie(prawdopodobnie, aż ochłodzi się czujnik) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja rośnie ze wzrostem temperatury, dlatego czujnik zachowuje się prawidłowo, ale komputer może odbierać to jako błąd. Spróbuj podmienić na nowy czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to najprawdopodobniej masz winowajcę. Możesz podpiąć auto pod komputer, ale taka diagnoza zazwyczaj kosztuje prawie tyle co sam czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!