Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak to jest z tym schowkiem


gojgien

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chodzi mi o poradę w zakupie ale proszę mnie objaśnić, jak wygląda sprawa mocowania środkowej konsoli pomiędzy fotelami w Scenicu II. Przeglądając fotki aut oferowanych w ogłoszeniach zauważyłem, że odległość tego schowka z podłokietnikami i żaluzją od konsoli z drążkiem biegów jest różna. Tu przykładowo skopiowane fotki z neta:

 

http://img121.imageshack.us/slideshow/webp...id=644957z6.jpg

 

Teraz moje pytanie dla osób obeznanych z tematem Lub posiadających Sceniola z takim bajerem:

Czy ta konsola jest zamocowana na stałe w ustalonym miejscu i ustalonej odległości, czy też jest możliwość jej przesuwania w przód i w tył, podobnie jak fotele?

Rozumiem, że na niektórych fotkach są przesunięte fotele co może sprawiać wrażenie innego zamocowania. Dla tego też głównie zwracałem uwagę na odległość od konsoli z biegami, która jest stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ten schowek można przesuwać. O ile jest podłączony. ;) Bardzo dobre to jest,nie chodzi mi o to jego przesuwanie,bo to też się przydaje,ale bardziej o jego pojemność. Wszystko jest pod ręką. ;) W niektórych ogłoszeniach piszą,że jest on podobno "chłodzony",ale mijają się z prawdą,bo tam żadnego chłodzenia nie ma. Ogólnie porządna rzecz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

a ja powiem tak. jak kupywalem scenica takze zastanawialem sie nad tym schowkiem (za i przeciw) ... i wyszlo ze w mojej wersji nie mam schowka i jestem zadowolony z tego powodu. u mnie jest prawie na wysokosci podlogi pozioma polka, na ktorej mozna polozyc rozne rzeczy (np. teczka). ale co najwazniejsze : latwo mozna przejsc z tylu do przodu i odwrotnie. oraz przestrzennie jest duuuuuzo wiecej miejsca niz ze schowkiem (odczuwalna wieksza odleglosc miedzy fotelami). ponadto zaznaczam, ze mam hamulec reczny - elektroniczny. ot co mialem do napisania. ps. jezeli chodzi o schowek przed pasazerem - jest kilmatyzowany. ale najlepszym schowkiem do przewozenia rzeczy latwo psujacych sa schowki w podlodze ! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że schowek jest przesuwany już koledzy napisali. Dodam, że łapie się go za taki jakby "uchwyt" w którym jest przycisk zwalniania elektrycznej blokady schowka. Przesuwa się go swobodnie przód-tył i puszczając przycisk - blokuje sie jego położenie. Jak jadę np. na narty to wyciągam tylni środkowy fotel i narty kładę na ziemie. I np. znajomy ma dłuższe narty, które wchodzą dopiero jak schowek przesunie się do przodu. Dobrze więc, że jest przesuwany.

Uważam też, że lepiej mieć schowek niż nie mieć. Nie przekonuje mnie argument o możliwości przechodzenia przód-tył, gdy schowka nie ma. Nigdy takiej potrzeby nie miałem (i nawet sobie nie wyobrażam po co miałbym łazić przód ty ;) ) i nie widzę tutaj przewagi takiej mozliwości (przechodzenia przód tył) nad posiadaniem schowka.

Schowek ma kilka zalet

+ pojemność

+ podłokietniki. Nigdy się nad ich zaletami nie zastanawiałem. Do czasu jak człowiek 2 lata pojeździł scenicem, a potem mial okazję jechać samochodem bez podłokietników. Prawa ręka wyraźnie się męczy, czegoś po prostu brakuje, ręka co chwilę "opada"

+ w środku gniado 12V - scenic i tak ma dużo gniazd, ale czasami i te cztery to mało: choćby z przodu GPS, ładowarka do telefonu w schowku, a z tyłu córka ma pdłączone DVD i lodówka.

Co do schowka przed pasażerem. Fakt jest klimatyzowany, a raczej wentylowany. Spodziewałem się po tym więcej. Miałem schowek wymontowany i przyjrzałem się temu jak ta funkcja chłodzenia jest zrobiona. I jego "chłodzenie" to tylko rurka podłączona do wentylacji. Efekt taki, że zimą leci tam ciepłe powietrze a latem chłodne. I leci tam takie powietrze jak ustawimy na klimatyzacji. A wolałbym, żeby rurka była podłączona na przykład bezpośrednio za parownikiem klimatyzacji, żeby leciało tam zawsze max. zimne powietrze, niezależnie od temperatury ustawionej na klimie, po prostu nie ogrzewane nagrzewnicą. Cóż - czekolada w tym schowku Ci się nie roztopi, ale na zimne napoje nie licz. Nawet na dłuższej trasie. Już nawet wymontowałem te kółko do regulacji ilości powietrza wpadającego do schowka, aby poprawić skuteczność chłodzenia schowka. Nic nie pomogło. W schowku jest tylko chłodno. Dzisiaj wsadzę tam termometr i pojeżdżę z temp. ustawioną na 15'C (czyli max chłodzenie) i zobaczę do ile w tym schowku uda mi się zbić temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt taki, że zimą leci tam ciepłe powietrze a latem chłodne. I leci tam takie powietrze jak ustawimy na klimatyzacji.

W SI phII zawsze do schowka leci maksymalnie zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, choć moja wiara w to (że zawsze max zimne) jest troche ograniczona. Po napisaniu mojego poprzedniego postu zacząłem szukać na temat klimatyzowanych schowków w google i natrafiałem na co chwilę różne wypowiedzi klubowych for dyskusyjnych takich jak: passata, seata leona, skody, fiata, fiata stilo, peugeot 206, citroena xary - i wszędzie to samo info - powietrze do schowka leci tak jak na kratki wnetylacyjne. W tej ilości postów, które przeczytałem TWój jedyny jest na przekór rozwiązaniom stosowanym w innych markach i scenicu II.

Z ciekawości czy na pewno to sparwdziłeś? Przy nastawie 15'C i 26'C - leci zimne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Ale mam prośbę - jak będziesz w aucie włóż dzisiaj rękę do schowak i organoleptycznie sparwdź co leci gdy masz nastawione na 15'C i co gdy masz 26'C (czy 27'C teraz nie pamiętam ile jest max ciepło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie mam możliwości, bo mam do Scenica jakieś 120km ;)

Chciałem na szybko sprawdzić jak ma się do tego instrukcja obsługi i znalazłem tylko takie coś:

schowek.th.jpg

Więcej tam chyba nie ma napisane o tym schowku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że schowek jest przesuwany już koledzy napisali. Dodam, że łapie się go za taki jakby "uchwyt" w którym jest przycisk zwalniania elektrycznej blokady schowka. Przesuwa się go swobodnie przód-tył i puszczając przycisk - blokuje sie jego położenie.

Ta odpowiedź całkowicie mi wystarcza i zaspokaja moją ciekawość. Dziękuję za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.

(sam to zrobię by zielonym kolegom roboty nie dokładać) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę sobie otworzyć ;)

Optima, sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz ten schowek i przy ustawieniu temp na max gorące, schowek jest chłodzony, czyli tak jak pisałem wyżej.

Nie trafiłem na tą informację na forum, dlatego dopisuję.

 

OT:

Co więcej, odłączyłem czujnik temp powietrza w kabinie (ten przy turbince nad lusterkiem) i co ciekawe bez tego czujnika ogrzewanie grzeje na maxa na wszystkich ustawieniach climatronika.

/OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!