Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam Wasz wątek i porównuje do moich aut.

Mam dwie Megane, i absolutnie nie ma takich problemów. W tych autach tak jak pisałem już klimatyzacja musi pracować inaczej.

Ale w momencie włączenia, załączenia klimatyzacji przyciskiem z kabiny, też następuje delikatny spadek obrotów, czuć to delikatnie drżenie auta, po chwili silnik podnosi obroty. Czyli dokładnie tak jak opisujecie we Fluence. Z tą różnicą, że to robi się tylko raz podczas załączenia ręcznego klimatyzacji. Do momentu ręcznego wyłączenia klimatyzacji lub wyłączenia silnika już się nie powtarza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niskich obrotach słychać jak by świszczenie/piszczenie silnika lub jakiegoś paska

Nie zwracałem na to nigdy uwagi, muszę przy okazji się wsłuchać. Natomiast na pewno trochę inna charakterystyka pracy jest po rozgrzaniu. Pisałem kiedyś o braku wygłuszenia pod maską - to też robi swoje jeśli chodzi o różne dźwięki.

 

Dodano: 29 sty 2015 - 12:48

Mam dwie Megane, i absolutnie nie ma takich problemów. W tych autach tak jak pisałem już klimatyzacja musi pracować inaczej.

Ale w momencie włączenia, załączenia klimatyzacji przyciskiem z kabiny, też następuje delikatny spadek obrotów, czuć to delikatnie drżenie auta, po chwili silnik podnosi obroty.

Więc jak pisałem wyżej trzeba apelować w ASO o poprawki. Ale, że w Megance 1.6 tego efektu nie ma to mnie zdziwiłeś, myślałem, że podzespoły pod maską i ich ustawienie to dokładnie to samo. Ciekawe czy to kwestia innych miejsc produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Chciałbym wymienić samochód na inny.

Wpadł mi w oko Fluence (używany), niby wszystko fajnie: wady takie jak kiepskie wyciszenie, skrzynia biegów beznadziejna oraz to daremne wspomaganie kierownicy jakoś bym przebolał, ale co z klimatyzacją, problem został rozwiązany ?

Pozdrawiam,

arteck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam samochód nowy z 10.2014 i do dnia dzisiejszego wszystko działa, nawet oleju nie musze dolewać. Co do klimatyzacji to w nowym samochodzie mnie to denerwowało ale w 2 latku już nawet tego nie zauważam choć na pewno problem a właściwie to pewien dyskomfort pozostaje. Samej klimatyzacji nic nie można zarzucić poza tym spadkiem obrotów. W mieście jeździ się komfortowo i w miarę cicho, w trasie też pojedzie 140 ale nie jest to demon przyspieszenia i powyżej 120 jak dla mnie robi się za głośno. Co do zmiany biegów i wspomagania to nie znam żadnego problemu ale zrobiłem dopiero jakieś 17 tyś km. Reasumując samochód bezawaryjny, na miasto super a i w trasie daje rade natomiast na częste trasy szukał bym czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wyciszenie i ogólna mułowatość to największe wady tego auta, podobnie jak w megane 3 z tym silnikiem. Za to łatwo i bezproblemowo zakłada się lpg, jeśli potrzeba oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal kicha z tą klimą :-/ ja jestem z gatunku tych wrażliwych, nie przeżyłbym gdyby co chwila coś by mi się włączało i wyłączało :-/ śmieszy mnie fakt, że posiadając obecnie dacie (czyli kastrata renault), takich problemów nie mam... a tu auto katalogowo niemalże 2x droższe i tak to spaprali. Czyli z fluence'a i megane rezygnuje i niestety zapewne skończy się na jakimś "helmucie" :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze z innej beczki, też tak macie, że na niskich obrotach słychać jak by świszczenie/piszczenie silnika lub jakiegoś paska a od około 2k słychać dopiero czyste wycie silnika? Generalnie nie jest to jakieś niepokojące ale nigdy nie jeździłem wcześniej Renault a w oplach to nie występuje, od samego dołu słychać tam tylko silnik.

 

Ten typ tak ma, też się zdziwiłem, myslałem że to skrzynia wyje ale sprawdziłem dokładnie i to nie to. Może domaga się żeby go na za niskich obrotach nie męczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!