Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zawiasów to trochę nie pomyśleli bo mogły by być jakieś zabudowane jak zamyka się klapa bagaznika. Jak pakowałem wózek małego i leżaczek na wyjazd to trochę było łamigłówki by wszystko się pomieściło. Na szczęście zapakowałem. Brakuje mi i to bardzo tego "cholernego" uchwytu w klapie bagażnika. Nie wiem kto to wyciął z projektu fluenca i teraz w taką pogodę jak dziś (deszcz) trzeba sobie umoczyć paluchy.

 

Co do plusów:

Radio gitara gra fajnie i MP3 da się puszczać.

Klima automatyczna rewelacja

Tempomat piękna sprawa jedziesz ile chcesz i kierownicą przyciskami w niej dodajesz zmniejszasz prędkość.

Bagażnik bardzo pakowny, ale jak pisałem trzeba z większym bagażem uważać na zawiasy.

ACHA nie wiem czy wiecie, że z auta kapie często woda (spod silnika). Myślałem ostatnio że to olej jakiś smar, jedna babeczka nawet na stacji zwracała na to uwagę. Spod maski kapie nawet ciurkiem woda. Naszczęście w instrukcji str. 3.12 napisali że to normalne skraplanie wody jak działa klima.

No i zużycie paliwa średnio 6,2-6,3l/100km benzyny w fluensie 1,6 110KM jak na taką furę to mało. Wiadomo oszczędna jazda i szybko 5 bieg a po tym tempomat.

Bardzo czytelne zegary ładnie w nocy świecą z możliwością regulacji jasności kokpitu.

Ogólnie autko bardzo polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ostatnio że to olej jakiś smar, jedna babeczka nawet na stacji zwracała na to uwagę. Spod maski kapie nawet ciurkiem woda.

Widać nie miał ktoś do czynienia z klimą w mobilu ;) Gdzieś to co się skropli, musi mieć ujście zwłaszcza w taką wilgoć jak teraz ;) Dobrze, że pod auto a nie do środka ;) ;)

Z tymi zawiasami klapy kupra to przegięli choć już je zasłonili plastikiem.

Dodatkowo te pręty pod klapą bagażnika to straszna porażka i trzeba uważać coby nie przeładować i nie pogiąć dziadostwa :!:

Brak miejsca na pociągnięcie w celu zamknięcia to też nieporozumienie.

Ogólnie fajnie się w tym siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego brakuje w Fluence, prosta rzecz a cieszy:

 

[ Dodano: 2010-05-17, 20:26 ]

Oczywiście na duży plus ;) zasługuje wygląd, widziałem we Wrocławiu czarnego Fluence, piękne autko - wygląd rzeczywiście oddaje prestiż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Suberb jest ochydny z tyłu
popieram w 100%.W kombi to całkiem inne auto ;)

We Fluence brakuje mi ksenonów...są ponoć na razie niedostępne :-/ Gdyby nie to może bym się zaczął nad nim zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie o superb mi chodz :evil: , podróbę passata, ale o system >TwinDoor< w nim zastosowany - możliwość otwierania kufra jak w standardowym sedanie jak i wraz z tylną szybą. Moim zdaniem to jest genialne rozwiązanie, które bardzo mi się podoba, wraz z chowanymi zawiasami jest ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 1300km i jak narazie jestem bardzo zadowolony. Cicho, komfortowo, spalanie zadowalające jak na Warszawskie korki, bagażnik duży (Tylko te zawiasy) i wyposażenie za te pieniądze bardzo dobre. Jednym słowem jak dla mnie same plusy oprócz rzecz jasna zawiasów bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i ja się przesiadłem z megane kombi na Fluenca. Udało mi się kupić 1.6 w w priv. no i oczywiście czarny:). Zrobiłem już ponad 1200 km.

 

Pierwsze z czym się zetknąłem to docieranie.. Kolo w salonie mówi - nie przekraczać 3k obrotów jeździć spokojnie. Przejazd od dealera (400 km) traska, tempomat, nudaa... W domu czytam, żeby auta nie zamulać, jeździć dynamicznie.. Dobra.. dobiłem do 1000 km jak kazał Pan w Renault i zacząłem jeździć ostrzej - efekt:) - spadło spalanie.

 

Pierwszy bak, trasa/miasto - 7,5 litra. Drugi 10 l (głownie Warszawa). Zaraz będzie trzeci liczę na średnią 8 i będę zadowolony. - jak w megance. Poprzednim autem zrobiłem 250 tysięcy i silnik w stanie super. Ten jest niemal identyczny więc liczę, że nie będzie źle.

