Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

smród spalin w wnetrzu auta


lineumaciel

Recommended Posts

Witam!

 

Ostatnio dopadła mnie kolejna usterka. Jednym słowem przy uruchamianiu silnika czuć wyraźnie smród spalin w kabinie.

Podejrzewam łącze elastyczne między kolektorem a wydechem ale wolę się dopytać czy mam jeszcze na coś zwrócić uwagę.

 

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem takich samych doznań węchowych był zniszczony katalizator. Pekła obudowa na spawie, spaliny się w tym miejscu wydostawały no a z tamtąd to już prosta droga do kabiny poprzez wentylacje.

Sprawdź to miejsce no i jak wspomniałeś wszystkie połączenia.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Miełem podobny problem. Dodatkowo smród spalin przy hamowaniu i postoju np. na światłach. Powód uszczelka przy jednym z wtryskiwaczy. Zauważyć to można jak ściągnie się plastikową atrapę na silniku, przy jednym z wtryskiwaczy zaczął pojawiać się jakby wyciek oleju (mokro). Z casem twardnieje i robi się spiek. Naprawa koszt od 40 d0 150 zł, w zależności od problemów. W środku robi się także spiek, który z czasem utrudnia całą operację. Mnie kosztowało to 80zł. Pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

U mnie też śmierdzi na rozgrzanym silniku i stojąc w korku jest nie do wytrzymania. Mechanik zatykając rurę wydechową niby nie zauważył nieszczelności i uciekających spalin ale od razu kazał mi kupić oryginalny przewód elastyczny, aluminiowy z jakąś metalową płytką mieszczący się gdzieś w okolicy kolektora, egr, sam nie wiem. Koszt o zgrozo 520. zł!!!! Daliście mi Panowie nadzieję, że to jednak uszczelka pod wtryskiem. Jakby ktoś z Was już wymieniał aluminiowy przewód, to niech się podzieli uwagami czy jest sposób na obniżenie kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszek25 domyślam o którym przewodzie mówi twój mechanik. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy to uszczelki pod wtryskiwaczami to sprawdzenie czy nie masz w okolicach wtryskiwaczy osadu przypominającego zastygniętą żywicę. Natomiast domyślam się że chodzi mu o elastyczny przewód tuż za katalizatorem. Najlepszym sposobem sprawdzenia tego jest wjazd na kanał i zobaczenie czy nie idą tamtędy spaliny.

- U mnie przy 3 tyś. wydobywały się dźwięki przypominające luźną ceramikę w katalizatorze lub ocierające się osłony termiczne. Mój bez chwili namysłu stwierdził że należy wymienić katalizator bo popękała ceramika.

- Temat rozpracowałem spokojnie przy piwku w kanale jak okazało się całą winę ponosiła jedna śruba 13. Po jej dokręceniu dźwięki znikły.

- Przy okazji całego tego zamieszania i nastawienia że to katalizator do wymiany orientowałem się w senach. Katalizator 650zł, elastyczne łącze wraz z uszczelką i śrubami 150zł.

- Sprawdź pierw to co napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę ale faktycznie okazalo się, że przepuszcza jeden wtryskiwacz ( na zimnym nic nie było słychać, ale na ciepłym już cykał i śmierdział). Chciałem sam zabrać się za wymianę uszczelki pod wtryskiwaczem ale nie wiem jak wyciągnąć podkładkę? Owszem wtryskiwacz też było ciężko wyjąć (nagar) ale jakoś poszło. Znacie może dobry patent na wyjęcie podkładki miedzianej. Druga sprawa, to jak najlepiej odpowietrzyć przwewody paliwowe, bo niestety pospieszyłem się i za szybko zgasiłem (nie zdążył się odpowietrzyć. Będę wdzięczny za poradę, bo nie chcę jechać do mechanika, który chciał mnie naciąć na niepotrzebne i wysokie koszty. O i jeszcze.... doczytałem gdzieś w necie, że warto zajżeć w miskę olejową i obejżeć smok olejowy. Podobno przy nieszczelnym wtryskiwaczu cały osad łatwo się lepi do sitka smoka i silnik traci smarowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc...

 

Kup sprężone powietrze, po drugie dopasuj do wewnętrznej średnicy uszczelki jakiś przedmiot ja użyłem do tego drugiej strony pędzelka szkolnego. Wsadzasz to w uszczelkę znajdującą się w gnieździe wtryskiwacza i czymś drewnianym poczyść gniazdo. Powietrzem wydmuchaj cały syf. Jak mocno wbiłeś pędzelek to bez większych problemów wyjmiesz starą uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!