Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna stułacja z radiem


Rekomendowane odpowiedzi

Zaznaczę na początku, że nie mam pojęcia o co chodzi z tym phI lub phII nie wiem gdzie to mam sprawdzić moja meganka jest z roku 03 jest to hatchback 5 drzwiowy 1.5 dci zapewne mnie zjedziecie od razu ale spoko.

 

Szukałem na forum i nie znalazłem rozwiązania. Radio w mojej megance strasznie gubi fale radiowe a ESKI w ogóle nie ma możliwości odbioru nawet gdy ręcznie ustawie częstotliwość na 99.1 to i tak jedyne co słyszę to trzeszczenie. Dodam że nie mieszkam na wsi tylko w centrum Katowic próbowałem podmienić antenę z innej meganki ale ten zabieg nie przyniósł rezultatu, później wyjąłem radio by sprawdzić czy nie poluzowała się wtyczka anteny wchodzącej do radia ale wszytko było ok. Tak więc nie wiem w czym może tkwić problem proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę do pytania dość zasadniczego czy radio jest oryginalne, pytam ponieważ w wielu przypadkach podłączania radia innego niż oryginalne ludzie zapominają o podpięciu zasilania na antenę (wzmacniacz anteny) i mają opisane przez Ciebie problemy .

 

Stawiam tezę masz radio nieoryginalne. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Żeby Cię naprowadzić co jest uszkodzone to wyciągnij radio i odłącz antenę. W gniazdo antenowe radia włóż odcinek przewodu o długości ok 2m i odizolowanego na dł. ok 1cm (koniec odizolowanego oczywiście w radio ;) ). Będziesz wtedy wiedział co jest uszkodzone czy radio czy antena. O ile się nie mylę to w tym modelu samochodu nie ma wzmacniacza antenowego. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W radiu nic nie grzebałem, a problem z radiem jest od momentu kupna auta :/ tak więc nie mogę powiedzieć w jakich okolicznościach to nastąpiło. Ale podejrzewam że jest to wina słabej anteny bo czasami uda mi się złapać wszystkie stacje i jest idealny dźwięk ale jak tylko ruszę to dupa zbita raz jest raz nie ma sygnału, na początku przeczytałem całą instrukcje bo myślałem ze to wina ustawień ale może jak by zainwestować w taki wzmacniacz to by się coś polepszyło tylko nie mam pojęcia jaki nawet kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Żeby Cię naprowadzić co jest uszkodzone to wyciągnij radio i odłącz antenę. W gniazdo antenowe radia włóż odcinek przewodu o długości ok 2m i odizolowanego na dł. ok 1cm (koniec odizolowanego oczywiście w radio ;) ). Będziesz wtedy wiedział co jest uszkodzone czy radio czy antena. O ile się nie mylę to w tym modelu samochodu nie ma wzmacniacza antenowego. Powodzenia

 

Megane II Ph II ma na 100% wzmacniacz w stopce anteny. Przeglądam właśnie schematy PH I i też jest doprowadzone zasilanie do stopki anteny więc wzmacniacz jest.

Poprzez pin 5 (kostka przy radiu) podawane jest napięcie (z radia) na wzmacniacz znajdujący się w stopce anteny.

To co jeden z kolegów napisał jest dobrym pomysłem 1-2 metry przewodu w gniazdo anteny w radiu i wtedy zobaczyć czy odbiera dobrze czy nie będzie wiadomo czy radio czy antena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przepraszam, że dopiero teraz ale praca i szkoła mnie ogranicza sami wiecie jak jest.

 

Dziś znalazłem w piwnicy jakąś przetpotopową antenę ;) ( kabel przylutowany do metalowej podkowy ) i powiem tak odbiór też nie był jakościowo piękny ale zdecydowanie lepszy niż jak miałem podpieta orginalna instalacje.

 

[ Dodano: 2010-06-05, 17:20 ]

Jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

otwórz bagażnik dostań się do anteny przez rozebranie podsufitki. tam jest chyba klucz 22 albo 19 odkręć antenę. Odepnij jeszcze kabelek od wzmacniacza. Bo na pewno jest.

jak wyciągniesz antenę to z samego dołu masz tam takie dwie małe śrubeczki na klucz krzyżak.

odkręcasz i już masz wzmacniacz w ręce. wyczyść dobrze i popsikaj Kontaktem.

i później popatrz czy się coś poprawiło. oczywiście po skręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwórz bagażnik dostań się do anteny przez rozebranie podsufitki. tam jest chyba klucz 22 albo 19 odkręć antenę....

Jutro się zastosuje do Twojej rady ale ostanio jak ściągałem podsufitkę tylko nic nie odkręcałem do tej wiązku w antenie dochodziła pojedyncza żyłka kabelka która była łączona wtyczką gdy ją odpiąłem radio zaczęło lepiej działać.

 

[ Dodano: 2010-06-19, 15:08 ]

Witam dziś odkręciłem antenę tak jak sugerował Piotrek i dostałem się do czegoś takiego

b9616a8bbdeaed07.jpg

Po wyczyszczeniu szczoteczką do zębów i spirytusem salicylowym nie zauważyłem żadnej różnicy w graniu radia,ale jeżeli dotknę palcem lub anteną tego co jest zaznaczone na czerwono odbiór jest idealny.

Dodam jeszcze zdjęcie anteny i tego mocowania do którego wkręca się antenę bo nie wiem czy tak ma być czy nie ale po wkręceniu anteny w mocowanie nie ma żadnego styku z tą płytkąd9b195b930a3eaabmed.jpg

Zależało by mi na w miarę szybką pomoc bo auto stoi bez anteny pod blokiem ;) a pogoda niepewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie elektronicznym jest taki spray specjalny nazywa się KONTAKT. Popsikaj sobie i zostaw na jakiś czas. Jak tam masz idealny sygnał to połącz go z anteną. A ten kabelek co odpinałeś to byś właśnie do wzmacniacza. To już wiesz gdzie jest problem jest to wzmacniacz!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!