Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria wentylatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czytałem już kilka postów na temat awarii wentylatora i większość osób opisuje, że wentylator działa tylko na 4 biegu/stopniu.

W moim przypadku wentylator całkowicie odmówił posłuszeństwa.

Czytałem post yarekinga pt. "Jak naprawiałem rezystor dmuchawy" ale chciałem zapytać czy to jest najbardziej prawdopodobna przyczyna awarii? Może należy coś przed tym sprawdzić oprócz bezpiecznika, co jeszcze?

Gdzie i czy w ogóle w scenicu I phII znajduje się przekaźnik wentylatora?

 

Jeżeli ktoś z forumowiczów miał z tym do czynienia i udało się to naprawić bez konieczności rozkręcania całej deski rozdzielczej to proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez konieczności rozkręcania całej deski rozdzielczej to proszę o rady.

Raptem 2 śrubki na górze i chyba 4 żeby wyjąc wentylator.

Nie dowiesz się jak nie dostaniesz się do opornika/modułu nawiewu i samego wentylatora.

Acha jeszcze dwie żeby moduł wykręcić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te 2 śrubki od góry pod maskownicami od głośników wysokotonowych odkręcam, ale później jest kanał powietrzny do prawego wylotu i nie mogę go wymontować.

Bez tego dostęp do modułu jest utrudniony, wręcz niemożliwy :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LAIKonik, jako podpowiedź pozwolę sobie wkleić treść Pw jaką przesłałem kol. DizzyX gdy miał potrzebę dostać się do silniczka klapki nawiewy i ten kanał też był przeszkodą.

Opis jest ze sceniola I ph I, tak że u Ciebie przy samej kratce nawiewu trzeba zwrócić uwagę jak jest zamontowana. Nie jestem pewien czy też jest tylko jedna możliwość montażu, chociaż z fotek wygląda mi na to, że tak jest.

Kopia PW:

No, dostęp jest taki sobie :-/ i tak jak zauważyłeś bez wyjęcia tego kanału nie dostaniesz się tam. A jak go wyjąć ;) Odważnie ;) Za pierwszym razem też podchodziłem do niego jak do pogłaskania jeża. Teraz już się z tym nie pieszczę. Plastik jest dosyć elastyczny a zakładki nie są za długie. Należy najpierw wytargać (dosłownie) silnym szarpnięciem w górę po skosie w prawo, lewą stronę kanału, tą od mieszalnika. Dobrze w tym czasie nie siedzieć ale stać na ile to możliwe nad konsolą i przesunąć gąbkę tłumiącą w prawo tak by złapać za sam kanał. By wydłubać prawa stronę, dobrze jest zdemontować kratkę nadmuchu, tą po prawej stronie. Wystarczy ją podważyć na wysokości trzpienia poziomego zawiasu śrubokrętem płaskim i już jest Twoja. Teraz przesuwamy gąbkę na kanale ponownie w lewo, łapiemy lewą ręką za kanał przed kolankiem i palcami prawej ręki naciskamy w dól zatrzask kanału przez otwór po wymontowanej kratce. Kanał odciągamy w stronę szyby przedniej poruszając nim góra- dół.

Opis długi a roboty 2 minuty ;)

Kol. LAIKonik (teraz część dotycząca silniczka klapki wiec Ciebie raczej nie dotyczy)

Teraz masz dostęp do kostki i silniczka klapki. Jeśli nie chcesz go wymieniać wystarczy kostkę rozłączyć, jeśli wymiana lub tylko demontaż to:

Odkręcasz 2 śrubki trzymające zespół silniczek przekładnia do korpusu dmuchawy. Jedna jest widoczna od razu i z tą nie ma problemów, druga natomiast jest niewidoczna i trzeba to robić na "czuja". Producent zastosował tu śrubki 1,5 cm długości z wielkim skokiem gwintu. W łebkach jest miejsce na krzyżak, nie tak jak wszędzie TORX. Ponadto łebki śrub są sześciokątne co pozwala na zastosowanie klucza nasadowego 6mm. I właśnie taką nasadką najlepiej odkręcić niewidoczną śrubkę, gdyż śrubokrętem jest tam ciężko operować. Przeszkadza wspornik trzymający puszkę filtra kabinowego. Jak już ze śrubką się uporasz, (uwaga na grawitację ;) ) wystarczy wysunąć silniczek w lewą stronę, tak by jego ośka przypominająca kluczyk TORXA (gwiazdka) wylazła z osi przegubu na korpusie dmuchawy. Teraz jeszcze pozostało pod cześć kostki na kablu do silniczka, wcisnąć mały płaski śrubokręt, odginając w dół języczek trzymający kostkę w prowadnicy na korpusie dmuchawy i kostkę przesunąć w lewo, po śrubokręcie.

