Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekonajcie mnie do gazu :)


marekl9

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Zastanawiam się nad założeniem gazu w moim scenicu z 2000r 1.6 16v. Kupiłem go rok temu z przebiegiem 120 tys obecnie dochodzi do 150 tys. Na benzynie w lato pali ok 7.5 l (zależy jak się jeździ ;)) Co do rocznych przebiegów to wychodzi ok 25-30 tys rocznie. Wcześniej miałem gaz w clio. Była to instalacja stara regulowana na śrubę. Fakt że zakładali ją idioci, którzy kilka lat po montażu dziwili się kto to mógł tak zrobić. W każdym razie w clio wiecznie falowały mi obroty i nic nie dało się z tym zrobić. Później kupiłem escorta z gazem i tam obroty przeważnie trzymały. Niestety brał olej i to dość sporo. Wyleczyłem się z gazu i obiecałem sobie, ze już nigdy więcej nie będę się w to bawił. Obecnie jednak patrząc na ceny paliwa temat powraca i chyba się trzeba będzie z gazem przeprosić. Tematy w dziale wcale nie nastrajają optymistycznie ale pewno Ci którzy nie mają problemu z gazem nie piszą postów pochwalnych. Liczę więc, że zachęcicie mnie i doradzicie coś na temat instalacji żeby wszystko grało. Chciałbym założyć coś pewnego z czym nie będę się męczył i żeby nie było spadków mocy. Czy to jest możliwe? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam scenica 1.6 8V i od jakiegoś ponad roku mam instalacje II generacji ;) Robię rocznie jakieś 22tys. i jeszcze nie miałem żadnych problemów.Ale z tego co słyszałem to do 16V tylko sekfencja. I ważne jest też to kto tą instalacje zakłada.Bo może być najlepsza instalacja,ale jak zakłada ją "Pan Józef piekarz" to auto nie będzie jeżdziło.Jak chcesz to Ci podam numer od dobrego Gazola z Knurowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek odetnij grubą kreską byłą instalację w Clio a nawet 2 generację (którą i ja miałem kiedyś w golfie). Obecnie od 2ch miesięcy mam założoną sekwencję do identycznego silnika jaki posiadasz i przy identycznym bez mała przebiegu. Przekonywać Cię nie będe, bo walory ekonomiczne powinny to zrobić za mnie (dzisiaj Pb 4,6 a LPG 1,97 i mniej wię cej taka będzie tendencja vs. złoża mineralne).

Opis:

1. przebieg masz taki który pozwala dość szybko "odrobić" instalacje

2. zakładaj w dobrym zakładzie. Cośna STAGu jeżeli lubisz sam coś dłubnąć, lub BRC jeżeli nie masz zamiaru i ngerować a instalka ma po prostu pracować.

3. ja mam całą BRC z 2 letnią gwarancją.

4. spalanie Pb u mnie wynosiło średnio 9L (bardzo krótkie odcinki, zazwyczaj "na zimno") a w trasie okolice 8-8,5 (ciężka noga). LPG 9 w trasie i 11 w mieście (co daje w prostej linii na stacji około 4,5 i 6 litra benzyny). Po ustawieniach po założeniu z pierwotnych 14L gazu zeszli do tych max 11 i można by deko niżej ale już kosztem osiągów. Dla mnie jest OK i zleciłem zostawić. Bzdury o spalaniu LPG na poziomie 7 litrów bez konsekwencji destrukcyjnych włóż między bajki.

5. instalka nie generuje żadnych problemów, spadek osiągów jest wręcz nie zauważalny, moment przełączenia na LPG nie wyczuwalny. Niech Ci ustawią temp.przełączania na max niską t-j 20-30stopni.

6. Jeżeli masz cewki Denso (jak u mnie) nic nie stoi na przeszkodzie , że instalka będzie dla kierowcy wręcz niezauważalna co do generowania jakichkolwiek problemów (a ja jestem w tej materii bardzo wymagający, wręcz pedancik).

7. z zalet poza ceną paliwa to elastyczność spalania , w końcu to środowisko gaz-gaz i 104 oktany.

8. cena dobrej instalki od 2600zł, niższa cena jest mocno podejrzana. Nie trzeba teraz robić przeglądu po założeniu gazu, idziesz i wbijasz w Urz.Kom.

9. przegląd BRC co 15 000km jeżeli chcesz utrzymać gwarancje to 150zł w tym cene robią dwa drogie filtry gazu. Możesz olać i wymienić sam w garażu bo zestaw wtrysków po 100 000km nie powala cenowo. Twój wybór.

10. Świece podejrzewam, że będzie trzeba wymienić co 20000km zatem raz częściej 50-70zł za Equiem. Innych nie używam, nawet nie wiem czy są zamienniki np.Iskry (polska iskra to jakościowo wyższa półka).

