Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zacisków hamulcowych a bicie po


Rekomendowane odpowiedzi

W ubiegłym tygodniu zabrałem się jak zwykle po zimie za czyszczenie i przesmarowanie prowadnic klocków w przednich hamulcach. Wszystko pięknie wyczyściłem, prowadnice klocków przesmarowałem lekko smarem miedziowym i złożyłem do kupy. No i pojawił się dziwny problem: podczas hamowania z większej prędkości prze moment czuć delikatne bicie na kierownicy. Mocniejsze dociśnięcie pedału hamulca eliminuje problem. Wcześniej tego zjawiska nie było. W kałużę nie wjechałem z rozgrzanymi tarczami, zawieszenie jest w idealnym stanie, klocki / tarcze w stanie bardzo dobrym. Co może więc być przyczyną takiego bicia? Jeszcze raz zdemontować klocki i ponownie je założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - przed wyjęciem były jakoś tam ułożone a po wyjęciu się trochę pozmieniało i może muszą się dotrzeć. Jednak bicie to raczej wskazuje na krzywe tarcze.

Koła dobrze dokręciłeś ;) Pojeździj trochę i obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rectosei, a klocki zamieniałeś miejscami czy złożyłeś wszystko jak było?

Na wiosnę robiłem ten sam zabieg i żadnych skutków ubocznych nie było, wszystko działa dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie założyłem tak jak były, oczyściłem je tylko porządnie z pyłu. Sam jestem zdziwiony tym co się stało, bo przecież któryś raz z rzędu taką operację wykonuję i zawsze wszystko było ok. Jedyny problem, który się pojawił to potężny kłopot ze zdemontowaniem jednego z klocków w prawym kole (od strony tłoczka). Aż dziwne, że tak bardzo się zapiekł. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak smarowałeś prowadnice zacisku to może dałeś za dużo smaru i zrobił się pęcherz powietrza? U mnie przy składaniu zrobił się taki pęcherzyk, że siłą nie mogłem go wcisnąć. Wyjąłem prowadnicę, zdjąłem trochę smaru i wszystko pracowało już jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Panowie sprawa wygląda tak. Poobserwowałem trochę te drgania podczas jazdy. Zjawisko to występuje tylko podczas hamowania w przedziale prędkości między 100 a 90 km/h. Ani powyżej ani poniżej tych prędkości. Nie są to drgania wyrywające kierownicę z rąk ;-) tylko dość niewielkie wibracje, ale jednak odczuwalne. Jutro zdemontuję jeszcze raz klocki hamulcowe , może to coś pomoże. Wnioski moje są takie (poprawcie mnie jeśli źle myślę):

- jakiś błąd podczas montażu klocków, zbyt dużo smaru w prowadnicach?

- jakimś cudem skrzywieniu uległa tarcza hamulcowa. Ale ani nie waliłem młotkiem po

tarczy, ani nie wpakowałem się w kałużę z rozgrzanymi hamulcami. Był, o czym

powyżej wspomniałem, problem z demontażem jednego klocka i lekko go wtedy

opukałem młotkiem, no ale czy to mogło skrzywić tarczę? Ewentualnie, czy uszkodzeniu

(skrzywieniu, odkształceniu) mógł ulec sam klocek (Ferodo Premier)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt dużo smaru w prowadnicach?

Ja tak obstawiam, innej możliwości nie znam.

A może wina leży gdzie indziej, a zauważyłeś to po czyszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 tym tropem pójdę najpierw, bo pamiętam dobrze, że dałem ostatnio znacznie więcej tego smaru niż zazwyczaj (tylko lekko powlekałem). Może tu faktycznie tkwić przyczyna ;) Myślę, że wina nie leży gdzie indziej, bo parę dni temu zaledwie byłem na kompleksowym sprawdzeniu zawieszenia. Żadnych luzów nie stwierdzono, amortyzatory są również w porządku. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rozebrałem ponownie wczoraj przednie hamulce. Usunąłem nadmiar smaru z prowadnic, przeszlifowałem delikatnie krawędzie klocków i złożyłem wszystko ponownie. Po bardzo dokładnych oględzinach wszystkiego stwierdziłem dziwny wygląd jednego z klocków (prawa strona, klocek od strony tłoczka), mianowicie spore wyżłobienia w okładzinie ciernej (jakby bruzdy). Grubość klocka bez zarzutu. Nie wiem czy to może też wpływać na bicie podczas hamowania. W każdym razie, po odbytej jeździe próbnej wydaje mi się że jest trochę lepiej, tzn. drgania są mniejsze. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!