Silnik jest Twój.

Jeśli od rzazu masz na podmianę to zakładasz postępując odwrotnie, zwracając uwagę ma położenie klapki względem krańcowych położeń przekładni. Przegub jest luźny i możesz nie trafić w odpowiednie względem siebie położenie. Trzeba to doświadczalnie przetrenować. Jeśli silniczka na podmianę nie posiadasz, a auto ma jeździć bez niego, warto ponad klapką z lewej strony obok ślizgu przegubu, a właściwie przez niego i otwór jaki tam jest, przeciągnąć kawałek drutu i podwiązać ten ślizg do obudowy blokując klapkę w położeniu nadmuch z zewnątrz, by w czasie jazdy nie klapała z bezwładności.

Kol. LAIKonik (teraz składanie)

Składamy w kolejności odwrotnej. Jedynie przy wkładaniu tego kanału pomagamy sobie prawą ręką przez otwór po kratce wylotowej tak jak przy demontażu prawej jego strony, a przy wkładaniu lewej na komorę mieszalnika dobrze jest mieć odkręcony i zdemontowany wyświetlacz środkowy z zegarkiem. Przez ten otwór przekładamy lewą rękę nakierowując kanał na wylot z mieszalnika, a prawą odginamy kanał w górę, tak jakbyśmy chcieli go złamać 15 cm do jego lewego końca.

Jak zaskoczy na swoje miejsce to poprawiamy gąbkę, ułożenie kabla antenowego i możemy zakładać wyświetlacz. Zdemontowana kratkę nawiewu wkładamy na swoje miejsce, pasuje tylko w jednej pozycji i wbijamy zaczepy krótkim aczkolwiek stanowczym uderzeniem pięści lub nadgarstka.

Całość demontażu i składania bez zabudowy nowego napędu klapki około 1/2 godziny.

To chyba tyle. Szkoda, że fotek nie zrobiłem, bo byłby z tego opisu niezły manual ;) Przyjemnej zabawy, w razie czego pisz i dopytuj.

gojgien

 

To tyle z PW. Myślę, że sobie poradzisz z tym kanałem według tego opisu.

Kol. DizzyX chyba nie miał problemu, bo już więcej nie potrzebował podpowiedzi.

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff... naprawiono.

Na szczęście obeszło się bez demontażu tego kanału powietrznego.

 

Na samym początku sprawdziłem miernikiem czy jest prąd w kostce od wentylatora - jest.

Zabrałem się za wymontowanie wentylatora. Okazało się, że był zalany wodą, błotem i igliwiem - jakim cudem, nie mam pojęcia.

Wszystko wyczyściłem, wysuszyłem, przesmarowałem, zaśniedziałe styki przeczyściłem i na próbę podłączyłem - śmiga.

Przed zamontowaniem wentylatora poprawiłem troszeczkę konstruktorów i wywierciłem w najniższym punkcie obudowy wentylatora dziurkę fi 6 w celu odprowadzenia przypadkowej wody.

Wszystko działa jak ta lala. Zapewne do czasu... ;-)

 

P.S. Dziękuję wszystkim za rady. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-06-14, 14:41 ]

No i wykrakałem mówiąc że do czasu.

Wentylator pracował bez zarzutu przez 2 dni i pewnego niedzielnego poranka przestał się kręcić :-P

Teraz żeby zaskoczył to muszę go z buta potraktować.

Pewnie czeka mnie kupno nowego bo po tym jak się zalał to pewnie wszystkie przewody w środku są zaśniedziałe.

Nie znam się, może szczotki się zawieszają? Jaki jest objaw zawieszania się szczotek? Czy szczotki się tylko raz zawieszają i trzeba wtedy wszystko wymontować?

Może ktoś z kolegów montował wentylator z angielskiej wersji Scenica - czy duża jest różnica i czy w ogóle da się go przełożyć?

Ewentualnie jeszcze inny przypadek - przekładka wiatraka i silniczka z wersji I ph I ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!