11. Nie zrażaj się koniecznością 1-2x ustawienia map wtrysków i korekt (za darmo powinno być) w przypadku wszystkiego co cię będzie drażnić. Słaby dół obrotów, lub słaba góra, dotrysk, przymulenia. Na ori ustawach możesz mieć takie objawy w 16V a tym bardziej jak masz KZFR, u mnie nie ma zmiennych faz.

Jakby co to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomia powinna dać Ci wiele do myślenia.

 

W poprzednim aucie miałem pseudo 2 generację, ale dopiero po poprawieniu gazowników auto jeździło ("zapomnieli" podłączyć Lambdy).

Teraz mam Megi 1 PH2 z silnikiem 1.6 16V ze Stagiem w sekwencji. Musiałem dokręcić jedną opaskę, bo lekko się pociła, ale poza tym, to tankuję i jeżdżę! (jak na razie ok 8 tys km).

Po pierwsze, to musisz znaleźć dobrych gazowników, którzy znają się na tym co montują i jak montują. Chciałem BRC, ale przekonali mnie do STAGA bo dobre, tanie, nie psuje się i znają się na tej instalacji.

Ze spalaniem, to można zejść w okolice 7.5l gazu, ale tylko na trasie i tylko przy spokojnej jeździe, ale chwilami co to za jazda ;)

Co do spalania, to polecam mój podpis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mniej wię cej taka będzie tendencja vs. złoża mineralne).

Vivaldi, jeśli masz na myśli projekty z gazem łupkowym, to ostrzegam, że to inny gaz bo ziemny. Na Twojej instalacji tak samo na nim pojedziesz jak po "dwupierdzianie grochu" albo innej fasoli. Inaczej Propan Dupan (nie mylić z butanem) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie miałem na myśli i nie wchodzę w szczegóły czy łupki, czy gaz bio, czy metan z szamba. Po prostu mocarstwami światowymi będą posiadacze ropy (wchodzimy w kolejną fazę wojen finansowo-energetycznych). LPG z założenia jest produktem ubocznym rafinacji zatem tendencja cen jest oczywista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twojej instalacji tak samo na nim pojedziesz jak po "wdupierdzianie grochu" albo innej fasoli.
I tu się bardzo grubo mylisz. Instalacja do LPG i do metanu jest niemal identyczna. Inne są tylko zbiorniki na gaz (metanu nie da rady skroplić w "normalnych" temp) i prostszy reduktor (nie musi przerabiać cieczy na gaz).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemal identyczna.

co już samo przez się wyklucza tankowanie ziemnego do instalacji na LPG bez przerobienia jej.

Zazwyczaj sprawdzam poprawność tego co mam zamiar napisać, tą różnicę też sprawdzałem, a nawet skład chemiczny przywołanego przeze mnie gazu.

http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/B%C4%85k ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przywołanego przeze mnie gazu.
Którego? "Dwupierdzianu grochu" czy "propan dupanu"? Ja w necie nic nie znalazłem ;)

Zarówno elektronika jak i wtryskiwacze, filtry itp. są identyczne w tych instalacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno elektronika jak i wtryskiwacze, filtry itp. są identyczne w tych instalacjach.

Co nie oznacza, że do auta z instalacją na LPG załadujesz ziemny bez problemu i odjedziesz ze stacji, sam zresztą opisałeś potrzebę podmiany pewnych zespołów. Przypuszczam, że nawet króćce przyłączeniowe mają różnicę w LPG i ziemnym by się nie pomylić przypadkowo. I to właśnie miałem na uwadze pisząc że do LPG z marszu nie można "zatankować" ziemnego, czy też łupkowego, a to właśnie "gaz ze złóż mineralnych" został wymieniony przez kol Vivaldi w Jego wcześniejszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, przyslu[ciach]ac sie Waszej rozmowie chcialem spytac czy sa w Polsce stacje tankowania metanu? Kumpel we Wloszech ma taka i sobie chwali, chociaz stacji w okolicy jest duzo mniej niz tych z LPG. Za to tankuje do pelna za 14 euro i jezdzi sobie 400km z dwulitrowym silnikiem, 150KM, co dla mnie jest wynikiem do pozazdroszczenia. Tylko butli ma caly bagaznik, bo trzy sztuki mu zamontowali no i zeby zatankowac musi podniesc maske, wlew jest gdzies tam umiejscowiony. Ale przy tankowaniu kazdy podnosi, bo kazdy tak ma. Pisze, bo nie wiem czy wiecie, ja wczesniej nie wiedzialem. No i moje pytanie: ile kosztuje zalozenie instalacji na metan w Polsce? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!