 

Co do auta. O podstawowych mankamentach pisał, nie będę bo wiadomo... Jak dla mnie R. musiało coś spier... bo auto miało by poziom laguny (30 tysia taniej) i by im się Klienci poprzysiadali na tańsze autko.. dlatego ten bagażnik, regulacja siedzenia itd.. Dowód - zatrzmałem swoją F obok L (kierownica ta sama, panel centralny, podłokietnik itd.. niemial identyczny). Płyta podwozia ta sama.. po co przepłacać??

 

Generalnie auto zaje. Poziom wyposażenia FULL SZACO. Przyjemne w prowadzeniu. Dołożyłem sobie bluetootha do radia i uważam, że to powinno być w standardzie. MEga wypas, co prawda nie czyta książki z mojego palma, ale i tak super!!

 

Autko się prowadzi super, to pewnie zasługa większych opon i dobrze zestrojonej amortyzacji. Jeżdżę jak papcio więc 120 jeszcze nie przekroczyłem, o głośności się nie wypowiem, ale do 120 jest naprawdę cicho.

 

Boję się o kierownicę - jak dla mnie wytrze się do 40 tysięcy km. Tak samo lewarek - trzeba pomyśleć o nakładkach bo będzie fee..

 

Brakuje czujników parkowania z przodu. Auto ma trudno wyczuwalny przodek i czasem nie widać przeszkody, trudno określić odległość itd.. było by pykanie byłoby super. Jak tylko się dowiem, że można dołożę sobie na przód.

 

Co do tempomatu, a dokładniej włącznika. Jak pyrkamy na trasie to wiadomo, ręka na podłokietnik palec w dół i włączone.. tak więc nie ma nic złego w lokalizacji. Jak ktoś nie wierzy zapraszam do włączenia T passacie z 2003... koszmar.

 

Ocena końcowa 4+/5-

 

 

A jeszcze jedno.. kolo w salonie doradził co by wymienić olej i filtr po 5 tysiącach km.. W necie piszą, że nawet po tysiącu. Proszę o poradę - robić? Kiedy? Ale proszę fachowca, co wie co pisze, anie w stylu ;) ... ja uważam... wujek mówił....

 

Zdjęcia inną razą;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam od 11 lutego, zrobiłem już 9tyś km, jestem bardzo zadowolony. Gdyby nie presja czasu - posiadania auta już w lutym dołożyłbym parę złotych i kupił Privilege. Najbardziej brakuje mi czujników parkowania, ale jak psiałem brałem z salonu co było dobrze, że był pakiet komfort plus z klimatronikiem i dodatkami. Czujniki zakładam Valeo - widziałem je założone w salonie do nowego auta - jak widać ktoś posępił, a potem się zdecydował. Nie są lakierowane w kolorze nadwozia i są w innych miejscach niż oryginalne. By tak założyć jak w specyfikacji trzeba by kupić zderzak od wersji z czujnikami który ma kanały na otwory pod odpowiednim kątem. Tak zostaje tylko mieć je wyżej czarne, ale nic-fajny za to jest wyświetlaczyk lcd z odległością i piktogramem kierunków czujnika. BTW od lutego widziałem tylko 5 Fluence na drogach - co śmieszne facet z mojej ulicy ma ;) Reasumując świetne auto za tą kasę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam wersję Privilege od kwietnia. Przed zakupem konfigurowałem wiele marek za cenę do 60 tys. zł ( w grę wchodziły tylko sedany ). Proszę mi wierzyć, za tą cene i z takim wyposażeniem nie kupi się tak wyposażonego pojazdu. Wielki plus za to dla Renault. Minusem są te nieszczęsne klapy. Co do pojemności silnika to dla mnie wystarczający ( oszczędny-6,6 średnio ), zawieszenie nie jest tak "straszne", jak go opisują dziennikarze motoryzacyjni w testach. Jak dotąd nie usłyszałem "stukań" z tylnego zawieszenia, co, według dziennikarzy, daje się odczuć. Tak więc jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennikarze to w większości dyletanci - pracowałem 10 lat w "Gazecie Wyborczej" więc wiem coś na ten temat - zwłaszcza "sportowcy" i motoryzacyjni. Ci drudzy są w stanie napisać wszystko w zamian za tydzień autka na własność od dilera. :-? Kumpel od Accorda był w szoku jak komfortowe i dobrze wybierające jest to zawieszenie. Stuki? Przejechałem 9K kilometrów głównie po słabych drogach i jest idealnie... Zwłaszcza w tej klasie cenowej! I jeszcze dowcip mi powiedział bo jego ojciec jeździ Laguną: "czemu użytkownicy Renault nie omijają dziur? Bo ich nie czują!" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!